mick75 schreef:Maar Mindim, waarom moeten mensen in het kader van de "vrijheid van meningsuiting" elkaar maar gruwelijk beledigen, alleen maar omdat het kan en blijkbaar mag?
Als je uitdeelt moet je ook de klappen terug kunnen ontvangen, en als je dat niet wil dan moeten mensen maar eens 10 seconden gaan nadenken voordat ze iets brullen, in plaats van heel hard "gedemoniseerd" brullen tegen wie het maar horen wil. Het werkt 2 kanten op.
Ik kan het wel eens zijn met de definitie van Nynke55. Ik zou het alleen anders formuleren, wat mij betreft houdt de vrijheid van meningsuiting op daar waar die van een ander begint.
Dat moet ook niet, ik vind dat ook vreselijk. Maar dat houdt je met zoveel mensen op deze aardkloot. Ik bedoel te zeggen, dat wanneer je vrijheid van meningsuiting hebt, dit soort toestanden zekers zich gaan voordoen. Dat je dat moet accepteren, want het alternatief is dus censuur. Sommigen zijn fatsoenlijk anderen asociaal wat dat betreft. Maar dat heb je met alles, rotte appels. Mensen mogen dieren houden, neemt niet weg dat er altijd exemplaren zullen zijn die de dieren mishandelen. Kan je ook niet zeggen dat mag de mensheid maar geen dieren meer houden. Wil je iets positiefs instellen, zullen er altijd negatieve reacties zijn, maar het positieve is het groter goed wat je dan in het oog moet houden.
Beetje warrig, maar weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen.
Bokt is ook censuur, mag je ook je mening niet geven, ook niet netjes geformuleerd of onderbouwt. Je bericht wordt gewoon weg gehaald en je krijgt een vage mail dat je posts zijn weggehaald. Je krijgt geen kopietje van de bewuste posts, dus een tegenreactie geven, die kans geven ze je dan niet. Dus wat dat betreft is Bokt een slecht voorbeeld van vrijheid van meningsuiting.