Doorrijden na aanrijding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:42

Die schade bekijk ik thuis/plaats van bestemming wel.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:44

Ik denk dat er in dit verhaal alleen maar slachtoffers zijn. Ik wil me niet eens voorstellen hoe het is iemand aan te rijden, en een mens in paniek doet rare dingen...

Maar opzet of niet; doorrijden blijft misdrijf, en daar zal hij heus wel zijn straf voor krijgen. Daarnaast zal hij er maar mee moeten gaan leven. Mischien had die jongen inderdaad nog geleefd als hij was gestopt, en hij heeft dus ook de (ver-)oordeling van het dorp in zn nek.

Sterkte voor de familie van het slachtoffer, voor hun moet het ronduit gruwelijk zijn te moeten denken dat die jongen het mischien had kunnen overleven...

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:45

Ik reed van de week over een dode haas heen,beestje was alwel aan gereden maar nog niet plat,nou ik voelde dat echt wel! (Sorry nog voor de automobilist die er naast reed en die ''smurrie''op z'n auto kreeg)

Je hebt toch licht aan? Dan zie je toch wel iets?? Miss weet je niet precies wat je zag maar een mens/ree of een klei kluit daar zit echt wel verschil in.

Door rijden na zoiets,nee echt fout. Bel op z'n minst de politie en meld het.
Erg triest dat deze jongen miss het wel had kunnen overleven,zal niet makkelijk zijn om dat te gaan accepteren voor de nabestaanden.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:45

Je kunt je ook afvragen waarom de voetganger, die weet dat hij in het donker niet of slecht zichtbaar is, niet in de berm gaat staan/lopen als er een auto aankomt..
Neemt niet weg dat doorrijden een misdrijf is, ook al zag hij de voetganger niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:47

AngeliqueB schreef:
Je kunt je ook afvragen waarom de voetganger, die weet dat hij in het donker niet of slecht zichtbaar is, niet in de berm gaat staan/lopen als er een auto aankomt..
Neemt niet weg dat doorrijden een misdrijf is, ook al zag hij de voetganger niet.

Dat is ook stom, en vragen om ongelukken, maar dat betekent nog steeds niet dat de automobilist het slachtoffer zo mag achterlaten.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:50

juval schreef:
egnie schreef:
Dat hij nog vast vind begrijp ik heel goed. Hij heeft gekozen om door te rijden. Ik snap best dat je door schrik/angst in eerste instantie doorrijd. Echter hij heeft niets gedaan om het slachtoffer te helpen.Hij had ook de hulpdiensten kunnen bellen en zeggen wat is gebeurt. Pas na 4 uur besluit hij zich te melden. Ik vind het dan nog een verschil of hij uit vrije wil, of angst gevoelt heeft omdat hij het niet kon verbergen.
Doordat er nu een geruime tijd aan voorbij is gegaan is het moeilijk te achterhalen wat er gebeurt is. Was hij inderdaad de bestuurder? Wat is er gebruikt (drank/drugs) Die vragen zullen niet meer beantwoorden kunnen worden, daar de bestuurder en de bijrijder de enigen zijn die dat weten. Een test heeft gin zin meer, want men kan na het ongeluk wat gebruikt hebben.

Mocht men onder invloed dit hebben veroorzaakt dan zeg ik flink straffen en geen medelijden hebben. Echter is het echt een ongeluk ( je mag er vanuit gaan dat een gezond persoon zoiets niet met opzet doet) dan ben ik wel milder. Straf zal hij wel krijgen, maar dan vind ik ook wel dat zo'n iemand een soort van slachtoffer is. Het feit blijft dat hij doorgereden is en dus geen hulp heeft geboden dat zal hem verweten worden.

Ondanks dat de weg niet goed verlicht was en het mistig was weet je echt wel wat je aangereden hebt. Een kluit klei vind ik dan ook niet een net vergelijk. Ik praat het niet goed, maar kan me voorstellen dat je door je schrik en angst even niet helder na kunt denken. Ik snap dan alleen niet dat hij 4 uur heeft gewacht voordat hij zich meldde.... Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zo'n iemand in de tussen liggende tijd doet.

en verandert je mening nog als zou blijken dat het slachtoffer onder invloed was?

