Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:36

Ik moet ook sommige dingen zelf voorschieten
Bijv huisarts bezoek en medicijnen die ik dan krijg en die schiet ik zelf voor

ALLEEN ik raak dus iedere x bon kwijt en kan dus niet aan verzekering aangeven dat ik heb betaald zodat ze het van mijn eigen risico afhalen.

Dus ik blijf altijd mijn premie houden mijn eigen risico blijft altijd even hoog en ondertussen betaal ik wel rekening zelf.

dat bedoelde ik net aan te geven :)

Huisarts telt bij mij mee en mijn man ook omdat wij in nl bij huisarts zitten maar wonen net over de grens dus wij moeten gelijk dokken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:38

malih schreef:
Ik weet al weer waarom ik niet naar t ziekenhuis ga.... pfff...

Ik heb de ziekte van graves...ik heb bloed laten prikken op 31 december...en op 1 januarie moest ik me in het ziekenhuis melden....31 december moest ik betalen want dat ging van me eigen risico van 2010 af...en 1 janurie omdat t in me eigen risico van 170 euro over 2011 was... pfff...was ik dus 1 dag later geweest had ik minder kosten gehad...

maar ik weiger op t moment dus ook gewoon terug te gaan naar t ziekenhuis...ook als ik me zieker voel, k word er gewoon arm van...

Als je eigen risico van 2011 toch er al door is zou ik juist wel gaan. En liefst op 31-12 een nieuwe DBC laten starten. Dan valt het hele behandeltraject in 2012 in het ziekenhuis nog onder 2011.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:39

Pearlss schreef:
Ik moet ook sommige dingen zelf voorschieten
Bijv huisarts bezoek en medicijnen die ik dan krijg en die schiet ik zelf voor

ALLEEN ik raak dus iedere x bon kwijt en kan dus niet aan verzekering aangeven dat ik heb betaald zodat ze het van mijn eigen risico afhalen.

Dus ik blijf altijd mijn premie houden mijn eigen risico blijft altijd even hoog en ondertussen betaal ik wel rekening zelf.

dat bedoelde ik net aan te geven :)

Huisarts telt bij mij mee en mijn man ook omdat wij in nl bij huisarts zitten maar wonen net over de grens dus wij moeten gelijk dokken

Maar je raakt toch zelf die bon kwijt; daar kan je een ander toch niet de schuld van geven?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:41

Ik vind het bij de wilde spinnen af... "de zorg is te duur". Yeah, right. De zorg wordt ook steeds geavanceerder en bureaucratischer. Waar is die goede oude tijd van het ziekenfonds gebleven, waarin zorg een standaard en geen luxe was...

Compensatie staat er ws niet tegenover? Niet dat de staat ineens zegt "weet je wat, we stoppen eens met moeilijk doen en gaan het geheel eens goed op de schop nemen".

Ik vind het echt gestoord :n

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:41

doe ik toch niet ?! Ik raak het ook zelf kwijt en daar baal ik van

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:45

delerium schreef:
Ik vind het bij de wilde spinnen af... "de zorg is te duur". Yeah, right. De zorg wordt ook steeds geavanceerder en bureaucratischer. Waar is die goede oude tijd van het ziekenfonds gebleven, waarin zorg een standaard en geen luxe was...

Compensatie staat er ws niet tegenover? Niet dat de staat ineens zegt "weet je wat, we stoppen eens met moeilijk doen en gaan het geheel eens goed op de schop nemen".

De goede oude tijd van het ziekenfonds en als je het breder had, de particuliere verzekering :D . Dat waren nog eens tijden.
Je zag nooit een rekening, alles werd altijd geregeld via het ziekenfonds.

Arabesk

Re: Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:45

We worden gewoon tot lijfeigenen gemaakt van de banken en de managers en directeuren die boven de balkenende norm zitten.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 23:47

delerium schreef:

Nope geen compensatie idd.. Erger nog de zorgtoeslag gaat ook omlaag, en willen ze minder snel geven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:47

Ik vind het echt ongelooflijk... Zorgpremie omhoog, basispakket wordt steeds minder. En het dan ook nog gek vinden dat mensen hun premie niet meer kunnen betalen. Ongelooflijk.

Een grote administratieve rompslomp. Kunnen we niet terug naar ziekenfonds en particuliere verzekeringen? ;(.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:47

Oef jullie gaan snel :P

Mijn man heeft een klant die tandarts is en hij vertelde dat de tandartsen dadelijk zelf hun uurtarief mogen gaan bepalen want de zorgverzekeringen vinden het gewoon heel terecht dat als je een goede tandarts bent ook datgeen mag vragen aan uurtarief...............pffff hij vond het zelf te belachelijk voor woorden, dus wij consumenten krijgen nog meer voor de kiezen dan alleen maar een dure zorgverzekering.
Tja wat is wijs dan he? En we zijn gewoon verplicht anders wordt je hoog beboet als je niet aan je betalingsvoorwaarden voldoet.

