Apple CEO Steve Jobs overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Re: Apple CEO Steve Jobs overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:39

Niet van mij gejat ;) maar van obama ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:41

En voor mij klopt dat onderschrift helemaal, ik had het nog niet gehoord en toen klikte ik safari aan vanmorgen en zag het bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:53

De uitspraak van Obama is zeker heel mooi en kloppend :j

Steve had zelf ook de meest rake uitspraken. Prachtig gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:02

Ook ik ben hier best wel stil van. Wat een verschrikkelijk inspirerende man was Steve, een voorbeeld voor velen. Ik zat met een paar goede vrienden in de kroeg toen ik het hoorde (las op Twitter). We (2 fotografen en een grafisch ontwerper, alle 3 Mac-users) hebben er maar even een borrel op gedronken. Las ook nog een tweet die ik erg mooi vond:

"If you want to honor Steve, don't mourn. Do your best work every day. Live your life to the fullest. Never settle. His spirit lives on."

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:03

Hij was gewoon het brein achter Apple....helaas veel te jong gestorven........

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:09

Een genie, die gelukkig bij leven al de waardering kreeg, die hij verdiende en nog.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:28

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:32

Heel erg, nooit gedacht dat het zo snel zou gaan :\

Krips hele mooie plaatjes staan daar :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:23

De wereld is een genie armer :\

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:49

Eeuwig zonde. Deze man was een geweldenaar, een genie.
Zijn speech op Stanford is zo'n inspirenende en mooie!

Ben verder ook erg benieuwd hoe het verder gaat met apple..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:31

Hij had het al een keer eerder verlaten en toen hadden ze er een zootje van gemaakt... maar ik denk anderzijds dat Apple nu we veel sterker staat en dat hij het misschien veel beredeneerder heeft achtergelaten, hij was toch a een tijd bezig alles over te hevelen.

Misschien wel een waarschuwing: http://www.hln.be/hln/nl/11376/Steve-Jo ... book.dhtml

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:08

Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:03

gister nog niet gereageerd hier.. maar poeh.. the world los a visionairy!

Afbeelding

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:23

Zijn bio komt nu een maand eerder uit. Zijn al veel op voorhand van besteld.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:32

Hij is veel te vroeg gegaan
Met hem hebben we een genie verloren

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:50

Polivy schreef:
Zijn bio komt nu een maand eerder uit. Zijn al veel op voorhand van besteld.

Ja idd........ ik twijfel nog of ik de vertaalde versie wil (lekker makkelijk :o :o) of toch voor het origineel ga.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:15

Wat ook wel leuk om weten is: Steve gaf zichzelf 1 dollar per jaar als salaris en accepteerde geen bonussen of vergoedingen. Uiteraard verdiende hij door oa aandelen wel méér dan genoeg om rijk door het leven te gaan. Maar terwijl bij veel mensen die stinkend rijk zijn de hebzucht vaak juist toeslaat en ze nog meer willen, kon hij toch een grens trekken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:19

Scheelt weer belasting ;) :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:25

de wereld is een groot denker kwijt, zonder meer. De verheerlijking snap ik niet helemaal, ik vind dat er wel erg veel mensen met Steve Jobs pronken.

Apple en ik hebben altijd moeilijk door een deur gekund. Ik weet nog goed dat ik wat spreadsheetjes op een Apple II deed, maar bij de Macintosh ging de relatie tussen mij en Apple behoorlijk stuk, iets dat die nooit meer teboven is gekomen. Er kleven ook heel veel nadelen aan het angstvallig gesloten model dan Apple altijd heeft voorgestaan.

Let wel dat Steve Jobs niet gelijk staat aan Apple, Apple is een groot bedrijf met vele medewerkers. Ook was Steve al sinds januari uit de running. Wel heeft Steve het bedrijf mee mede opgericht en het bedrijf nog een keer gered van een zekere ondergang nadat het bedrijf eerst Steve aan de kant had gezet.

Maar hoe dan ook, niemand verdient het om zo jong te sterven. RIP Steve

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:51

Sinds augustus toch??

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:39

Ik heb niet het gevoel dat hij door alle partijen verheerlijkt wordt. Waar het mij het meest om gaat is het feit dat deze persoon door middel van zijn ideeën over welke plek electronica in kunnen nemen in de maatschappij, daadwerkelijk wereldwijd een hoop veranderd heeft en hij daardoor toch een soort revolutionair was.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:06

Precies, wat Krips zegt denk ik ook. Het is niet zozeer verheerlijking van de persoon alswel het erkennen dat Steve Jobs heel erg veel invloed heeft gehad op de wereld zoals die nu is. Alles in de wereld draait tegenwoordig om de bruikbare computer. Steve Jobs is degene die het basisconcept heeft bedacht van wat we nu kennen, het kunnen gebruiken van een computer zonder moeilijke programmeertalen en de zichtbare, versleepbare icoontjes etc.
Ik denk echt dat de wereld er zonder zijn ideeen heel anders had uitgezien! Misschien niet minder goed, maar wel heel anders.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:10

Precies BE!

