NS vertragingen: "aanrijding met persoon"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxrossiexx

Re: NS vertragingen: "aanrijding met persoon"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:45

Wat zeggen jullie? Het word meer als er bladeren op het spoor liggen?
Gewoon een excuus van de ns omdat ze weer niet op tijd zijn.

Oh sorry, maar het is tog zoiets dat de eerste trein door móet rijden en de tweede trein móet stoppen of ligt dat aan mij?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:52

de trein die aanrijd mag echt niet doorrijden hoor, bevendien kunnen de meeste machinisten dat niet eens emotioneel gezien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:55

Wat een walgelijke opmerking ... dat het gewoon een excuus is ... zullen degene die onder de trein mogen gaan kijken erg leuk vinden om te horen! En een trein die een persoon aanrijdt, mag echt niet doorrijden ... dat wil je ook niet, want dat ziet er niet altijd even prettig uit aan de zijkant. Zeker als het met flinke snelheid is gebeurd, dan hou je alleen nog maar stukjes persoon over en dat zit dan overal. Het is een ongeluk en dan mag je niet doorrijden, net als met de auto je dan ook niet mag wegrijden. Zie het al voor me, ik rij iemand plat met mijn auto en rij vrolijk door en dan 10 minuten later de 2e auto moet stoppen om te zien of er nog wat te redden valt?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 00:01

xxrossiexx schreef:

Oh sorry, maar het is tog zoiets dat de eerste trein door móet rijden en de tweede trein móet stoppen of ligt dat aan mij?

Volgens mij klopt dat niet! Het lijkt me nogal luguber als je dan met een trein op het station aankomt waar je net iemand mee hebt aangereden :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:20

xxrossiexx schreef:

Ja hoor, als er iemand is aangereden en er dus 1 spoor bezet is, dan springt de andere trein er maar overheen? :+ Vaak zijn de aanrijdingen op plekken waar enkel spoor is, en inhalen zoals op de snelweg is bij treinen niet echt een optie he. Belachelijke opmerking. Mag ik vragen hoe vaak je met de trein reist? Dan zou je wel beter weten, dat dit geen excuus is.

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:37

Pff jij hebt lef!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:21

xxrossiexx schreef:

Nou als er iemand voor is gesprongen duur het sowieso drie uur voor de desbetreffende trein weer gaat rijden. Ook al is het een dubbel spoor, dan nog wordt er niet gereden. Zou een beetje jammer zijn voor de hulpverleners als er een intercity voorbij komt denderen omdat die wel op tijd moet rijden. Beetje gevaarlijk denk ik zo, vaak moet er ook nog politie/ambulance/brandweer bijkomen. Logisch is dan ook dat er treinen uitvallen, waar moet je met al die treinen heen als er een opstopping is?

Gewaagde uitspraak als je het aan mij vraagt.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:28

xxrossiexx schreef:

dit is echt een ongepaste opmerking.. Iemand pleegt geen zelfmoord omdat het leven hem/haar toelacht. En met de dood spot je niet.. Ik heb een keer gezien hoe een kind werd gegrepen door een trein, dat vergeet je de rest van je leven niet.

Er zijn ook nog veel mensen die even snel over willen steken, of niet goed opletten. Was afgelopen zomer een hele campagne over: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... t_dan.html Ook dat het spoor het gevaarlijkste wandelpad is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:29

Nou en wat dacht je van psychiatrische instellingen die dichtbij een spoor/spoortraject staan?
Alsof ze het er om doen... want de meeste treinsuicide vindt plaats in de omtrek van de psychiatrische instellingen... brrr.

Maar niet alle 'aanrijdingen met een persoon' zijn springers, dat geloof ik niet nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:32

Ik heb het heel vaak gehad.. ik woonde altijd langs een van de meest gesprongen trajecten van Nederland, lag ook een kliniek langs het spoor, voor mensen die uit het leven willen stappen notabene..

Op een gegeven moment word je er heel hard in, als er weer geen treinen rijden terwijl je er van afhankelijk bent om ergens te komen, ik ben er ook wel eens boos om geworden, maar hou wel altijd rekening met het feit dat er een hoop mensen trauma's aan over houden. Heb het zelf 1 keer meegemaakt, onder de trein. Hoop het toch nooit weer mee te maken, het is gewoon bizar. Het is alleen heel vaak geen zelfmoord maar een ongeluk..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:05

xxrossiexx schreef:

zelfmoorden nemen toe als de bladeren vallen ja... De bladeren vallen namelijk in het najaar en dan zijn er nu eenmaal meer depressies of erger wordende depressies. De NS gebruikt echt geen zelfmoord als excuus om te laat te komen hoor :=
Beetje lompe opmerking.

