Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Solis schreef:LimaMambo schreef:mensen blijven daar maar doorfokken en handje ophouden.. komen zelf niet in beweging om het land beter te maken.. of iig hun eigen leven.. zitten maar tegen hun plaggenhutjes aan wachtend op de vrachtwagens van het rooie kruis
Dat lijkt me ook weer wat naïef. In hoeverre kun je van mensen zelf het initiatief verwachten hun leven verstanding en onafhankelijk in te stellen, als je (zoals in het geval van die man in het fragment) 30 jaar afhankelijk bent geweest en simpelweg niet anders kent en weet. Bezit je de kennis en middelen niet, dan is het lastig om te realiseren dat het uberhaupt ook anders kán. Leven, eten en voortplanten is toch natuurlijk gedrag, zij geloven dat god hun geeft wat ze krijgen en als ze anders verdienen dat god daar ook wel voor zorgt.
Is ze het dan wel zelf aan te rekenen? Ik denk van niet. Wat je zegt over dat deze 'hulp' die ze krijgen ze niet helpt klopt misschien wel, maar het zou eigenlijk niet 'hulp' mogen heten. Voedselhulp is nog geen ontwikkelingshulp.
Als ze hulp krijgen kweek je genoemd afhankelijkheidssyndroom en daar is moeilijk tegenaan te 'helpen', maar om dan helemaal niks meer te doen? Er zijn boeren die hard werkten waar het kon, maar hun land is ze afgepakt en aan een ondernemer gegeven die de oogst voor de hoogste prijs aan de voedselbank verkoopt zodat op die manier bevolking die van het land verdreven is, afhankelijk gemaakt wordt; vicieuze cirkel.
Mindim schreef:Ik heb eens een serie gezien over mensen die een vakantielodge daar begonnen en de bouw uitgaven aan plaatselijke bewoners. De mensen kwamen werken, kregen die dag betaald en kwamen voorts een week niet. Tja, als dat een beetje voorbeeld staat voor de afrikanen, werkt dat ook niet mee. Er wat was dat ook al weer met die blanke boeren die een land welvarend hadden gemaakt, met werk voor de plaatselijke bevolking? Oja, die hebben ze weg gejaagd, in bezit genomen, nu is het niet welvarend meer en nu zijn ze weer aan de armoede en aan de honger.
LimaMambo schreef:Mindim schreef:Ik heb eens een serie gezien over mensen die een vakantielodge daar begonnen en de bouw uitgaven aan plaatselijke bewoners. De mensen kwamen werken, kregen die dag betaald en kwamen voorts een week niet. Tja, als dat een beetje voorbeeld staat voor de afrikanen, werkt dat ook niet mee. Er wat was dat ook al weer met die blanke boeren die een land welvarend hadden gemaakt, met werk voor de plaatselijke bevolking? Oja, die hebben ze weg gejaagd, in bezit genomen, nu is het niet welvarend meer en nu zijn ze weer aan de armoede en aan de honger.
nou dat dus.. heb er genoeg over gelezen en gezien dat ik nav daarvan mijn mening heb gevormd
en er zullen vast wel mensen tussen zitten die wel willen werken.. maar die zie IK maar weinig
en echt slim zijn ze ook niet.. gewoon door blijven fokken.. meer monden te voeden maar minder eten..
hoe moeilijk is het nou om te bedenken dat hoe meer kinderen je baart, hoe meer je het voedsel moet delen??
Electra63 schreef:Misschien is jouw mening wel niet de juiste?
Ik kom ook dagelijks hier op Bokt niet al te slimme mensen tegen, so what?
Zeker in Afrika heeft niet iedereen de mogelijk op scholing en heeft de (Katholieke) kerk nog al wat invloed m.b.t. anticonceptie.
Maar goed, dit is weer zo'n discussie vol met vooroordelen, die ga ik niet meer aan.
Soms zou ik die natuurlijke selectie wel een handje willen helpen.
LimaMambo schreef:oh dus neuken moet van het geloof?
nou, dan heb ik niks gezegd
LimaMambo schreef:Electra63 schreef:Misschien is jouw mening wel niet de juiste?
Ik kom ook dagelijks hier op Bokt niet al te slimme mensen tegen, so what?
Zeker in Afrika heeft niet iedereen de mogelijk op scholing en heeft de (Katholieke) kerk nog al wat invloed m.b.t. anticonceptie.
Maar goed, dit is weer zo'n discussie vol met vooroordelen, die ga ik niet meer aan.
