NS komt met plaszak voor in Sprinters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:27

jee...NS...het is 2011!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:27

Ik heb hier maar één ding op te zeggen: :n :n :n

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:28

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:29

En wat nou als je ineens begint door te lekken? Kan je dan ook je tampon inleveren bij de conducteur? :')

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:33

Ik dacht eerst dat dit een grap is... menen ze dit nou serieus? En dan ook nog erbij zetten dat het alleen voor echte hoge nood is, niet voor mensen die "gewoon" moeten, alleen als ze het echt niet meer kunnen ophouden. Nou dan zit je lekker...
Ik heb het sowieso al niet zo op treinen maar nou stap ik er echt niet meer in. Bij arriva waren afgelopen winter de toiletten lang afgesloten vanwege de lage temperaturen, dus dat werd voor mij niet meer met de trein reizen, ook als de rit maar 45 minuten duurt. En op station waar ik uitstap zit ook geen toilet.
Aan de nederlandse snelwegen is het ookal zo slecht gesteld... doe mij maar lekker met de auto door duitsland, daar zijn tenminte veel mogelijkheden om te plassen, veel ook erg schoon (de grotere raststätte, en daar zijn er ook veel van!) en dan heb je ook nog die gewone huisjes, wat ik persoonlijk beter vind dan in de bosjes. Maar moet zeggen dat het vaak op evenementen ook slecht gesteld is en in vele winkelcentra/steden ook.

Ik vind dit echt belachelijk... we zijn niet allemaal mannen die maar 2 keer per dag hoeven. Kijk voor mannen kan ik me nog wat bij zo'n zakje voorstellen, maar als vrouw is dat al helemaal bagger. Om nog maar te zwijgen over mensen met ziektes/problemen aan blaas/maag/darmen, die zijn vaak al wat beperkt in de deur uit gaan en dat word nu nog even lekker extra beperkt. Dat is echt jammer!

Berdien

Re: NS komt met plaszak voor in Sprinters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 11:38

Wat jij aangeeft qua 'plasgelegenheid' in NL ben ik het helemaal mee eens Ilsemarie. Ik ben net 10 dagen in Engeland geweest en daar heb je in het kleinste, meest afgelegen gehucht een (gratis!) openbaar toilet wat ook nog eens erg schoon is. In NL kun je nergens in steden naar de wc, als je al kunt moet je betalen en is het te vies voor woorden. Echt belachelijk.
Toiletten aan de snelweg vind ik vaak te ranzig voor woorden, maar als je moet.. dan moet je. Zeker in de winter als de bosjes kaal zijn :+ Toiletten op stations zijn vaak ook vies, met een behang van gebruikte maandverbandjes als toppunt :r Er zijn wel schone toiletten te vinden, maar daar moet je 50 cent voor betalen. Op zich geen probleem, dan kun je wel fijn plassen met een muziekje en een kaarsje :)) :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:39

In Zwitserland heb je in treinen een soort van supersonische cabine als WC :D
De deur gaat ook automatisch open en dicht, net zo'n Star Trek gevoel :D en echt hele grote wc's en alles gaat automatisch.
Wat een armoede dan hier in Nederland met je plaszakje.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:44

@cayenne: inderdaad! In duitsland in de ICE zijn de trein wc's echt helemaal prachtig! IC ook allemaal prima. En zelfs in de gewone regional bahn zijn ze groot en goed en vaak ook schoon vind ik. Inderdaad met knopje drukken, niks geen hele vieze handgrepen en op slot doen. Alles met knopjes (doorspoelen en waterkraan ook). Echt ideaal!

@berdien: fijn dat het daar wel kan! moet ik daar wezen! ik heb momenteel een overactieve bekkenbodem dus ik had op een gegeven moment 24 uur per dag aandrang en ging ongeveer 30 keer per dag plassen, nou dan word je echt helemaal gek! En ik vind het ook gewoon zwaar frustrerend dat mannen overal kunnen plassen, je ziet bijna niks, ze hoeven nooit en kunnen overal. Maar wij? vrouwen moeten sowieso vaak wel vaker, het kost altijd overal geld (áls er al een wc is) vaak zijn ze vies en als er geen is heb je echt een probleem, ik vind het echt zwaar oneerlijk en frustrerend }:0
Ik ben inmiddels wel aan de beterende hand, mede door spierontspanners, maar dan nog moet ik vaak en schiet ik natuurlijk compleet in de stress als ik weet dat het niet kan, daardoor doe ik heel veel dingen niet die ik eigenlijk wel zou willen doen, en als je dan zulke berichten leest zakt je de moed toch wel in de schoenen! (en mensen met chronische problemen ongetwijfeld nog meer)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 11:49

Kan ik me heel goed voorstellen, wat vervelend joh! En zeker in een land als NL waar het niet kan of waar het zo verschrikkelijk vies is dat gewoon niet wil. Het is ronduit belachelijk dat NL zo halsstarrig blijft achterlopen hierop. Want het kan gewoon, schone en goed bereikbare openbare toiletten waar je niet voor hoeft te betalen. Dat bewijst Engeland wel.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:05

En waar was je dan daarna je handen? Een gootje is er niet in het hokje van de machinist. Fantastsich om een Hepatitis besmetting te krijgen.