En de trein rijdt niet door als deze iemand aangereden heeft... wordt eerst schoongemaakt, dan pas mag hij door. Tot die tijd kan er ook geen andere trein langs.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:10

verootjoo schreef:
xxrossiexx schreef:

zelfmoorden nemen toe als de bladeren vallen ja... De bladeren vallen namelijk in het najaar en dan zijn er nu eenmaal meer depressies of erger wordende depressies. De NS gebruikt echt geen zelfmoord als excuus om te laat te komen hoor :=
Beetje lompe opmerking.

En de trein rijdt niet door als deze iemand aangereden heeft... wordt eerst schoongemaakt, dan pas mag hij door. Tot die tijd kan er ook geen andere trein langs.

Volgens mij bedoelt ze dat de NS de bladeren als excuus gebruikt om niet op tijd te hoeven rijden ;). Maar ik kan het ook verkeerd lezen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:17

_San87_ schreef:
Volgens mij bedoelt ze dat de NS de bladeren als excuus gebruikt om niet op tijd te hoeven rijden ;). Maar ik kan het ook verkeerd lezen.

maar ze heeft het over wat de mensen in dit topic zeggen. Die zeggen dat de zelfmoorden meer wordt als de bladeren vallen, niemand heeft het over vertragingen door bladeren op het spoor :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:21

verootjoo schreef:
_San87_ schreef:

maar ze heeft het over wat de mensen in dit topic zeggen. Die zeggen dat de zelfmoorden meer wordt als de bladeren vallen, niemand heeft het over vertragingen door bladeren op het spoor :?

Het maakt ook niet uit, ik snap de frustratie wel, als die er is. Ik word ook niet goed van mensen die zo nodig de trein moeten knuffelen.

Ik dacht dat ze het zo bedoelde, dat komt namelijk al heel anders over.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:03

Mijn excuses, las net mijn bericht terug en komt inderdaad verkeerd uit de hoek.
Ik heb ook de reacties van de anderen verkeerd begrepen. Sorry.

Ik dacht te begrijpen dat het onderwerp ondertussen ging over andere vertragingen.
En over de 2de trein wat ik zei, hoorde dat er laatst een aanklacht tegen een ns medewerker
Was ingediend omdat ze iemand naast het spoor hadden laten liggen, die later dood bleek te zijn.
Maar dit zAl inderdaad wel niet het geval zijn met een ongeluk

Ook ik vind het erg dat er steeds meer 'springer' zijn, niet voor de vertragingen ofzo maar omdat dat dus mensen zijn die het niet meer aankonden. Maar ook voor de ns medewerkers waarvan somige het beeld nooit meer van hun netvlies krijgen.

Hoop mezelf zo een beetje duidelijker te hebben gemaakt. Nogmaals sorry voor de mensen die het zich het erg aantrokken
Laatst bijgewerkt door xxrossiexx op 23-09-11 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:38

Fijn dat je jezelf even duidelijker maakt Rossie :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:17

Nienke89 schreef:
dat er een wet is dat als je als machinist iemand dood rijdt dat dan de tijd die er tussen de aanrijdingen en het moment dat de politie er is de machinist de moordenaar en de trein het moordwapen is... ik weet niet zeker of dit klopt! Maar als het waar is vind ik dat wel een heel kromme wet!

Dat zou ik maar niet geloven, waarschijnlijk een geval van de klok horen luiden ;).

Het is natuurlijk wel zo dat de trein het object is waardoor die persoon is gedood en dat de machinist dus niet zomaar verder kan/mag rijden, maar dat maakt hem/haar niet tot moordenaar.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:27

bah, vandaag kan ik daardoor niet naar school, en een vriend van mij zat in de trein waarmee het gebeurde. als ik niet naar school kan vanwege bladeren op de rails kan ik daar mee leven maar nu vind ik het gewoon geen fijn idee dat ik daardoor nu thuis zit.

(man voor de trein gesprongen in bussum zuid)

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:28

Mijn kennis is 1 week geleden voor de trein gesprongen. :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:14

MayDayParade schreef:
bah, vandaag kan ik daardoor niet naar school, en een vriend van mij zat in de trein waarmee het gebeurde. als ik niet naar school kan vanwege bladeren op de rails kan ik daar mee leven maar nu vind ik het gewoon geen fijn idee dat ik daardoor nu thuis zit.

(man voor de trein gesprongen in bussum zuid)

Ah, ja. Daar had ik ook last van, dik een uur vertraging.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:52

Iemand die iets meer weet over de aanrijding met persoon gisteren bij Elst? Ik zat in die trein. We hebben een uur stilgestaan omdat diegene onder de trein lag, maar daarna zijn we wel naar Nijmegen verder gereden. Machinist was wel geemotioneerd. Ik heb verder gelukkig niks gezien. Ik kan er denk ik wel vanuit gaan dat diegene het niet overleefd heeft?