Ik dacht zelf gewoon een basisverz. nemen en het geld wat ik normaal per maand dan overhoudt aan zo'n dure zorgverz. opzij leggen en bij een bezoek aan arts, of tandarts dan gewoon zelf betalen...........maar mennn je speelt dan gewoon met je gezondheid is ook niet echt mijn ding. Wat een gedoe he? Heb me zelf ook nog niet helemaal ingelezen of geïnformeerd wat voor mij de voor/nadelen zouden zijn.

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:49

Vind het zo grappig om op tv de mensen te zien die zeggen ja de belasting betaler moet meer betalen de kosten gaan omhoog de hulp financieel omlaag (zorg,kinderbijslag etc etc )
Het kan niet anders we zitten in crisis etc etc !! en dan hup zie je al die vette autobakken met chauffeur op tv verschijnen!! Ze leggen zelf niks in krijgen lekker bonussen ach ja maar daar mag je niks van zeggen

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:49

Het gaat hier op het buitenland lijken, vroeger was ik blij dat ik in NL woonde (als je hoorde hoe het geregeld was in bijv Australië en de VS). Wij hadden een echte zorgstaat.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:50

delerium schreef:

De zorg wordt al jaren behoorlijk op de schop genomen. Het huidige zorgverzekeringsstelsel is er pas sinds 2006. Volgens die slimme mensen in Den Haag zou dat veel eerlijker zijn dan het ziekenfonds en particuliere stelsel wat er voorheen was. In sommige opzichten is dat ook zo. De ZZP-er betaalt hetzelfde als iemand in loondienst. Da's best eerlijk. Het gaat mis in het inkomensafhankelijke deel en de ondoorzichtigheid welke geldstromen er zijn voor welke zorg en wie ze beheerd.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:50

Anne_GTI schreef:
malih schreef:
Ik weet al weer waarom ik niet naar t ziekenhuis ga.... pfff...

Ik heb de ziekte van graves...ik heb bloed laten prikken op 31 december...en op 1 januarie moest ik me in het ziekenhuis melden....31 december moest ik betalen want dat ging van me eigen risico van 2010 af...en 1 janurie omdat t in me eigen risico van 170 euro over 2011 was... pfff...was ik dus 1 dag later geweest had ik minder kosten gehad...

maar ik weiger op t moment dus ook gewoon terug te gaan naar t ziekenhuis...ook als ik me zieker voel, k word er gewoon arm van...

Als je eigen risico van 2011 toch er al door is zou ik juist wel gaan. En liefst op 31-12 een nieuwe DBC laten starten. Dan valt het hele behandeltraject in 2012 in het ziekenhuis nog onder 2011.

Echt wist ik niet!!! toen maar eens kijken dan :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:51

isaja schreef:

Mijn man heeft een klant die tandarts is en hij vertelde dat de tandartsen dadelijk zelf hun uurtarief mogen gaan bepalen want de zorgverzekeringen vinden het gewoon heel terecht dat als je een goede tandarts bent ook datgeen mag vragen aan uurtarief...............pffff hij vond het zelf te belachelijk voor woorden, dus wij consumenten krijgen nog meer voor de kiezen dan alleen maar een dure zorgverzekering.
Tja wat is wijs dan he? En we zijn gewoon verplicht anders wordt je hoog beboet als je niet aan je betalingsvoorwaarden voldoet.

Ik dacht zelf gewoon een basisverz. nemen en het geld wat ik normaal per maand dan overhoudt aan zo'n dure zorgverz. opzij leggen en bij een bezoek aan arts, of tandarts dan gewoon zelf betalen...........maar mennn je speelt dan gewoon met je gezondheid is ook niet echt mijn ding. Wat een gedoe he? Heb me zelf ook nog niet helemaal ingelezen of geïnformeerd wat voor mij de voor/nadelen zouden zijn.

Ik denk niet dat je genoeg opzij kan zetten om medische ingrepen te kunnen betalen :). Tenzij je een miljoentje of meer op de bank hebt staan.

