Ayasha schreef:Je moet niks toch?![]()
langs sommige konten is het moeilijk naastkijken als ze op de eerste rij zitten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sigrid schreef:Een kind wordt echt niet alleen gepest om kleding. Heb nooit merkkleding gedragen en ben ook nooit gepest.
Quellian schreef:Sigrid schreef:Een kind wordt echt niet alleen gepest om kleding. Heb nooit merkkleding gedragen en ben ook nooit gepest.
Nee een kind wordt niet alleen gepest om kleding, maar ik denk dat het wel een grote aanleiding is.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik denk dat de tijden flink veranderd zijn. Mijn zus is lerares van de kleuterklas en zelfs daar wordt al gepraat over 'ik heb Puma's!' of 'ik heb Geox!'. Dit wordt natuurlijk wel door de ouders in de hand gewerkt, maar ik kan me niet herinneren dat dit in mijn tijd al zo sterk was (jeetje, ik word echt oud).
Mijn oudste zus zorgt er áltijd voor dat haar zoon iets van merk aan heeft (of het nou trui, broek of schoenen is), want anders val je buiten de groep zegt ze.
Quellian schreef:Nee een kind wordt niet alleen gepest om kleding, maar ik denk dat het wel een grote aanleiding is.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik denk dat de tijden flink veranderd zijn. Mijn zus is lerares van de kleuterklas en zelfs daar wordt al gepraat over 'ik heb Puma's!' of 'ik heb Geox!'. Dit wordt natuurlijk wel door de ouders in de hand gewerkt, maar ik kan me niet herinneren dat dit in mijn tijd al zo sterk was (jeetje, ik word echt oud).Mijn oudste zus zorgt er áltijd voor dat haar zoon iets van merk aan heeft (of het nou trui, broek of schoenen is), want anders val je buiten de groep zegt ze.
Destino schreef:kleinvosje schreef:Van mij mag het wel ingevoerd worden, hoewel ik denk dat de pesterijen er niet helemaal mee stoppen, pesters vinden altijd wel iets anders om te kunnen pesten.
Hier ben ik het mee eens, er wordt altijd wel naar een reden gezocht.
Maar qua kleding is er dan dus wel een reden minder.
Ik heb lesgegeven in de bovenbouw en merkte toch wel dat de kinderen vooral daar erg gefocust zijn op vergelijken van kleding en merkkleding..
MiniBoots schreef:Voor! Geen gepest onderling om kleding/uiterlijk.
Verder geen nadelen.
Kwanyin schreef:Ik denk ook dat er vroeger evengoed gepest werd.
Lisann__ schreef:Als ze het weer in gaan voeren vind ik ook dat ze petjes/oorbellen/armbaden etc. moeten verbieden. Anders krijg je weer het meisje met het duurstje armbandje etc.
Maar vroeger waren scholen veel strengen, qua gezag. Dat zouden ze dan ook weer terug op moeten pakken.
Als die kinderen bij de 'strenge meester' moeten komen omdat ze iemand gepest hebben zullen ze dat niet nog veel vaker proberen.
benangelique schreef:Lisann__ schreef:Als ze het weer in gaan voeren vind ik ook dat ze petjes/oorbellen/armbaden etc. moeten verbieden. Anders krijg je weer het meisje met het duurstje armbandje etc.
Maar vroeger waren scholen veel strengen, qua gezag. Dat zouden ze dan ook weer terug op moeten pakken.
Als die kinderen bij de 'strenge meester' moeten komen omdat ze iemand gepest hebben zullen ze dat niet nog veel vaker proberen.
heb je het topic gelezen over het 10-uurtje wat hier loopt? dan zie je dat niet de scholen strenger moeten worden, maar de ouders...
Lisann__ schreef:Als ze het weer in gaan voeren vind ik ook dat ze petjes/oorbellen/armbaden etc. moeten verbieden. Anders krijg je weer het meisje met het duurstje armbandje etc.
Quellian schreef:Brainless, er zit een groot verschil tussen kleding van leeftijdsgenoten (die nog hip zijn) of kleding dat van je 10 jaar oudere zus is geweest
Ik vind het vreselijk als ik hoor hoe het bij de kinderen van mijn zussen op school gaat.
Mijn neefjes dragen beide merkkleding en niet omdat mijn zussen dat zélf zo nodig willen