Ga me er niet druk om maken......merk het wel als het zo ver is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daantje1981 schreef:Dat zou fijn zijn.Misschien word er wel verteld hoe respectloos we met de aarde en met elkaar omgaan...
Citaat:Aquariustijdperk
In het Vissentijdperk was het misschien aan de orde om lijdzaam af te wachten tot de rampen zich voltrokken, maar we leven nu in het Aquarius-tijdperk en dat is totaal anders. Waterman is het sterrenbeeld dat wordt gekenmerkt door een scherpe geest en rechtvaardigheid, met name gericht op de samenleving als groter geheel. We staan weliswaar nog helemaal aan het begin van dit tijdperk, dat ruim 2000 jaar zal duren, maar dat betekent niet dat we een begin kunnen maken met het afschudden van de last die het Vissentijdperk ons op de schouders gelegd heeft.
In het Vissentijdperk gaat het om het element water, het gevoel. Dit uit zich met name in het Christendom, in mededogen voor de medemens, zoals Jezus Christus ons heeft voorgehouden. Helaas is in de afgelopen 1000 jaar de negatieve kant van het teken meer benadrukt dan de positieve. Mededogen werd medelijden en verdraagzaamheid mondde uit in talloze oorlogen, die slechts gingen om het feit of de ene groep nu een ‘beter’ Christendom had dan de andere.
Mededogen en verdraagzaamheid kunnen echter alleen bestaan bij de gratie van de heelheid van jezelf. Het is goed om een ander behulpzaam te zijn, maar zorg eerst wel goed voor jezelf, anders ben je niet eens in staat om een ander van dienst te zijn. Veel hulp die geboden wordt bestaat echter uit een verkapt soort van schuldgevoel.
antje_vip schreef:Welke mensen houden zich hier toch mee bezig?Is dat een beroep, rampen verzinnen?
LauEef schreef:Maar mijne choco is nog tot 2014 goed![]()
Nee, de wereld gaat niet vergaan. Maar er gaat wel iets gebeuren. Mijn ex zei altijd dat de mensen hun gedachtengang ging veranderen, tja moeilijk uit te leggen zoals hij dat deed. Als ik de link hier ergens gepost lees, herken ik erin wat hij zei..
LauEef schreef:Mensen zouden gewoon anders tegen dingen aan kijken, dingen als natuur, tijd, ruimte..
Ann_moi schreef:Als we goed om ons heen kijken veranderd de wereld altijd al, zo golfden er periodes van ijstijden en warmere tijden die elkaar cyclisch afwisselen. Loopt ook de economie in cirkels van hoog conjunctuur naar een lage conjunctuur, en wisselen de seizoenen ook cyclisch. Dus waarom zou er niet gewoon weer een nieuwe cyclus van een kalender in gaan, niet het einde maar een nieuw begin?
Wat Marit zegt over het Aquarius tijdperk heb ik ook gelezen en dit is opzich wel logisch denk ik. En ook heb ik het vermoeden dat ook de financiele crisis niet vanuit het niets komt. Het gaat er vooral om denk ik, dat wij ons nu eens een keer bewust worden van het disrespect naar de aarde en elkaar. En dat het vooral belangrijk is, om of de aarde nu vergaat of niet vergaat, respect te tonen naar alles wat leeft. En daar hebben we geen aarde voor nodig die vergaat, het zou de uitdaging moeten zijn juist zo te veranderen dat de aarde weer een prettigere plaats zou worden voor mens, dier en plant.
trustHim schreef:oh de wereld zal zeer zeker vergaan en we zijn er hard naar op weg, alleen niemand weet wanneer. en als ik zeg niemand dan bedoel ik ook echt niemand op 1 na. En dat is God. Wel bekend is de manier waarop n.l. door vuur, dus alles zal verbranden. Hoe dat vuur zal ontstaan is niet bekend.
Van mij mag het nu gebeuren
edit: het mag van mij nu gebeuren omdat ik geloof dat ik het dan alleen maar beter krijg in het beloofde koninkrijk