Griekenland koopt tanks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Re: Griekenland koopt tanks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:58

Ik ben nogal sceptisch tegenover dit bericht, want momenteel wordt Griekenland erg kort aan de lijn gehouden voordat er geld wordt vrijgemaakt uit het noodfonds. Daarbij wordt ook gekeken naar wat het land doet om de begroting op orde te krijgen, een miljardendeal met de VS zal daarbij door Europa niet in dank afgenomen worden lijkt me.
Ook kan ik niet indenken waar een Europees land in dergelijke conditie tanks voor nodig heeft, behalve als het de tanks rond de Acropolis wilt posteren om te voorkomen dat die door schuldeisers bezet wordt. ;) Vluchtelingen ga je toch niet met een tank te lijf, lijkt me? Eerder met een geweer, maar dat klinkt ook al erg luguber natuurlijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:22

SanderD schreef:
Ik ben nogal sceptisch tegenover dit bericht, want momenteel wordt Griekenland erg kort aan de lijn gehouden voordat er geld wordt vrijgemaakt uit het noodfonds. Daarbij wordt ook gekeken naar wat het land doet om de begroting op orde te krijgen, een miljardendeal met de VS zal daarbij door Europa niet in dank afgenomen worden lijkt me.
Ook kan ik niet indenken waar een Europees land in dergelijke conditie tanks voor nodig heeft, behalve als het de tanks rond de Acropolis wilt posteren om te voorkomen dat die door schuldeisers bezet wordt. ;) Vluchtelingen ga je toch niet met een tank te lijf, lijkt me? Eerder met een geweer, maar dat klinkt ook al erg luguber natuurlijk.

Ik ben het eens met het 1e gedeelte van jouw bericht.
Waarom Griekenland tanks nodig heeft? Ik ben geen defensie-deskundige, maar Griekenland is berg/rotsachtig en heeft een hele lange grens, waar veel vluchtelingen (meer dan 100.000 per jaar) vanuit Turkije en vooral Albanië proberen te trekken. Misschien om langs deze grenzen te patrouilleren?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 09:59

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:02

Net zo zot als de gemiddelde leeftijd waarop de griek met pensioen gaat: 61 jaar.
En wij allemaal doorwerken tot ons 67e....

Wat mij betreft had al nooit die euro erdoor moeten komen en gaan we ook Griekenland niet spekken.
Al zeker niet als de zaken zo gaan! :(
Schande! Echt schande!

Edit: als de Telegraaf de berichtgever is: met die krant wil ik mn kont nog niet eens afvegen.
Onbetrouwbaar en sensatiebeluste krant.
Dat even offtopic terzijde.... :P

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 12:54

op hyves was dit bericht ondertussen ook zichtbaar..vast wel meer bronnen onderhand? :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:40

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:48

Ja he, vond ik ook al :+

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:53

tuurlijk, de gewone man moet naar de voedselbank maar de regering heeft genoeg geld voor tanks :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:07

Electra63 schreef:
Waarom Griekenland tanks nodig heeft? Ik ben geen defensie-deskundige, maar Griekenland is berg/rotsachtig en heeft een hele lange grens, waar veel vluchtelingen (meer dan 100.000 per jaar) vanuit Turkije en vooral Albanië proberen te trekken. Misschien om langs deze grenzen te patrouilleren?

Met een Abrams tank op een stelletje vluchtelingen schieten? Beetje overkill vindt je niet :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:08

Asyaa schreef:
Electra63 schreef:

Met een Abrams tank op een stelletje vluchtelingen schieten? Beetje overkill vindt je niet :P

Niet schieten, maar grensbewaking, van de éne post naar de andere post.
Google maar eens op vluchtelingen Griekenland, dat is één groot drama.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:24

Mijn mond viel open van verbazing bij het lezen van dit bericht. Echt waar. Een land dat dan op het randje van failliet gaan staat, koopt even 400 tanks? Wie zou nou op dit moment Griekenland willen aanvallen? Er valt niets te halen. Het land is gewoon bijna failliet. Buiten dat, is oorlog sinds de komst van de VN zó 1940...

En waarom zou de Telegraaf het verkeerd hebben, en zou het een gift zijn? Nee, sorry, maar dat komt er bij mij niet in.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:29

Omdat Telegraaf een sensatiekrant is en het algemeen bekend is dat ze wel regelmatig dingen bij het verkeerde eind hebben.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:50

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:57

Ik vind dit heel erg, wij in NL moet heel veel inleveren en veel meer gaan betalen aan alles en de grieken krijgen alles van ons omdat ze geen geld hebben en dan ineens is er wel geld???? om de tanks te kopen.

Belachelijk.

Van mij mag Griekenland per direct eruit.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:47

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:02

echt asociaal van griekenland.. doen wij moeite voor hun,,

kopen ze ONZIN van dat geld.. byebye griekenland.. :evaw: :evaw:

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:01

Oke wie belt er Obama even om te vragen hoe dat zit want dit is zo natuurlijk een discussie van niks....

Zou trouwens wel bizar zijn dat het ene bijna failliete land het andere even wat tanks toestopt, maar goed, waanzin en hebzucht regeren de wereld.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:13

Mijn vriend zei al je zou als je in de schuldsanering zit eens moeten proberen een Ferrari te kopen.
Laat staan dat je er 1 krijgt die zal je toch echt moeten verkopen.
Ik vind dat de landen die hier aan meewerken ook deels zeggenschap hebben over wat er met het geld gebeurt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:08

Ieder land wil tegenwoordig van zijn tanks af, omdat ze niet echt meer van deze tijd zijn. Dus geen wonder dat de USA ze weggeeft, die dingen kosten veel te veel in onderhoud ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:45

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:20

Grappig, dat bericht van Elsevier kwam 2 minuutjes na wat ik hier gepost had :))

Maar goed, is wel overduidelijk. Ook Nederland wil van die sitting ducks af.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:44

Ik zie kansen voor Griekenland.... accepteer al die bonken oud roest en ga in het staal... :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:59

Sok schreef:
Ja he, vond ik ook al :+

Het is vrij normaal hier dat berichten die onzin ontzenuwen selectief gelezen (lees niet) worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:44

Electra63 schreef:
Ooit was Europa heel blij met de strategische ligging van Griekenland. Koude Oorlog, Turkije.
Als de grens niet wordt bewaakt, stromen de vluchtelingen Griekenland binnen en wordt Europa overstroomd.
Daar is Europa ook niet blij mee.

Ik vind het ook raar, maar ik wil maar aangeven, dat er soms overwegingen zijn waarom die tanks gekocht moeten worden.
Nu heb ik nog geen onafhankelijk artikel hierover kunnen vinden, ik zal morgen eens op Griekse newssites kijken.
Het bekt natuurlijk lekker: Grieken kopen van ons geld tanks.

Ik heb altijd geleerd dat je geen geld uit kunt geven wat je niet hebt en al helemaal niet wanneer je je hand ophoudt bij een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:47

Waarom zou Amerika ook tanks weggeven, daar zit defensie ook al praktisch op zwart zaad.