De hele ontwikkeling die Apple onder leiding van Steve Jobs heeft ontketend is ongelofelijk. Ik ben zelf ook niet altijd perse een voorstander, maar de plek die internet en elektronica op dit moment innemen in ons leven is enorm. Internet en alles is ineens persoonlijk geworden. Zonder dat geen mobiele telefoon waarmee je via internet continue met elkaar in contact staat, ofwel geen Iphone. Geen enorme hoeveelheden muziek die je met het bewegen van je vinger overal kan luisteren. Niet snel nog even facebook checken, of foto's bekijken of spelletjes spelen, ofwel geen Ipad.. Niet overal ter wereld spelletjes en muziek kopen, ofwel geen appstore en Itunes. Je kunt het een vooruitgang vinden of niet.. maar een enorme verandering is het wel! De ideeën van Jobs hebben een enorme invloed gehad op Apple en zo op onze samenleving, maar ook op andere bedrijven die hun apparaten ook 'personal' wilden maken. En natuurlijk gaat het hier om een soort verandering die samengaat met het bedrijf Apple.. maar is dat niet het enige verschil met andere grote denkers die door hun ideeën over de samenleving, over politiek of over wetenschap een grote invloed hebben gehad op de samenleving?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:38

joostvangestel schreef:
de wereld is een groot denker kwijt, zonder meer. De verheerlijking snap ik niet helemaal, ik vind dat er wel erg veel mensen met Steve Jobs pronken.

Die verheerlijking verwonderde mij eerst ook, maar nu ik er iets beter over heb nagedacht heb ik daar wel een idee over. Veel mensen verwijzen naar het gedachtegoed, het 'think different', maar wat betekent dat nou eigenlijk? Als je het mij vraagt was Steve Jobs een icoon van de individualistische consumptiemaatschappij. Voor mij staat hij voor het individuele en het materialistische. Al die hebbedingetjes, het mooie verkooppraatje, de uiterlijke verschijning: vorm boven inhoud. Het idee dat je iets kunt zijn door iets te hebben. Steve Jobs vertegenwoordigt een wereldbeeld dat met de wereldwijde economische crisis enorm onder druk staat. Misschien dat daarom zoveel mensen zich aan zijn gedachtegoed vastklampen. Ik ben zeer benieuwd hoe mensen hier over 100 jaar op zullen terugkijken.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:37

goeroe schreef:
joostvangestel schreef:

Die verheerlijking verwonderde mij eerst ook, maar nu ik er iets beter over heb nagedacht heb ik daar wel een idee over. Veel mensen verwijzen naar het gedachtegoed, het 'think different', maar wat betekent dat nou eigenlijk? Als je het mij vraagt was Steve Jobs een icoon van de individualistische consumptiemaatschappij. Voor mij staat hij voor het individuele en het materialistische. Al die hebbedingetjes, het mooie verkooppraatje, de uiterlijke verschijning: vorm boven inhoud. Het idee dat je iets kunt zijn door iets te hebben. Steve Jobs vertegenwoordigt een wereldbeeld dat met de wereldwijde economische crisis enorm onder druk staat. Misschien dat daarom zoveel mensen zich aan zijn gedachtegoed vastklampen. Ik ben zeer benieuwd hoe mensen hier over 100 jaar op zullen terugkijken.

Imo vertegenwoordigt Steve Jobs dat juist helemaal niet. Steve Jobs is de man die computers toegankelijk en beschikbaar heeft gemaakt voor de 'gewone mens'. Dat is dus juist het tegenovergestelde! Ja, hij was een man van esthetiek, maar is dat negatief? Ik vind schoonheid geen slecht ding, helemaal niet, zolang het maar gepaard gaat met de juiste inhoud, en ook daar heeft hij altijd enorm op toegezien. Van gebruiksgemak (denk aan de muisklik, mooie caligrafie in alle computer, niet alleen apple's, etc.) tot logica. Niet alleen de buitenkant van iets van Apple is goed, maar ook de binnenkant liep altijd enorm vooruit op wat er verder op de markt was. Ja, Steve Jobs zat in de computers en als je computers ed. tekenend vindt voor de consumptiematschappij, dan zul je hoe dan ook vinden dat hij een man van de consumptiemaatschappij is. Maar computers hebben een veel grotere plek in deze wereld dan alleen als hebbedingetjes. Zowel Apple's hardware als software heeft zoveel meer mogelijk gemaakt wat betreft communicatie, verwerking van informatie, etc. Zeker in het begin van zijn carriere heeft hij een enorme impact gemaak op de manier waarop wij later computers zouden gebruiken. Niet alleen Apple computers, maar alle computers.

Daarnaast heeft hij mij op persoonlijk vlak altijd geinspireerd door zijn kijk op de wereld en het leven, naast zijn mondiale invloed. En met mij wel meer mensen. Hij was een visionair en hij heeft de wereld, hoe je het ook went of keert, enorm veranderd. Ik denk dat veel mensen zich niet eens realiseren hoe veel, en dat is noodzakelijk om te kunnen bepalen of dat al dan niet negatief is geweest.