Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 10:52

Spiritdancer:
Citaat:
Ach....zo lang ze niet op de vuist gaan met elkaar zoals in andere landen nog wel eens voorkomt is er nog niet zo veel aan de hand. Ik zie liever duidelijke taal dan die eeuwige verbale draaikonterij en dat andere pseudo intellectuele gezever

Wat is jou duidelijk geworden dan aan de hand van de verbale uitwisseling in het NOSfilmpje en waarover?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:55

Maar dat is het nu juist, dit is verbale draaikonterij om de aandacht af te leiden van waar het eigenlijk om gaat. Of heb jij pakweg Wilders veel inhoudelijks horen zeggen over de bezuinigingen die hij steunt en die zijn achterban meer dan gemiddeld zullen raken??? Ik niet. Ik heb hem wel de aandacht daarvan zien afleiden door kinderachte treiterende opmerkingen naar andere politici. Dat zal hem wat lachers opleveren en intussen ging het niet waar het over zou moeten gaan.

Het is hem i.i.g. gelukt om jou daarmee een rad voor ogen te draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:58

Spiritdancer schreef:
Ach....zo lang ze niet op de vuist gaan met elkaar zoals in andere landen nog wel eens voorkomt is er nog niet zo veel aan de hand. Ik zie liever duidelijke taal dan die eeuwige verbale draaikonterij en dat andere pseudo intellectuele gezever

Wat was de INHOUD van die "duidelijke taal" dan?

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:00

Hoe de verhoudingen liggen tussen de politici onderling.....met name waar de frustraties liggen. Bij politici moet je sowieso altijd maar afwachten of achter hetgeen ze roepen staan, of dat ze iets roepen omdat het politiek correct of politiek van belang is. Wat mij veel zegt is niet zo zeer wat ze eruit flappen maar meer het moment waarop ze hun frustratie uiten.

Anoniem

Re: Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:02

Kijk, DIT is dus waar ik bang voor ben...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:04

Beangstigend zoals jij tegen politiek aankijkt Spiritdancer

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:08

Ik sluit me helemaal aan bij Anya en Sonja.
I.i.g zullen Henk en Ingrid het leuk vinden, maar dat zij volgend jaar er een paar honderd euro per maand op achteruit gaan, dat hebben ze waarschijnlijk nog niet door.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:09

Den Haag or Maaskantje? That's the question.

Tsja, het lijkt of we besmet worden door ene blonde Dolly, als hij het zegt mogen we het allemaal zo zeggen, in plaats van dat we erboven staan en het goede voorbeeld geven. Wat een toestanden weer, zeg.

Inderdaad: het gewone volk a.k.a. Henk en Ingrid raakt zo wel meer geïnteresseerd in politiek - maar waar het nou echt over gaat, dat krijgen ze niet mee.

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:10

Anya schreef:
Maar dat is het nu juist, dit is verbale draaikonterij om de aandacht af te leiden van waar het eigenlijk om gaat.

Vertel jij dan maar eens waar het dan daadwerkelijk om gaat.......

Anya schreef:
Het is hem i.i.g. gelukt om jou daarmee een rad voor ogen te draaien.

Ik lees frustratie uit je post......volgens mij heeft Wilders eerder jou een rad voor ogen gedraaid, hij heeft je iig op de kast gekregen.

Voordat je nog eens meent voor mij te moeten bepalen wat Wilders bereikt heeft bij mij kan ik je het volgende zeggen: Ik geloof uit principe geen enkele politicus......daarnaast zijn politici voor mij enkel trekpoppen die het beleid wat wordt bepaald door de ambtenarij en een aantal grote industrielen, moeten verkopen aan het zogenaamde 'electoraat'. Waarvan akte.....

Suzanne F.

Electra63 schreef:
I.i.g zullen Henk en Ingrid het leuk vinden, maar dat zij volgend jaar er een paar honderd euro per maand op achteruit gaan, dat hebben ze waarschijnlijk nog niet door.

Maar dat is niet Wilders zijn schuld.

MamboBeach

Sonja schreef:
Kijk, DIT is dus waar ik bang voor ben...

Vertel eens, waar ben je bang voor?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:12

Blue_Eyes schreef:
Den Haag or Maaskantje? That's the question.

