Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rock schreef:En toch vind ik het absurd dat als ik een vragenformulier op een website invul en daar staat 'huwelijkse staat' dat ik al amper 'gescheiden' in durf te vullen omdat ik denk dat het tegen me kan werken, laat staan dat ik ervoor uit zou moeten komen dat ik een vriendin heb...
Blue_Eyes schreef:Een docent die een homoseksuele relatie heeft, handelt daarmee dus in strijd met de normen en waarden van het geloof waar deze mensen voor staan. Het voorleven van die normen en waarden wordt daarmee dus in gevaar gebracht. Vandaar dat de school ervoor kiest om de samenwerking met deze meneer - van wie niemand betwijfelt dat hij een goede leraar is - te beëindigen.
Het heeft niks te maken met of ze hem willen veroordelen, of ze hem niet aardig vinden of dat ze vinden dat hij een slechte leraar is. Maar het past niet in hun beleid van de christelijke opvoeding.
Overigens wordt - zeker in streng gereformeerde kringen - religie zéker niet gezien als een keuze!
verootjoo schreef:Rock schreef:En toch vind ik het absurd dat als ik een vragenformulier op een website invul en daar staat 'huwelijkse staat' dat ik al amper 'gescheiden' in durf te vullen omdat ik denk dat het tegen me kan werken, laat staan dat ik ervoor uit zou moeten komen dat ik een vriendin heb...
Misschien heb ik over je geloofsovertuiging heengelezen, maar als je geen christelijke achtergrond hebt, solliciteer je toch niet op een christelijke school? En ik neem aan dat het op een openbare school geen probleem is