Jezelf Googelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:25

Als ik op mijn naam google kom ik op mijn boek uit. Maar verder niets eigenlijk :')

_aussi

Re: Jezelf Googelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:27

Als ik mijn naam google dan komen er allerlei foto s die ik hier op bokt heb geplaatst. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat dit niet meer gebeurd?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:28

_brunette schreef:
Als ik mijn naam google dan komen er allerlei foto s die ik hier op bokt heb geplaatst. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat dit niet meer gebeurd?

Ja, dat heb ik ook.
Ik denk niet dat je dat weg kan halen...

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:29

Ik vind het eigenlijk echt niet kunnen. Ik kies er inderdaad zelf voor om bepaalde dingen op bokt te zetten. Maar dat is niet de bedoeling dat iedereen die gelijk kan zien.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:31

Opzich niet gek, want je hebt je volledige naam in het internetadres van je foto's staan. Dan blijf je natuurlijk niet anoniem.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:31

Ik google mezelf ook regelmatig, gewoon om even te zien waar ik in opduik :+ ik denk altijd wel goed na over wat ik wel en niet openbaar plaats. Facebook en hyves zijn sowieso afgeschermd. Verder twitter ik wel, maar ik schrijf veel en zeg weinig ;)

Wat betreft de foto's: maak een photobucket account aan met een nickname en zorg dat die niet openbaar toegankelijk is :)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:33

Dit topic is wel even een goede reminder. Heb mijn twitter, hyves en facebook privacyinstellingen gelijk aangepast.

Even goed voor de bewustwording :)

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:33

Je hebt gelijk Marieke. Ik heb het net ook veranderd op de website waar ik mijn foto's upload. Ik weet niet of dit voor in de toekomst iets uitmaakt. Pff wel vervelend dit. Ik kan helaas mijn gebruikers naam ook niet aanpassen.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:36

Dit staat trouwens op de site waar ik de foto's upload: All content in private albums will be hidden from your followers and will not appear in search results.

Daarom snap ik echt niet waarom ze toch zichtbaar zijn.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:37

Ehh... heel veel site's van gratis website's waar ik ooit aan ben begonnen om er heel veel uit te proberen, en die staan op m'n echte naam. Daarnaast links naar aantal accounts en sportuitslagen. Ergens ook twee artikelen van het NK Hockey waar ik in wordt genoemd (nouja, iedereen van het team :+ ) en verder ook een ander met dezelfde naam die veel accounts heeft op Hyves, FB etc.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:39

_brunette schreef:
Je hebt gelijk Marieke. Ik heb het net ook veranderd op de website waar ik mijn foto's upload. Ik weet niet of dit voor in de toekomst iets uitmaakt. Pff wel vervelend dit. Ik kan helaas mijn gebruikers naam ook niet aanpassen.

Je kan een mod pb-en met de vraag of je gebruikersnaam kan worden aangepast als je het zelf al een keer hebt gedaan.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:40

Ik kreeg tijdens mijn stagegesprek te horen dat ik niet te vinden was :') Er is nog heel veel van me te vinden, maar heb daar over besloten dat ik niet alle posts laat aanpassen. Ik heb op een groot forum gezeten en daar wel mijn account laten verwijderen. De posts zijn dan anoniem. Als je snugger bent kom je er wel achter dat ik dat ben, maar ik heb ook zoiets van: dat is zeker 10 jaar geleden, en zo schokkend nou ook weer niet. Dat is dan maar zo.

Trouwens, zelfs op Facebook gebruik ik mijn echte naam niet.

Ben me net als de TS daar een paar jaar terug heel erg bewust van geworden. En zo'n één keer per jaar check ik weer eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:43

Dan kom ik bij het boek van mijn vader uit :')
Er staat zoiets bij de inleiding(ofzo :o )

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:44

ik google mezelf ook wel eens ja, ben tot nu toe geen gekke "die wil ik niet meer weten" dingen tegen gekomen.. Wel veel gratis sites waar ik ooit aan begonnen ben, maar als ik goed gekeken heb linken die nu allemaal naar mijn huidige site :Y)
T' is wel zo, dat als ik mezelf opzoek op youtube, waar ik dus maar 1 onschuldig paardenfilmpje op heb staan een naamgenootje uit Brazilie o.i.d. tegenkom die het leuk vind om heel vals met de radio mee te zingen/dansen :') Gelukkig heeft ze nog ergens "Diego" o.i.d. in dr naam :')

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:51

Gelukkig heb ik veel naamgenoten... ;)

M'n paard heeft een nickname op bokt.
En verder, zo min mogelijk bullsh*t proberen te typen.

Vd week oude cu2 van m'n vriend gevonden, die schrok zich dood als directeur zijnde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:53

Nee ik sta op de 2e pagina van google met foto's van [naam] maar daar staat copyright etc. op, dus no problem. Verder vind ik wel een naamgenootje,

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:54

Als ik mezelf google kom ik tegen dat ik in 1643 ben overleden in Stellendam.. :P
Verder niks raars ofzo.
Oh en dat ik geslaagd ben voor een type-examen.. :roll:

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:56

Ik google ook weleens op mijn eigen naam :j

Mijn getrouwde naam is helemaal geen punt, dan kom ik mezelf op de eerste 4, 5 pagina's niet tegen :D Als ik mijn meisjesnaam erbij zet, kom ik op 1 zakelijk interview dat ik ooit gegeven heb en vervolgens op mijn eigen zakelijke website. Dus dat is allemaal geen punt.

Mijn username geeft vooral heel veel plaatjes van blauwe ogen :+
Als ik op een oude username zoek, vind ik alleen een paar tweets uit de tijd dat mijn tweets nog niet beschermd waren.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 20:13

Wat ik heel vervelend vind aan Twitter is dan ze niet alleen op Twitter verschijnen maar ook op andere site zoals Tweets, Twitpic (als je foto's plaatst) enzo. Dat hoeft voor mij niet.. Ik ga Twitter maar even afschermen :).

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:14

ElineS schreef:
Wat ik heel vervelend vind aan Twitter is dan ze niet alleen op Twitter verschijnen maar ook op andere site zoals Tweets, Twitpic (als je foto's plaatst) enzo. Dat hoeft voor mij niet.. Ik ga Twitter maar even afschermen :).

Klopt. Je moet het of afschermen of heel zakelijk twitteren :+

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:18

Of anoniem ;)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:24

Anoniem kan ik niet :+ Ik gebruik twitter als soort 'promotie' van mijn werk :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:28

Ja, dan wordt het lastig :) Maar als het voor privé is kan je het ook zo anoniem mogelijk proberen te houden.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:30

Ik google ook wel eens mijn naam maar er komt weinig boeiends uit, alleen een of andere kunstenares die ik dus niet ben en verder een en al wedstrijduitslagen van mij :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:40

Ik krijg alleen youtubefilmpjes en vrijheidsdressuur, niets ernstigs dus. :))