Tsja, het lijkt of we besmet worden door ene blonde Dolly, als hij het zegt mogen we het allemaal zo zeggen, in plaats van dat we erboven staan en het goede voorbeeld geven. Wat een toestanden weer, zeg.

Inderdaad: het gewone volk a.k.a. Henk en Ingrid raakt zo wel meer geïnteresseerd in politiek - maar waar het nou echt over gaat, dat krijgen ze niet mee.

Waarom zo denigrerend over Henk en Ingrid?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:13

Een kleine toevoeging: Geloven we de media nu ineens wel? Of vatten we het op zoals we dat willen?
Mijn nekharen gaan alweer overeind staan! Brrr!

Ciao!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:14

Denigrerend? Realistisch. Ik zie er zat voorbeelden van. Iedereen heeft het over hoe er in de Kamer gepraat wordt - maar als je vraagt wat er nou daadwerkelijk aan de orde is, waar er precies op bezuinigd wordt, weet niemand het of kunnen ze één voorbeeldje noemen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 11:15

Misschien zou het wel hierover moeten gaan in de kamer:

http://ib-groep.nl/zakelijk/klantenserv ... vragen.asp
Dit wordt er bezuinigd op passend onderwijs de komende jaren:
Citaat:
In plaats van een bezuiniging van € 50 miljoen in 2012 en een structurele bezuiniging van € 300 miljoen vanaf 2013, start de bezuiniging pas in 2013. Het begint met een bedrag van € 100 miljoen, oplopend naar € 200 miljoen in 2014 en € 300 miljoen vanaf 2015.

http://nieuwsuit.com/2011/zorgpremie-om ... laag-2012/
Citaat:
* Iedereen met een inkomen boven de 37.000 euro per jaar gaat flink meer zorgpremie betalen in 2012. Dit verschil kan oplopen tot 1.000 euro extra per jaar,

* Wie op dit moment een uitkering ontvangt via de Wet Tegemoetkoming Chronisch Zieken en Gehandicapten en die in 2012 een inkomen heeft dat meer bedraagt dan 31.200 euro per jaar zal deze uitkering kwijtraken.

* Gezinnen die een modaal inkomen hebben zullen in 2012 gem. 160 euro per jaar minder zorgtoeslag krijgen. Alleenstaanden gaan er ruim 100 euro per jaar op achteruit. Voor mensen met een minimuminkomen gaat de zorgtoeslag omlaag met 40 tot 100 euro per jaar.

Veranderingen in het basispakket:

Uit het basispakket verdwijnen:
* stoppen met roken
* dieetadvisering
* vijf extra behandelingen fysiotherapie
* maagzuurremmers (inclusief chronisch gebruik)
* de beweegkuur wordt niet opgenomen
Daarnaast worden er ook "beperkende maatregelen" genomen met gevolgen voor het basispakket.
Op de curatieve GGZ wordt 396 miljoen bezuinigd.

Vanaf 2013:
* Een darmkankerscreening wordt ingevoerd.
* De tarieven voor logopedie en verloskunde worden verlaagd.
* Bij de fysiotherapeut worden behandelingen pas vanaf de twintigste behandeling vergoed.

Alle gemeenten moeten fors bezuinigen, wat dat voor je eigen gemeente betekent kun je nazoeken, hier als voorbeeld bezuinigingsvoorstellen gemeente Laarbeek: http://www.laarbeek.nl/websites/common/ ... 2&Path=922

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... -2012.html
In de kinderopvang wil men 310 bezuinigen in 2012, uiteindelijk zal voor zon 900 miljoen bespaard moeten worden.

http://www.artsennet.nl/Nieuws/Nieuws-u ... ennota.htm
Hier spreekt men over 600 miljoen bezuinigingen bij de GGZ, hoe dat in verhouding staat tot het eerdere getal weet ik niet.

Zomaar een greep uit de bezuinigingsmaatregelen.

Op cultuur wil men 50 miljoen bezuinigen.

Ik weet dat bezuinigen moet, maar de vraag is of de manier waarop dat gebeurt de samenleving op verschillende fronten niet straks met veel grotere rekeningen opzadelt.

