'Hitler tot 1962 in Argentinië'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: 'Hitler tot 1962 in Argentinië'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:41

Klopt helemaal, nog afgezien van het feit dat in Hitler's karakter een dramatisch einde al besloten lag. Hij was er één van 'alles of niets', blijkt ook uit het feit dat hij, toen de oorlog opeens minder voorspoedig verliep (lang voordat de situatie hopeloos bleek) al zei dat als het Duitse volk haar eer niet hoog zou houden, hij datzelfde volk naar de ondergang zou leiden, omdat ze hem dan niet waard zouden zijn. Of in elk geval woorden van die strekking.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:26

Wat is die telegraaf toch een bullsh*t krant zeg..
Gelijk ritueel opbranden en die site uit de lucht :n

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:29

Maar hij vloog toch in een UFO in een baan om de aarde tegen de tijd in om jong te blijven?

Echt weer zo'n bullshit verhaal :)
Laatst bijgewerkt door Keet op 18-10-11 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:40

Evelli schreef:
Maar hij vloog toch in een UFO in een baan om de aarden tegen de tijd in om jong te blijven?

Echt weer zo'n bullshit verhaal :)

_O- :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:42

Ach, zo ken ik nog tig verhalen over Hitler :+ ene nog maffer dan de andere D hilarisch.
Moet je eens met de meest fanatieke aanhangers praten, wat een onzin die uitkramen _O- _O- _O- _O- _O-

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:45

dit verhaal doet al heel lang de ronde dus een beetje flauw om de telegraaf meteen voor rotte vis uit te maken.
vind het zelf wel interesant en ben echt benieuwd of het echt waar is.

Ludique96

russel schreef:
Waar ga je zoeken dan??? Bij de grafsteen RIP Hitler?? :D

:')

Ersina

Wat slim van de auteurs om dit allemaal te beweren nu hij lang en breed is overleden. Gestorven in 1964 (volgens hun) en nu pas met een verhaal komen. DNA onderzoek kan niet als hij is gecremeerd. Maar er wordt beweert dat hij nog 2 dochters heeft. Deze vrouwen kunnen natuurlijk wél voor opheldering zorgen. Om over ooggetuigen te praten...waarom heeft NIEMAND die ooggetuige was, ooit vertelt dat hij/zij Hitler heeft gezien? Of een foto gemaakt en verkocht aan een blad?
Ook vraag ik me af waarom een krant zich een NIEUWSBLAD noemt, als deze met verhalen komt die allang verjaard zijn? Nu is het alleen maar een verhaal.
Niet erg, maar beweer niet dat het waar is, of uit een betrouwbare bron komt , als er niets valt te checken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:47

russel schreef:
Waar ga je zoeken dan??? Bij de grafsteen RIP Hitler?? :D

:')

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:48

Sok schreef:

Die reaktie is van het niveau van de Telegraaf of waarschijnlijk een niveau lager. De Telegraaf zet het kopje netjes tussen aanhalingstekens, daarmee aangevend dat ze iemand quoten. Als ze het zelf zouden geloven, zouden ze die aanhalingstekens niet gebruiken.

Verder is het wel nieuws te weten dat er idioten zijn die tijd besteden aan de vraag of dat hij in 1945 al dan niet is doodgegaan. Ik denk dat de schrijvers vooral als bedoeling hebben om de USA in een kwaad daglicht te stellen (door te suggereren dat Hitler een dealtje had gemaakt) en wie weet zijn het figuren die in het algemeen alles uit WOII in twijfel trekken. Zo zijn er ook (behoorlijk gevaarlijke) idioten die de Holocaust in twijfel trekken. Als ze dit niet zouden plaatsen zou het gewone volk niet weten dat er mensen met dit soort ideeën bestaan en is er ook niemand die daar iets aan doet.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:53

joostvangestel schreef:
Sok schreef:

Die reaktie is van het niveau van de Telegraaf of waarschijnlijk een niveau lager. De Telegraaf zet het kopje netjes tussen aanhalingstekens, daarmee aangevend dat ze iemand quoten. Als ze het zelf zouden geloven, zouden ze die aanhalingstekens niet gebruiken.

Verder is het wel nieuws te weten dat er idioten zijn die tijd besteden aan de vraag of dat hij in 1945 al dan niet is doodgegaan. Ik denk dat de schrijvers vooral als bedoeling hebben om de USA in een kwaad daglicht te stellen (door te suggereren dat Hitler een dealtje had gemaakt) en wie weet zijn het figuren die in het algemeen alles uit WOII in twijfel trekken. Zo zijn er ook (behoorlijk gevaarlijke) idioten die de Holocaust in twijfel trekken. Als ze dit niet zouden plaatsen zou het gewone volk niet weten dat er mensen met dit soort ideeën bestaan en is er ook niemand die daar iets aan doet.