Soms zou ik die natuurlijke selectie wel een handje willen helpen.
ook in afrika hebben ze de mogelijkheid om niet te fokken.. heel simpel.. geen geslachtsgemeenschap hebben
ze weten ook hoe kinderen gemaakt kunnen worden, dus kunnen ze dat ook voorkomen om dat juist NIET te doen
LimaMambo schreef:klinkt heel hard misschien maar ik zie dit als een soort natuurlijke selectie
dat stuk van de aarde is over bevolkt.. er moet iets gebeuren
mensen blijven daar maar doorfokken en handje ophouden.. komen zelf niet in beweging om het land beter te maken.. of iig hun eigen leven.. zitten maar tegen hun plaggenhutjes aan wachtend op de vrachtwagens van het rooie kruis
ze krijgen daar al jaren hulp maar er veranderd geen bal daar
zolang wij die mensen daar allemaal betuttelen door ervoor te zorgen dat ze een kommentje rijst krijgen, lost het probleem niet op.. geef die mensen zelf de benodigheden om hun EIGEN leven op te bouwen
en een enorme schop onder hun kont
maar doordat hun maar door blijven neuken, komen er steeds meer monden bij die gevoed moeten worden.. zo hou je het probleem alleen maar in stand
Ragdollcat schreef:Electra63 schreef:Volgens mij zijn wij ooit ook geholpen door het buitenland. Denk aan de 2e WO en de Watersnoodramp 1953
Klopt maar deze probleem duurde geen tientallen jaren zonder dat het is verholpen/opgelost is.
puma schreef:Wat een walgelijke reactie. Ik meen me te herinneren dat jij volledig afhankelijk bent van een uitkering om te kunnen leven?
Wees dan maar blij dat je in dit rijke land woont en niet daar want dan had je ook bij de natuurlijke selectie gehoort als er alleen maar mensen zouden zijn met zo 'n instelling als jij.
Electra63 schreef:Ach, zelfs hier in Nederland doen mensen nog wel dingen, die ze beter hadden kunnen voorkomen.
Beetje simpel gedacht.
LimaMambo schreef:puma schreef:Wat een walgelijke reactie. Ik meen me te herinneren dat jij volledig afhankelijk bent van een uitkering om te kunnen leven?
Wees dan maar blij dat je in dit rijke land woont en niet daar want dan had je ook bij de natuurlijke selectie gehoort als er alleen maar mensen zouden zijn met zo 'n instelling als jij.
ziektewetik wil wel werken maar dat KAN niet
dat is iets heel anders dan niet WILLEN werken
weet niet waarom je deze info er bij haalt maar zorg dan wel dat je je huiswerk goed doetElectra63 schreef:Ach, zelfs hier in Nederland doen mensen nog wel dingen, die ze beter hadden kunnen voorkomen.
Beetje simpel gedacht.
zijn wij hier in NL afhankelijk van andere landen wbt de fouten die we maken?
hier in NL denken de meeste mensen nog na voordat ze een kind op de wereld zetten.. is er geen geld genoeg voor een kind, dan komt er geen kind
en daarbij, er is in nederland ook genoeg armoede.. laat ze daar eens het geld aan besteden ipv kansloze projecten in afrika.. want het blijkt dat na 30 jaar het niks heeft geholpen.. het word alleen maar erger
LimaMambo schreef:electra ik heb nooit over die kinderen gesproken.. die kunnen er idd niks aan doen en tuurlijk vind ik het zielig maar het probleem lost zich niet op als de volwassenen maar door blijven fokken.. dat blijkt maar weer na ongeveer 30 jaar..
die ouders snappen toch ook wel dat ze een kind niks te bieden hebben als ze zelf al niet eens gevoed kunnen worden.. ik snap dat niet hoor.. en ja dan vind ik het dom om toch sex te hebben als je weet dat daar kinderen van komen
Electra63 schreef:LimaMambo schreef:electra ik heb nooit over die kinderen gesproken.. die kunnen er idd niks aan doen en tuurlijk vind ik het zielig maar het probleem lost zich niet op als de volwassenen maar door blijven fokken.. dat blijkt maar weer na ongeveer 30 jaar..
die ouders snappen toch ook wel dat ze een kind niks te bieden hebben als ze zelf al niet eens gevoed kunnen worden.. ik snap dat niet hoor.. en ja dan vind ik het dom om toch sex te hebben als je weet dat daar kinderen van komen
Kinderen is in derdewereldlanden helaas vaak een pensioenvoorziening. Daarbij is er veel kindersterfte, dus halen de kinderen de volwassen leeftijd om later voor hun ouders te zorgen niet, dus de ouders calculeren de eventuele kindersterfte al in.
Geen of weinig anticonceptie is met dank aan de Kerk niet vanzelfsprekend. Als je geen geld voor eten/scholing/huisvesting hebt, dan is er ook geen geld voor condooms/de pil etc. Maar waar het vooral aan ontbreekt daar is voorlichting, scholing en communicatie.
Nomanji schreef:Zo zie je maar weer wat voor afschuwelijke mensen het zijn. Bewust kinderen nemen voor een paar centjes meer wetende dat die kids het vreselijk gaan hebben en waarschijnlijk dood zullen gaan. ze calculeren het gewoon in?? Afschuwelijk.