EDIT: link en gegevens passend onderwijs aangepast omdat ze een beter beeld schetsen.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 23-09-11 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:17

Mij op de kast? mij niet hoor. Ik heb voldoende inkomen om alle vormen van idioterie rustig uit te kunnen zitten. Ik ben chronisch ziek, maar verdien gelukkig genoeg om als het nodig is alle fysiotherapie zelf te kunnen betalen ;) Ik heb ook al geen kinderen.. dus die kortingen raken mij ook niet.

Toch heb ik mij altijd op het standpunt gesteld dat ik graag betaal voor mensen die het slechter hebben en minder geluk hebben gehad dan ik. Het trieste vind ik dat veel van die mensen die behoorlijk last gaan krijgen van de nu afgekondigde maatregelen (die Wilders steunt) niet naar inhoud kijken, maar stemmen o.b.v. gebral en een vorm van onbeschofte gevatheid.

Mijn tijd zal het wel duren.
:D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:19

Ik heb het afgelopen dagen zoals ieder jaar gevolgd en mijn mond viel open. Wat een gebrek aan respect voor elkaar en elkaars mening. Meerdere politici (niet alleen de man met het peroxide haar ook de vvd man die een betoog hield wasnogal onbeleefd en minachtend) die onbeleefd zijn, anderen uitlachen of belachelijk maken om een vraag. Niet de regels hanteren om via de voorzitter te praten, beledigen enz.

Dit moet de burger ( ahum wat een rotwoord trouwens) leren dat je respectvol met elkaar omgaat en dat schelden niet loont.

Dit is wel nivo oh oh cherso, maaskantje enz misschien is dat wel waar nederland heen wil of gaat, ik moet er niet aan denken.

En het leidt af van waar het werkelijk om gaat. Flinke achteruitgang voor iedereen. Wij zijn bv de pineut met stapeling van maatregelen, alleenverdiener met een chronisch zieke in de WAO met een iets bovenmodaal inkomen, wij zouden er als we alles meerekenen met ziektekosten, hogere woonlasten ed er ruim 5 procent op achteruitgaan per maand.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:20

En de machtselite-theorie die je nu tevoorschijn trekt is een behoorlijk achterhaalde visie op de maatschappelijke werkelijkheid. Machtsmiddelen zijn per definitie verdeeld. Opleiding, invloed, getal, stakeholdergroepen maken dat de machtsmiddelen niet bij één specifieke groep liggen. Zelfs niet in een dictatoriaal geleide staat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:23

Door de bezuinigingen in de geestelijke gezondheidszorg zal de behandeling/opvang van daklozen en/of verslaafden in Rotterdam door GGZ Bouman minder worden. Gevolg is dat de overlast door daklozen/verslaafden zal toenemen in Rotterdam.
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... mann%20GGZ

PS ik persoonlijk heb ook geen last van de bezuinigingen van dit kabinet, maar ik denk dat Henk/Ingrid dat volgend jaar wel hebben.
Henk en Ingrid is niet negatief bedoeld, het is de doelgroep van de PVV, Wilders heeft het zelf altijd over Henk en Ingrid.

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:24

Electra63 schreef:

Ik weet niet of je het zelf helemaal door hebt op dit moment.......maar we zijn op een punt beland waarbij de bom op barsten staat voor wat betreft de wereld economie. Je kan jezelf fijn zorgen maken of je er volgend jaar een paar honderd euri op achteruit gaat......maar dat is niets vergeleken bij wat je te wachten staat wanneer de euro bom ploft. In dit geval kunnen politici niet veel uitrichten......wat moeten ze anders? Nog meer fictief geld bij drukken om het probleem alleen maar groter te maken.....nog meer bezuinigen? Of nog meer geld uitgeven wat ze eigenlijk niet hebben? Ik heb niet een politicus ook maar zinnigs horen roepen over de echte problemen die we hebben....

Het hele theater van de afgelopen 2 dagen ging alleen maar over de politieke macht....over het behouden ervan of het uit handen geven ervan. Ze hebben zelf alleen nog niet helemaal door dat die macht uiterst beperkt is op dit moment....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:26

Spiritdancer,
Ik maak mij totaal geen zorgen over mijn eigen situatie. Maar ik geloof wel in solidariteit. Er zijn mensen die kunnen het niet opvangen als ze € 50 per maand er op achteruit gaan. Zie alleen maar de topics op Bokt.