Als het slachtoffer onder invloed blijkt te zijn. Wordt het ook wel iets anders. Dronken mensen zijn soms moeilijk in te schatten. Echter en dat komt misschien niet goed naar voren in mijn verhaal vind ik dat hij veel eerder aan de bel had kunnen trekken. Dat je door schrik doorrijd kan ik inkomen. Ik snap alleen niet waarom hij zo lang wacht met het melden ervan. Ik praat het niet goed en ik vind ook dat degene gestaft moet worden, maar ben wel erg nieuwschierig wat iemand beweegt om zich na een x aantal uren ineens te melden. Wat doet zo'n iemand in de tussenliggende tijd...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 14:55

Dav

Re: Doorrijden na aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:05

Miss handig om erbij te vermelden dat het slachtoffer verplaats kan zijn door de ambulance personeel/voorbijgangers,voordat weer allerlei overhaaste conclusie's worden getrokken.

Overigens,mooie race weg....lekker recht en zo te zien wat afgelegen...

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:19

En toch zou ik daar niet graag hard rijden, als je daar in de berm komt ben je de sjaak. Zo te zien liggen daar niet die betonroosters ernaast.

Ik kan mij wel indenken dat die jongen ontzettend geschrokken is. Neemt niet weg dat als hij thuis de schade heeft geconstateerd (een deuk/schade in je voorbumper ontgaat je niet zomaar) hij alsnog de politie had kunnen bellen, zodat die hadden kunnen kijken, hij heeft immers een kapotte auto.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:18

Hier is afgelopen carnaval een jongen doodgereden. Precies hetzelfde verhaal, alleen zaten er geen uren tussen.
Hier was het verhaal:
Jongen heeft aan de carnavalswagen meegeholpen met bouwen. Was al laat (rond 12 `s nachts) en is snel naar huis gefietst.
Hij is toen overgestoken en geschept. Rechte weg, wordt ook vaak te snel gereden. Chauffeur is ook doorgereden.
De vader ging zoeken waarom zoon nog niet thuis was en die is heeft hem gevonden (hulpdiensten waren er toen al).
De chauffeur is schijnbaar thuis binnengekomen in shock en tegen zijn vrouw gezegt bel 112 want er is iets ergs gebeurt.. Man is thuis opgepakt.
De chauffeur had niet gedronken, niet te snel gereden.
Schijnbaar is de man ook ontslagen door zijn baas vanwege dit (is via ia via vertelt dus of het waar is).

Snap dat je ontieglijk schrikt en als in 1 keer een fietser zijn stuur omgooit en hem voor je auto gooit kun je ook weinig meer doen.
Neemt niet weg dat je iemand mag achter laten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 16:24

Wat mij het meeste steekt aan het verhaal is dat het dodelijke slachtoffer misschien wel 4 uur heeft liggen creperen...
brrrr, moet je toch niet aan denken?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:47

Yamcha schreef:
AngeliqueB schreef:

Dat is ook stom, en vragen om ongelukken, maar dat betekent nog steeds niet dat de automobilist het slachtoffer zo mag achterlaten.

Dat schrijf ik ook, doorrijden = misdrijf!

Ik zie de foto van de weg: daar had de voetganger zeker in de berm kunnen lopen/staan, en van verre de auto zien aankomen.
Ik denk dat dit geval niet zo zwart-wit is...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 17:08

Tenzij de auto van achter kwam

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:47

stef schreef:
Tenzij de auto van achter kwam

Zelfs dan zie je de lampen, en hoor je de gemiddelde auto wel komen..

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:24

Ik heb er geen goed woord over, mensen die doorrijden na een aanrijding... In de vriendengroep van mijn vriend zat ook een jongen die verslaafd is/was aan GHB (al vind hij zelf van niet) hij heeft ook vorig jaar een man aangereden en daarna doorgereden, die man is vanaf zijn nek verlamd...

Hij zag de volgende dag de schade op zijn auto, heeft deze vlug naar een kennis gereden om over te laten spuiten en er verder tegen niemand iets over gezegt. Uiteindelijk is hij (gelukkig) opgepakt en hij zit nu vast in afwachting tot zijn veroordeling. Wat mij betreft mag hij een hele tijd weg gestopt worden...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:16

Jongen is vrij maar wordt nog wel als verdachte gezien. Hier in het dorp gaan inmiddels heel veel verhalen rond. Zo zou er ook een spiegel van een andere auto gevonden zijn en zou het slachtoffer al op de weg gelegen hebben toen de jongen van 19 er overheen reed. Ben benieuwd of we ooit de uitkomst horen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:20

ik kan er heel kort in zijn:

je bent strafbaar als je doorrijd na een ongeval!