Dankje.
Als de telegraaf het zelf ook niet zou geloven, zouden ze het uberhaupt niet moeten plaatsen.
Het is een en al sensatiekrant, meer niet. Het enige wat deze krant teweeg brengt is haat, angst en af en toe nog wel eens wat vermaak. Dát is wat mij zo stoort aan de telegraaf.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:55

je bent ook niet verplicht om hem te lezen hoor :+

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:56

Jilletje schreef:
je bent ook niet verplicht om hem te lezen hoor :+

Weet ik, doe ik ook niet :D Maar mensen hier op bokt gebruiken hem wel als bron. In mijn ogen een alles behalve betrouwbare bron..
Laatst bijgewerkt door Sok op 18-10-11 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:57

2pac is niet dood, maar houd zich schuil
Amy winehouse wilde van de media af en is ook niet dood
Michael jackson heeft zijn dood in scene gezet
Natalee holloway zit ook nog ergens springlevend
Jobs wilde rustig van zijn pensioen genieten
Maddy zit in marokko en weet ik veel waar

En zo kan ik nog wel even doorgaan over de speculaties die ik gehoord heb. Schrijf een artikel of boek en iedereen gaat zich afvragen.
Tja je moet toch wat als auteur als je niets meer verzinnen kan.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:57

Waarom is het nieuws om te weten, dat er mensen zijn die tijd besteden aan de vraag of hij al dan niet in 1945 is doodgegaan? Er zijn mensen die zich bezig houden met graancircels, ufo,s en weet ik wat nog meer, maar dat is toch geen nieuws? Theoriën , complotten, horen mijn inziens niet thuis in een krant. Feiten wél.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:14

het is nieuws omdat mensen met de complottheorieën in de hand weer andere dingen gaan verzinnen. De meester van complottheorieén heet Michael Moore, en die staat ook meteen in de frontline om de occupy beweging een hart onder de riem te steken. Diezelfde Michael Moore gelooft daadwerkelijk dat 911 in scene is gezet door George Bush.

Ahmadi-Nejad (President van Iran) gebruikt de complottheorie over het niet bestaan van de holocaust om openlijk Israel te provoceren.

enz enz.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:40

@joostvangestel. Nou als jij dit nieuws vind, dan laat ik het maar daarbij. Maar in de voorbeelden die je noemt, vind ik het nieuws op moment van bekend wording. Jaren later (wat toch echt bij Hiltler het geval is) nog een verhaal om zijn dood heen verzinnen, hoort gewoon thuis in een roddelblad.
Ik vind het jammer van de ruimte in een krant . Er mogen best vermakelijke verhalen in staan, maar deze moeten niet de discussie laten opwaaien, waar of niet waar.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:03

Oud nieuws. Je moet maar wat te doen hebben denk ik dan. En als er ook maar iets van waar zou zijn, dan zou ik persoonlijk graag dat ´overweldigende bewijs´ willen zien :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:08

Telegraaf doet hier toch niets raars.. ze doen een melding over een boek.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:09

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:55

@Suze. De Telegraaf doet niet iets raars.
Alleen wordt "nieuws"op zo'n vreemde manier gepresenteerd, dat er een discussie ontstaat of Hitler nu wel of niet in 1965 is overleden.
Ik weet niet of er ruimte besteed wordt aan boeken en wat erin staat. Zo niet, dan is dat misschien meteen een goed idee voor de Telegraaf , zodat lezers weten dat het een boek betreft en geen melding van nieuws. Het artikel staat nu op de bladzijde 'buitenland".
Ergens waar ook alles te lezen is over video's, had m.i. het boek over Hitler moeten staan. Dan is echt duidelijk, dat het een verhaal betreft.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:36

@Rommulus, dat is ook een goed argument. Alleen Heydrich past niet in je rijtje, die is immers lang voor het einde van de oorlog omgekomen bij een aanslag. Goed boek over verschenen trouwens: HhhH (Himmler's hersens heten Heydrich) Aanrader!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:48

Het is nu zelfs op het nieuws :')

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:01

hij was de linker hand van Adolf Eichmann vandaar ie er wel tussen staat
(heb ook nergens gezegd dat ie niet voor tijd dood was ;) )

zijn er wel meer maar goed om ze allemaal te plaatsen :+
via de eerste link kun je er een hoop vinden

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:05

Sensatie _O-