Ook leuk voor mensen met een darm of blaasziekte (zoals ikzelf)

En hoe gaan ze dit aan de toeristen uitleggen?

Door dit soort berichten weet ik weer waarom ik ook alweer naar Duitsland verhuist ben :')

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:21

Hoe krijgen ze het verzonnen! 8)7
Vast een vent die dit bedacht heeft.
Dat gaat toch nooit werken. Echt weer een idee van niks _-:(

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:45

Diaz schreef:
Belachelijk!
Ik vind persoonlijk een wc in de trein overdreven..

Ik mag hopen dat jij nooit een darmprobleem krijgt. Ik heb namelijk last van mijn darmen en soms MOET ik ineens naar het toilet, kan het dan echt niet ophouden. Echt heeeeeeel fijn als je in een trein zonder toilet staat, vooral als deze ook nog eens onderweg stilstaat!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:22

Rinske schreef:
Diaz schreef:
Belachelijk!
Ik vind persoonlijk een wc in de trein overdreven..

Ik mag hopen dat jij nooit een darmprobleem krijgt. Ik heb namelijk last van mijn darmen en soms MOET ik ineens naar het toilet, kan het dan echt niet ophouden. Echt heeeeeeel fijn als je in een trein zonder toilet staat, vooral als deze ook nog eens onderweg stilstaat!

Of een blaasontsteking. Of als je zwanger bent, kleine kinderen bij je hebt etc...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:23

Nou idd.... Echt, de NS :n . Typisch iets dat verzonnen is door een MAN die zelf nooit met de trein reist :+ .

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:25

Getver, wat vies.
Gelukkig hoef ik nooit met de trein.
:D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:28

Sprinters rijden op trajecten van maximaal 15 minuten reistijd. Gewoon op het station naar de pot.
Er zit in de gemiddelde streekbus ook geen toillet en dat vind ik vergelijkbaar. Ik snap de hele discussie niet. Tjonge, wat erg als je een KWARTIER niet naar het toillet kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:30

Ik ben benieuwd hoeveel alle vergaderingen over dit onderwerp inmiddels al hebben gekost..

Ze hadden gewoon gelijk treinen met toilet moeten kopen..
Verder vind ik een plas zak echt een smerig idee..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:31

Kan je h'm zo doorgeven aan je buurman *proest!*

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:32

Wanneer komt er een toillet in de stadsbus? Want voor ik in de binnenstad ben is er ook een half uur verstreken....

Rinske

Anne_GTI schreef:
Sprinters rijden op trajecten van maximaal 15 minuten reistijd. Gewoon op het station naar de pot.
Er zit in de gemiddelde streekbus ook geen toillet en dat vind ik vergelijkbaar. Ik snap de hele discussie niet. Tjonge, wat erg als je een KWARTIER niet naar het toillet kan.

Maar niet op ieder station waar de trein stopt IS een toilet.. En wat als de trein strandt?

kensha

Anne_GTI schreef:

Helaas zijn de wc´s niet alijtijd open en bijv op station haarlem sluitten ze al om 21.00 en kan je geen gebruik van de wc maken.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:33

Ben benieuwd of het erdoor komt. Personeel is er ook al op tegen begreep ik van spits.nl dacht ik.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:36

Even niet om het een of ander, maar als een trein strand mag je het toilet niet eens gebruiken toch? :+

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:38

Rinske schreef:
Anne_GTI schreef:

Maar niet op ieder station waar de trein stopt IS een toilet.. En wat als de trein strandt?

Maar hoe lossen mensen met een auto dit probleem op dan? Of mensen met de bus?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:39

CoronaLime schreef:
Even niet om het een of ander, maar als een trein strand mag je het toilet niet eens gebruiken toch? :+

Vroeger in elk geval niet, omdat het destijds direct op de rails terecht kwam. (krijg je weer glijdende treinen van :+ die niet weg kunnen komen)
Ik dacht tegenwoordig met de moderne toiletten aan boord wel.

Ach ja.... de NS, altijd wel weer wat.
Het is 1 dag herfstig en er waren alweer vertragingen door de vallende blaadjes.....
De reden: we hadden geen tijd om ons erop voor te bereiden.....