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:28

stef schreef:
Jongen is vrij maar wordt nog wel als verdachte gezien. Hier in het dorp gaan inmiddels heel veel verhalen rond. Zo zou er ook een spiegel van een andere auto gevonden zijn en zou het slachtoffer al op de weg gelegen hebben toen de jongen van 19 er overheen reed. Ben benieuwd of we ooit de uitkomst horen

Maar als die jongen er al lag is hij er dus overheen gereden.. dan MOET hij het eigenlijk wel gevoeld hebben, neem aan dat het ook anders voelt als een konijn overrijden bijv. dus lijkt me dat je dan stopt...

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:45

Alja schreef:
ik kan er heel kort in zijn:

je bent strafbaar als je doorrijd na een ongeval!

Dat klopt, tenzij je jezelf binnen 12 uur meldt bij de politie. (dit geldt dan niet als de politie al aan je adres geweest is of weet wie je bent)
Echter, de jongen heeft het slachtoffer in hulpeloze toestand achter gelaten, dan geldt bovenstaande regel niet.

Verder zou je het lijkt mij wel merken als je iemand aanrijdt, ook al ligt het slachtoffer misschien al op de grond
Ik ga hierin volledig met TS eens, dader straffen.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:07

Wat ik bij verschillende reakties zie is dat men zich afvraagt wat het slachtoffer daar deed. Dat doet er dus helemaal niets toe, feit is dat degene die hem heeft aangereden doorgereden is. Inderdaad een misdrijf en terecht!
De schrik van de dader kan ik me voorstellen, kan me ook voorstellen dat je doorrijdt met die schrik als het alleen blikschade betreft. Maar een mens of een dier hulpeloos laten liggen? Nee dat niet.
Ik vind dus ook dat de dader gestraft moet worden. Het feit dat hij met deze gevolgen verder zal moeten leven.... jammer dan. De familie en vrienden van het slachtoffer moeten zonder hem verder, ook hun leven lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 00:08

Hard aanpakken zulke gasten! Doorrijden= doorrijden. En dat mag gewoon niet.
Weet nu wel dat ik heel blij ben dat mijn vriend en zijn kameraad meer geluk hebben gehad.
Ook lopen ze nu steeds in het ziekenhuis. Maar ook deze bestuurder van de auto is door gereden. En helaas hebben ze nooit meer gevonden.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:51

Poeh, vind het altijd moeilijk om te oordelen over zulke dingen.
Ik ben het er volledig mee eens: doorrijden is een misdrijf. Het mag nu eenmaal niet.

Maar in zulke toch wel 'extreme' situaties schakel je soms over op een soort oerinstinct.
Vluchten, vechten of verstijven. En ik kan me voorstellen dat je zo panisch bent dat je toch
in eerste instantie door rijdt, om dan een poosje later te beseffen wat er is gebeurd.

Ik zou ook stoppen, maar heb gelukkig nog nooit iemand aangereden en hoop dat zo te houden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:30

BSensation schreef:
stef schreef:

Maar als die jongen er al lag is hij er dus overheen gereden.. dan MOET hij het eigenlijk wel gevoeld hebben, neem aan dat het ook anders voelt als een konijn overrijden bijv. dus lijkt me dat je dan stopt...

inderdaad, als je over een konijn rijdt voel je dit al. laat staan als je over een mens rijdt.
als je dan niet durft te gaan kijken dan bel je toch 112 lijkt mij?

een tijdje terug rende mijn hond opeens de weg op, tegen een auto aan. gelukkig tegen de zijkant en er was verder niks aan de hand, maar een hond van meer dan 50 kilo die tegen een auto loopt geeft echt een ongelooflijke klap. ik zag het gebeuren, want anders had ik gedacht dat hij hardstikke dood gereden zou zijn, zo'n harde klap was het.

maar die auto reed dus ook gewoon door. zo raar vind ik dat. :?

misschien heeft hij wel een deuk in zijn auto en dan had hij gewoon recht op een schadevergoeding, maar hij reed dus gewoon kei hard door.

blijkbaar is het voor sommige mensen dus heel gewoon om door te rijden, nadat je een klap hoort, of ergens overheen rijd. :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:25

Nanda schreef:
Die schade bekijk ik thuis/plaats van bestemming wel.

...en onderweg daarheen ben je dan mogelijk een gevaar op de weg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 16:26

Hier in t dorp gaat inmiddels het verhaal dat het mogelijk om een afrekening zou gaan :oo