Ik denk wel, dat de ziektekosten voor veel mensen ook reden zijn maar niet meer naar de dokter te gaan of naar de fysio omdat ze het gewoonweg niet kunnen betalen (eigen risico en fysio vergoed vanaf 20e behandeling en zo). En dat is een slechte ontwikkeling

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:53

isaja schreef:

Toch is dat voor de tandarts best een optie. Op jaarbasis bedraagt de premie van de gemiddelde tandartsverzekering de helft van het maximaal uit te keren bedrag per jaar.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:55

Nee dat snap ik, ik bedoel dan ook niet voor een ingreep dan maar meer voor een tandartsbezoek of ha bezoek, als ik een ingreep moet ondergaan dan wacht ik tot het volgende jaar en ga me hoger verzekeren.........snappie vandaar dat ik twijfel omdat ik dat een beetje spelen met je gezondheid vindt.
En tja wat er nou allemaal in het basispakket zit weet ik bij god niet :o ik heb altijd maar dezelfde verzekering gehad en gelijk de hoogste zorg..........maar na de rekening van vorige week voelde ik me gewoon genaaid en snap niet waar mijn hoge premies dan naar toe gaan

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:58

Arabesk schreef:
We worden gewoon tot lijfeigenen gemaakt van de banken en de managers en directeuren die boven de balkenende norm zitten.

Tja, de meerderheid van Nederland heeft voor dit kabinet gekozen. Da's toch eerlijk. :D
En joepie, we krijgen een burkaverbod... Zelf geen nagel om de kont te krabben maar hunnie mogen tenminste niet meer met die tent de straat op en het is hun schuld.

:+

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:59

isaja schreef:
Nee dat snap ik, ik bedoel dan ook niet voor een ingreep dan maar meer voor een tandartsbezoek of ha bezoek, als ik een ingreep moet ondergaan dan wacht ik tot het volgende jaar en ga me hoger verzekeren.........snappie vandaar dat ik twijfel omdat ik dat een beetje spelen met je gezondheid vindt.
En tja wat er nou allemaal in het basispakket zit weet ik bij god niet :o ik heb altijd maar dezelfde verzekering gehad en gelijk de hoogste zorg..........maar na de rekening van vorige week voelde ik me gewoon genaaid en snap niet waar mijn hoge premies dan naar toe gaan

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ering.html

mocht je er niet uitkomen, mag je me altijd pb-en.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:00

Anne_GTI schreef:
Arabesk schreef:

Tja, de meerderheid van Nederland heeft voor dit kabinet gekozen. Da's toch eerlijk. :D
En joepie, we krijgen een burkaverbod... Zelf geen nagel om de kont te krabben maar hunnie mogen tenminste niet meer met die tent de straat op en het is hun schuld.

Vergeet de geweldige missie in Kunduz en de JFS niet, waar iedereen zo geweldig tegen was <3. Maar waarom zou je als regering toch naar je volk luisteren!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:02

_San87_ schreef:
Anne_GTI schreef:

Vergeet de geweldige missie in Kunduz en de JFS niet, waar iedereen zo geweldig tegen was <3. Maar waarom zou je als regering toch naar je volk luisteren!

*\o/* Ja, en we kopen gewoon nog wat staatobligaties van Griekenland en lenen geld bij ING tegen een achtelijk hoge rente. :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:03

Dit is allemaal het gevolg van de verkiezingsuitslag.
Vandaag stond in de krant dat het kabinet allerlei belastingen voor bedrijven(verpakkings/grondwater/leidingwaterbelasting, eurovignet voor zware vrachtauto's, en de invoerbelasting op groente- en vruchtensappen en mineraalwater) per 1 januari gaat schrappen.
Gelukkig mogen wij op sommige rijkswegen 130 km/u en is er een burkaverbod.
Het is maar waar de prioriteiten worden gelegd. Niet bij de zorg dus, door dit (minderheids)kabinet.
GGZ-instellingen moeten ook zwaar bezuinigen, want ja, als je ziek in je hoofd bent is dat toch anders dan een gebroken been, volgens dit kabinet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:04

ING heeft zelf ook miljarden aan staatssteun gekregen en de directe begreep niet zo goed waarom 'het volk' zo in opstand kwam dat ze alsnog bonussen kregen. Tenslotte waren de bonussen al een stuk lager dan eerst :roll:. bonussen van belastingcenten 8)7

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:05

Pfffff.. tuurlijk! Alles maar duurder maken werkt niet, enkel werken nog meer armoede in de hand i.p.v dat ze helpen. En wanneer gaan dan het loon omhoog??!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:05

Arabesk schreef:
ING heeft zelf ook miljarden aan staatssteun gekregen en de directe begreep niet zo goed waarom 'het volk' zo in opstand kwam dat ze alsnog bonussen kregen. Tenslotte waren de bonussen al een stuk lager dan eerst :roll:. bonussen van belastingcenten 8)7

Je zou toch denken dat mensen op die posities meer verstand hebben :+.