Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Geen dak boven je hoofd, maar wel plek (ondanks alle kinderen die erbij zijn???) om te wippen en nog meer kinderen de dupe te maken van een onmenselijk bestaan.
Quellian schreef:Suzanne F. schreef:Het eerste wat in mij opkomt:
Waarom neem je in godsnaam 9 kinderen????? Stop eens met fokken, slik de pil en ga werken.
Dat was dus ook mijn eerste gedachte...
Geen dak boven je hoofd, maar wel plek (ondanks alle kinderen die erbij zijn???) om te wippen en nog meer kinderen de dupe te maken van een onmenselijk bestaan.
Pentax schreef:Ik heb geen mening over deze mensen want ik ken ze niet. Qua geldproblemen idem dito.
Ik vind dus wel dat het sociale nederland in deze moet helpen. Vreselijk raar in de huidige hokjesmaatschappij om voor je 45e aan kinderen te beginnen, en helemaal als het er meer dan 1 zijn.
Kinderen krijgen is normaal, medische meuk slikken niet. En condooms die scheuren is niet zeldzaam.
In Christenlijke kringen is het niet raar dit aantal.
Ik vind dat de maatschappij fout zit, door te zeggen dat je een fulltime 2 verdiener moet zijn om kinderen te mogen hebben. Hoeveel zit het gemiddelde kind in de opvang? Fulltime? Super dat geld! Super dat als ik in een bejaardentehuis zit dat niemand voor me kan zorgen.
Net zoals dat mensen tegen elkaar opzetten, je moet bijna toestemming gaan vragen om kinderen te krijgen... Sociaal land hoor.
Pentax schreef:Silvia, je begrijpt dat er een enorm vergrijzingsprobleem is, en dat Mark Rutte bv hier niks aan doet? Ja mensen nog meer demotiveren om kinderen te krijgen.
Pentax schreef:Quellian schreef:Dat was dus ook mijn eerste gedachte...
Geen dak boven je hoofd, maar wel plek (ondanks alle kinderen die erbij zijn???) om te wippen en nog meer kinderen de dupe te maken van een onmenselijk bestaan.
Heb jij gezien hoe doe kinderen leven? In een caravan wonen doen hele volken in Amerika (ook geen arm land denk ik zo!), zou je daar eens moeten gaan zeggen dat ze onmenselijk leven, zullen ze blij mee zijn.
Wat je niet kent mis je niet. Bovendien heb je een caravan en een caravan... Je hebt er grote mormels tussen hoor.
Pentax schreef:Heb jij gezien hoe doe kinderen leven? In een caravan wonen doen hele volken in Amerika (ook geen arm land denk ik zo!), zou je daar eens moeten gaan zeggen dat ze onmenselijk leven, zullen ze blij mee zijn.
Wat je niet kent mis je niet. Bovendien heb je een caravan en een caravan... Je hebt er grote mormels tussen hoor.
FlyAway schreef:Pentax schreef:Silvia, je begrijpt dat er een enorm vergrijzingsprobleem is, en dat Mark Rutte bv hier niks aan doet? Ja mensen nog meer demotiveren om kinderen te krijgen.
De grootste problematiek van de vergrijzing is overigens wel van tijdelijke aard;
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dos ... ide-fx.htm
Nu weer aansturen op zoveel mogelijk kinderen krijgen veroorzaakt over 60 jaar hetzelfde probleem als wat er nu aan zit te komen.
Dat is echt langetermijn problemen bestrijden met korte termijn oplossingen
odetteke schreef:FlyAway schreef:De grootste problematiek van de vergrijzing is overigens wel van tijdelijke aard;
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dos ... ide-fx.htm
Nu weer aansturen op zoveel mogelijk kinderen krijgen veroorzaakt over 60 jaar hetzelfde probleem als wat er nu aan zit te komen.
Dat is echt langetermijn problemen bestrijden met korte termijn oplossingen
En naast de vergrijzing hebben we ook nog een ander groot probleem.... De wachtlijsten in de jeugdzorg
odetteke schreef:Prima als je een groot gezin wilt, maar "neem" niet meer kinderen dan je kan onderhouden en te eten kan geven. "neem" je er mer, dan die je hiermee alle andere kinderen die je al hebt tekort. Met een minimumloon kan je best kiezen voor 1 of 2 kinderen, met een ton per jaar kan je er prima 15 grootbrengen, maar op bijstandsniveau en in de schulden een 9e kind op de wereld zetten.... Dan ben je het spoor aardig bijster en doe je kind 1 t/m 8 + de baby ernstig tekort.
Pentax schreef:Ja ik ken die mensen niet, dus kan wel roepen dat ze moet werken of dat ze zo vreselijk bezig zijn. Maar ik weet niet hoe het in elkaar steekt.
Wat ik wel weet is dat het hebben van meerdere kinderen onnodig raar is.
Je kunt als harde werker nooit veel kinderen krijgen, daar heb je de tijd helemaal niet voor en de drukte ben je dan niet gewend aan na je werk.
Pentax schreef:Ja en de wachtlijsten voor de bejaardencentra, de rijen in de supermarkt en zelfs rijen voor de wc bij de mac donalds. OH NEE wat nu.
Jeugdzorg in opmars... kinderopvang in opmars... McDonalds in opmars. Zou het verband hebben? Of zou het kunnen zijn dat Nederland gewoon meer inwoners heeft?
Zou dat bestaan, een 'jeugdzorg percentage per hoofd van de bevolking van toen en nu'?
Imitador schreef:Ik wil graag 20 paarden en ik vind het flauw dat ik daar een fulltime baan voor moet hebben. Ik vind dat sociaal Nederland mij die mogelijkheid moet geven, ook als ik niet wil werken.
Voor alles wat je wil, moet je geld hebben (bijna dan). Als jij niets kan bieden, neem je geen kind, dier, wat dan ook!
In dit geval vind ik dat je niet echt kan oordelen, het is banketstaaf als je een goed lopend bedrijf hebt en je wordt werkeloos. Dan is het leven dat je had (8 kinderen) lastig om met wao te onderhouden.
Maar vraagtekens zijn er wel. Waar is Jeugdzorg eigenlijk?
FlyAway schreef:[***] schreef:
En naast de vergrijzing hebben we ook nog een ander groot probleem.... De wachtlijsten in de jeugdzorg
Dat is niet het enige andere grote probleem dat we hebben naast de vergrijzing. Wat te denken van de uitholling van de zorg? Wat te denken van de economische crisis die als een zwaard van damocles ook onze maatschappij boven het hoofd hangt? Maar dat vind ik persoonlijk eerlijk gezegd allemaal niet zo relevant in deze context, net als die vergrijzing die aangehaald werd. De problematiek die hier geschetst wordt is een uitzonderlijke situatie bij mijn weten, tenzij alle campings op dit moment vol staan met "trailer trash" dat een huurschuld heeft van 5000 euro, iedere 9 maanden een nieuwe kind produceert, niet werkt en van camping naar camping gaat. Dus dan heeft het volgens mij geen zin om macro-economische problematiek te koppelen aan individuele gevallen