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:27

Anya schreef:
En de machtselite-theorie die je nu tevoorschijn trekt is een behoorlijk achterhaalde visie op de maatschappelijke werkelijkheid. Machtsmiddelen zijn per definitie verdeeld. Opleiding, invloed, getal, stakeholdergroepen maken dat de machtsmiddelen niet bij één specifieke groep liggen. Zelfs niet in een dictatoriaal geleide staat.

Maar je hebt nog steeds niet gezegd waar het dan echt om gaat? Vertel eens dan..........

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 11:28

Macht is per definitie wel ongelijk verdeeld... de wereld is daardoor nooit volledig in balans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:29

@randalin, daar zou het over moeten gaan.
Waarom dit noodzakelijk is ( of juist niet ) en waarom er geen andere mogelijkheden zijn etc etc . een constructieve discussie over de noodzaak van deze bezuinigingen en mogelijke alternatieven.

hier een praktisch persoonlijk voorbeeld. Ik ben geen Henk en Ingrid , maar de bezuinigingen hebben invloed op mij, en DAAROM ook op Henk en Ingrid :
want omdat kinderopvang en zorg duurder worden ( en mijn inkomen al een tijdje niet omhoog gaat )

Komend jaar ga ik

- niet op wintersport ( sorry reisbureau, intersport, hema, en nog wat van die winkels)
- bijna niet meer uit eten ( sorry Horeca )
- Minder kleding kopen
- Geen tijdschrift abonnementen
- minder naar de bioscoop
- minder huishoudelijke hulp
- zelf klussen in huis in plaats van laten doen
- nog maar even niet die nieuwe bank open

En als ik dat doe, doen meer mensen dat ( ben verre van uniek ) , en omdat ik minder ga consumeren, gaan anderen minder verdienen. dat is gegarandeerd slecht voor de economie.

Ik vraag me nu af, in hoeverre deze effecten doorgerekend worden. Want minder consumeren betekend altijd minder inkomsten voor de overheid. En dan kun je wel heel veel bezuinigen, maar met gelijkdalende inkomsten houd je het probleem in stand.
Daar zou de discussie ook over moeten gaan, naar mijn mening.

want iemand de grond inpraten is zooooooo makkelijk.

Die geblondeerde Ariër die zich per ongeluk heeft geschoren en hoog nodig naar de kapper moet om weer een beetje binnen zijn cultuur te passen, heeft een taalgebruik waar ik mijn kinderen al op aan zou spreken.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:31

Maar dat is het nu juist. De mate waarin mensen er al dan niet een paar honderd euro op achteruit gaan en de effecten die dat heeft op onze samenleving. De keuzes die de politiek daarin maakt bepalen hoe die eruit ziet. Hoe veilig die is. Of denk je nu werkelijk dat mensen die niets meer te besteden hebben rustig gaan zitten afwachten tot ze niet meer weten wat ze moeten doen om hun rekeningen te betalen? En dat een paar agenten reshuffelen dat gaat oplossen? Ik voorspel een behoorlijke toename van de onveiligheid door deze maatregelen op deze manier toe te passen. Maar ik kan het ook mis hebben. De tijd zal het leren.

Maar ik weet wel dat je die paar honderd euro bij mij relatief makkelijk kan weghalen. Ik eet er geen boterham minder om namelijk ;) En dat geldt voor alle mensen in mijn inkomensgroep. Terwijl er veel mensen zijn bij wie je dit geld niet makkelijk kunt weghalen...

Juist een dergelijke discussie: die verwacht ik in de kamer. En wat er dan uitkomt maakt me nog niet eens zoveel uit. ALS ze er maar over praten. In plaats van die discussie ontlopen door misplaatste grappen te plaatsen.

Maar ik begrijp spiritdancer dat jij het mechanisme van de wereldeconomie veel beter kunt doorgronden dan de gemiddelde politicus. Ik buig mijn hoofd in deemoed voor jouw uitgebreide kennis op dit terrein.