Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pluizebolpum schreef:Wat moeten wij als simpele zieltjes trouwens met die info?
Huertecilla schreef:Dat jullie denken dat die breuklijnen er niet zijn illustreert alleen maar dat jullie niet weten dat jullie veel niet weten
joostvangestel schreef:Want Nederland plant volgens mij echt geen centrale op de peelrandbreuk? Dus als Nederlander stemmen heeft dan verrekt weinig zin.
patos schreef:Huertecilla schreef:Dat jullie denken dat die breuklijnen er niet zijn illustreert alleen maar dat jullie niet weten dat jullie veel niet weten
Ik denk dat veel mensen met het volgende in de war zijn:
"Omdat Nederland niet bij de rand van een tektonische plaat ligt, zijn de bevingen gelukkig niet verwoestend, maar de beving van 13 april 1992 die in Roermond en omgeving aanzienlijke schade veroorzaakte had toch een behoorlijke kracht (5.4 op de schaal van Richter)".
Er zijn dus wel breuklijnen, maar we zitten niet op de rand van een tektonische plaat waardoor een aardbeving hier minder gevolgen heeft dan bijv. een aardbeving in het zuiden van Italië.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3b/Tectonic_plates_%28empty%29.svg/550px-Tectonic_plates_%28empty%29.svg.png]
furious schreef:Ja die lijnen had ik in gedachten als breuklijnen.