Ook kan ik niet indenken waar een Europees land in dergelijke conditie tanks voor nodig heeft, behalve als het de tanks rond de Acropolis wilt posteren om te voorkomen dat die door schuldeisers bezet wordt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SanderD schreef:Ik ben nogal sceptisch tegenover dit bericht, want momenteel wordt Griekenland erg kort aan de lijn gehouden voordat er geld wordt vrijgemaakt uit het noodfonds. Daarbij wordt ook gekeken naar wat het land doet om de begroting op orde te krijgen, een miljardendeal met de VS zal daarbij door Europa niet in dank afgenomen worden lijkt me.
Ook kan ik niet indenken waar een Europees land in dergelijke conditie tanks voor nodig heeft, behalve als het de tanks rond de Acropolis wilt posteren om te voorkomen dat die door schuldeisers bezet wordt.Vluchtelingen ga je toch niet met een tank te lijf, lijkt me? Eerder met een geweer, maar dat klinkt ook al erg luguber natuurlijk.
Sok schreef:Telegraaf is inderdaad niet erg betrouwbaar.
Las net ergens dat het een gift is en dat ze ze niet zelf gekocht hebben.
Hier de bron: http://www.defencegreece.com/index.php/ ... to-greece/
Sok schreef:Sok schreef:Telegraaf is inderdaad niet erg betrouwbaar.
Electra63 schreef:Waarom Griekenland tanks nodig heeft? Ik ben geen defensie-deskundige, maar Griekenland is berg/rotsachtig en heeft een hele lange grens, waar veel vluchtelingen (meer dan 100.000 per jaar) vanuit Turkije en vooral Albanië proberen te trekken. Misschien om langs deze grenzen te patrouilleren?
Asyaa schreef:Electra63 schreef:Waarom Griekenland tanks nodig heeft? Ik ben geen defensie-deskundige, maar Griekenland is berg/rotsachtig en heeft een hele lange grens, waar veel vluchtelingen (meer dan 100.000 per jaar) vanuit Turkije en vooral Albanië proberen te trekken. Misschien om langs deze grenzen te patrouilleren?
Met een Abrams tank op een stelletje vluchtelingen schieten? Beetje overkill vindt je niet
Sok schreef:Omdat Telegraaf een sensatiekrant is en het algemeen bekend is dat ze wel regelmatig dingen bij het verkeerde eind hebben.
Sok schreef:Sok schreef:Telegraaf is inderdaad niet erg betrouwbaar.
Electra63 schreef:Ooit was Europa heel blij met de strategische ligging van Griekenland. Koude Oorlog, Turkije.
Als de grens niet wordt bewaakt, stromen de vluchtelingen Griekenland binnen en wordt Europa overstroomd.
Daar is Europa ook niet blij mee.
Ik vind het ook raar, maar ik wil maar aangeven, dat er soms overwegingen zijn waarom die tanks gekocht moeten worden.
Nu heb ik nog geen onafhankelijk artikel hierover kunnen vinden, ik zal morgen eens op Griekse newssites kijken.
Het bekt natuurlijk lekker: Grieken kopen van ons geld tanks.