ID Kaart teruggave

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Re: ID Kaart teruggave

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:06

hmm ik heb begin augustus mijn ID kaart opnieuw aangevraagd voor mij en mijn zoontje..nu hoorde ik net op het RTL nieuws dat vanaf morgen alle identiteitsbewijzen weer betaald moeten worden..
zal ik nu nog een poging wagen om mijn geld terug te vragen of is dat zinloos?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:08

AdnerB schreef:
hmm ik heb begin augustus mijn ID kaart opnieuw aangevraagd voor mij en mijn zoontje..nu hoorde ik net op het RTL nieuws dat vanaf morgen alle identiteitsbewijzen weer betaald moeten worden..
zal ik nu nog een poging wagen om mijn geld terug te vragen of is dat zinloos?

dat lijkt me zinloos en ook niet eerlijk :n ik moet in okt een nieuwe en mag hem dan ook zelf dokken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:08

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:13

Er is nog een kans dat je straks alsnog weer het geld terug krijgt. De wetswijziging moet nog goedgekeurd worden.
En als deze alsnog er door komt verwacht ik wel weer een rechtszaak, de uitspraak van de raad van state wordt gewoon genegeerd(nouja ff snel het wettelijke regeltje aanpassen).
Zo betrouwbaar is de politiek. Staat de wettelijke uitspraak je niet aan ga je gewoon de regels aanpassen om alsnog je gelijk te krijgen. Beetje het klein stampvoetend kind idee.

Ik was van plan om er weer 1 te gaan halen, mijn oude is al weer 2 jaar verlopen.
Dan maar niet , gebruik het ding toch nooit. Kan tot nu toe alles met mijn rijbewijs af.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:11

jeminee!!

echt belachelijk! is er een uitspraak, maakt die stomme minister gewoon even een andere wet..
hoppakee weer betalen!

echt stom toch, je moet verplicht met zón ding overstraat.. en het kost ook nog harstikke veel.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:12

Hier kost een idkaartje 30 euro geloof ik. Ik heb m ook ergens in augustus gehaald maar ga mn geld niet terugvragen hoor.. T zit me wel goed.. :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:16

Ik zou hem deze week gaan halen.... :P Vind het echt super balen dat het 'gewoon' weer terug gedraaid wordt....

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:22

Kentaro schreef:
Ik zou hem deze week gaan halen.... :P Vind het echt super balen dat het 'gewoon' weer terug gedraaid wordt....

Voor nu is het weer even betalen maar je hebt alsnog kans dat het binnen de kortste keren weer gratis is.
Donner wil de wet aanpassen zodat het gedeelte waar de raad van state de "gratis" uitspraak op heeft gebasseerd niet meer geldig is/niet meer gebruikt kan worden.
Deze wetswijziging moet natuurlijk nog wel worden goedgekeurd door de kamer.

Het is leuk dat je als burger jaren moet vechten om je recht / gelijk te krijgen. De minister past even een regeltje aan en hij heeft gelijk zonder daar jaren voor te hoeven vechten.

Heeft Donner iets geleerd van Silvio Berlusconi ;), die is ook goed in dit soort grappen.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 21-09-11 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:24

dynamiek schreef:
Ja en waarom krijgen amsterdammer en rotterdamers het geld wel terug? waarom de ene gemeente wel en de andere niet?

Omdat gemeente Ede sowieso niet spoort in hun handelen...

Je kunt dus niet veel doen dan je erbij neerleggen...helaas.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:26

@PascalB, dan wacht ik toch nog even af :D

Het gaat zo en zo allemaal raar! Ze zeiden toen het gratis werd dat het niet gold voor reeds aangevraagde stukken waarvoor geen bezwaar was gemaakt, maar m'n broertje had hem net de week ervoor aangevraagd en kreeg vorige week een brief van de gemeente of hij bezwaar wilde maken tegen het betalen }:0

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:00

Heb ik gister een afspraak gemaakt om volgende week een nieuwe id-kaart aan te vragen.
Zijn ze nu al niet meer gratis..
Helaas weer te laat :P

Maar toch vind ik het belachelijk dat het zo snel al weer terug gedraaid word..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:12

Let dan wel op dat je bezwaar aantekend!!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:56

Wil net zeggen, direct bezwaar aantekenen. Dit is echt te belachelijk van de minister.
En net als de jurist uit Beegden waar dit allemaal mee begonnen is, mag dit volgens mij geeneens. Het is een wetsvoorstel dus nog geen wet.Dus bezwaar maken

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:58

Wij hebben een brief gehad van de gemeente omdat mijn partner en ik allebij voor 26 augustus een nieuwe ID kaart hebben gekocht!
Volgens de gemeente hebben wij recht op terug gave,hoorde dus ook gisteren dat het nu weer word terug gedraaid....heb de brief toch maar ingevuld en op d epost gedaan haha wie weet....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:13

Had m'n broertje dus ook!! Ben héél benieuwd hoe ze daar mee om gaan!?!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 14:50

Gemeente Den Haag geeft verlopig nog gratis ID Kaarten :=

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:20

hier in hoogeveen gewoon weer dokken!!