Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Narya schreef:Scheiding tussen kerk en staat is een mooi ideaal, maar niet bepaald van toepassing op Turkije. Een islamitisch land zou ik het echter ook niet willen noemen. Hoogstens kun je zeggen dat Turkije een secularistische staat is, waarbij religie ondergeschikt is aan de staat en waarbij leken de macht hebben.
Mensenrechten issues zijn wel dingen die serieus genomen moet worden, vind ik. Momenteel doe ik onderzoek naar christelijke minderheden in Turkije. Wat mijn precieze conclusies zullen worden durf ik nog niet te zeggen in dit stadium van het onderzoek, maar neem maar van mij aan dat het nog niet bepaald koek en ei is daar.
Electra63 schreef:hebben wij het nu over de toetreding van Griekenland tot de EU of tot de Eurozone?
Griekenland is al in 1981 toegetreden tot de EU.
PS: niet vergeten: de beschaving komt van de Grieken, anders woonden we nu nog in grotten
Maartje1990 schreef:Nee, natuurlijk niet het gaat om het geloof dat ze volgen.
Lovely schreef:Onlang heb ik ergens gelezen dat de positie van Turkije niet in de laatste paar jaar bepaald is en zeker niet door Wilders, maar dat je daarvoor terug moet naar het interbellum en de internationale politiek destijds.
Lovely schreef:Narya schreef:Dat wil ik wel eens lezen dan, een stuk dat zoiets beweerd. Het getuigt in ieder geval niet van bijzonder veel historisch inzicht, als ik zo vrij mag zijn
Dat weet je niet, want je weet niet wat er in staat.
Equimotion schreef:Maartje1990 schreef:Nee, natuurlijk niet het gaat om het geloof dat ze volgen.
Jeetje, ik ben blij dat ik geen kinderen heb aan wie jij les zou kunnen geven. Heb je ooit geschiedenis gehad op school?
.