Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joostvangestel schreef:de wereld is een groot denker kwijt, zonder meer. De verheerlijking snap ik niet helemaal, ik vind dat er wel erg veel mensen met Steve Jobs pronken.
goeroe schreef:joostvangestel schreef:de wereld is een groot denker kwijt, zonder meer. De verheerlijking snap ik niet helemaal, ik vind dat er wel erg veel mensen met Steve Jobs pronken.
Die verheerlijking verwonderde mij eerst ook, maar nu ik er iets beter over heb nagedacht heb ik daar wel een idee over. Veel mensen verwijzen naar het gedachtegoed, het 'think different', maar wat betekent dat nou eigenlijk? Als je het mij vraagt was Steve Jobs een icoon van de individualistische consumptiemaatschappij. Voor mij staat hij voor het individuele en het materialistische. Al die hebbedingetjes, het mooie verkooppraatje, de uiterlijke verschijning: vorm boven inhoud. Het idee dat je iets kunt zijn door iets te hebben. Steve Jobs vertegenwoordigt een wereldbeeld dat met de wereldwijde economische crisis enorm onder druk staat. Misschien dat daarom zoveel mensen zich aan zijn gedachtegoed vastklampen. Ik ben zeer benieuwd hoe mensen hier over 100 jaar op zullen terugkijken.