aanslag Twintowers New York 9/11/2001 Waar was jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:17

Ik was toen op school. Kwam er pas achter toen ik thuis kwam. Dacht dat er een actiefilm op tv was, maar het waren nieuwsbeelden. Vreselijk!!

Alan Jackson heeft er een mooi liedje over geschreven: Where Were You When The World Stopped Turning

http://www.youtube.com/watch?v=u_clidR7 ... ata_player

zonnebloem18

Irma_Maandag schreef:
Ik volg hierover ook eea. Wat ik dan weer interessant (en onbegrijpelijk) vind, is hoe slecht er geanticipeerd is door de overheid. Oók de jaren voorafgaande aan 9/11: er zijn signalen zat geweest, ook directe uitingen van dreiging door AlQaida richting de VS.

Ja de CIA wist vrij veel maar wilde niks delen met de FBI waardoor een aantal van de kapers gewoon Amerika in konden komen en vrij konden rondlopen.
Jammer, of het uiteindelijk dit hele gebeuren had voorkomen zullen we nooit weten, ik denk het niet maar misschien hadden ze ze wat langer tegen kunnen houden.

Justy

Het verschijnsel dat je nog precies weet waar je was en wat je deed op het moment dat er zoiets heftigs gebeurde heet een flashbulb memory: http://en.wikipedia.org/wiki/Flashbulb_memory

Ik kwam toen net thuis van de uni en zette de tv aan vlak voordat het tweede vliegtuig live de toren in vloog. Ik weet nog dat ik me afvroeg in wat voor slechte film ik beland was.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:18

Dat op Nat Geo heb ik inderdaad ook heel veel gezien, was deze week ziek dus heb het grotendeels gezien, haha :P
Inderdaad heel apart hoe de regering dat allemaal heeft kunnen 'negeren' of in ieder geval niet als belangrijk te zien.
Maar daarnaast, niemand was bekend met "terrorisme", ik denk dat niemand je serieus had genomen als je op 10 september had gezegd dat er 2 vliegtuigen in de Twintowers zouden vliegen.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:20

Ik was op weg naar huis van school en zat in de trein. Opeens ging iedereen als een idioot bellen en hoorden wij wat er gebeurd was.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:22

Volgens mij hebben ze ooit onderzoek naar flashbulb memories gedaan en bleek dat veel mensen denken dat ze weten waar ze waren, maar dat dat vaak niet klopt.

Ik was zelf toen nog in Nederland bij mijn ouders thuis. Mijn vriendin werkt(e) in DC en ik kon haar doordat alle netwerken plat lagen niet bereiken ... dat was zo ontzettend eng!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:22

Ik denk dat ook de familie Bush de nodige invloed heeft gehad in het "niet als gevaarlijk willen beschouwen" van allerlei rijke oliesheiks, en hun "dierbare connecties". Air force one en enkele lijnvluchten, goedgekeurd door dhr. Bush himself, waren de enige vliegtuigen in de lucht. 1x raden wie er in de overige vliegtuigen zaten: vele oliesheiks, die snel nog even de VS uitgevlogen moesten worden, voordat er troubles zouden ontstaan, na de gezellige meeting met de familie Bush en hun vrienden. (lees: ze door 't publiek zouden worden gelynched, en dat Bush zich zou moeten verantwoorden voor zijn dubieuze connecties)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 17:22

Relaxed schreef:
11/9/2001 bedoel je? ;)

Amerikaanse notitie ;) het is ook overal bekend als 9:11
is maar waar je je druk over maakt he :(:)
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 09-09-11 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:23

Ik hoorde het toen ik thuiskwam van school, m'n moeder zat toen al naar beelden op tv te kijken.

Robin

Re: aanslag Twintowers New York 9/11/2001 Waar was jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:27

Ik kwam terug van de basisschool. Begreep meteen wat er aan de hand is en heb de hele dag ademloos naar de TV gekeken...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:32

Ik was met mijn zus in de V&D in Eindhoven toen iedereen riep Amerika wordt aangevallen

Uren later belde mijn zoon dat hij op dat moment in NY in Chinatown op het busje stond te wachten dat hem terug naar Boston zou brengen.
Chinatown is om de hoek en hij zag de mensen naar beneden springen, daarna is iedereen snel het busje ingegaan en maakten ze dat ze wegkwamen
Ik was blij dat ik pas achteraf hoorde dat hij op die plek was

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 17:38

sarabande schreef:
Ik was met mijn zus in de V&D in Eindhoven toen iedereen riep Amerika wordt aangevallen

Uren later belde mijn zoon dat hij op dat moment in NY in Chinatown op het busje stond te wachten dat hem terug naar Boston zou brengen.
Chinatown is om de hoek en hij zag de mensen naar beneden springen, daarna is iedereen snel het busje ingegaan en maakten ze dat ze wegkwamen
Ik was blij dat ik pas achteraf hoorde dat hij op die plek was

kan ik me goed voorstellen, eng hoor

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:39

Op de camping. Dacht dat het een actiefilm was. Maar goed, ik was toen 9 hé :o

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:51

Ik had net twee honden uitgelaten voor een kennis en ik ging daar nog tv kijken... ;( Ik dacht ook dat het een slechte film was ...

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:57

Ik had net een nieuwe race game gekocht voor mijn playstation 1 (weet zelfs nog welk spel :+), ik was toen 10 (ook al staat het in mijn geheugen als 8). Ik stak met mijn moeder het kruispunt over toen er een meisje in tranen aan de telefoon ons in tegenovergestelde richting passeerde. Ik hoorde haar alleen iets roepen van: "Dat meen je niet, dat meen je niet!!" 10 minuten later waren we thuis, zetten de tv aan (om dat nieuwe spel uit te testen) en vielen met onze neus in de live uitzendingen. De tv heeft de rest van de dag/avond aan gestaan..

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:00

ik was voor het eerst van mijn leven wezen vliegen naar spanje
ik durfde nooit te vliegen
ik stond 's-morgens op en zag dit op tv
ik ben daarna zooooooooo bang geweest om terug te vliegen

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:03

Thuis, op het puntje van de bank, met ongeloof het tweede vliegtuig in de tweede toren zien vliegen!
Ondanks dat je die beelden al zo vaak gezien hebt, blijft het aangrijpend.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:18

astridelise schreef:
Thuis, op het puntje van de bank, met ongeloof het tweede vliegtuig in de tweede toren zien vliegen!
Ondanks dat je die beelden al zo vaak gezien hebt, blijft het aangrijpend.

Ik kan er eerlijk gezegd nog steeds niet naar kijken, raak dan helemaal van slag :o. Heb geen van de docu's over 9/11 dan ook bekeken.
Kan niet zo goed tegen dit soort dingen geloof ik, oorlogs films kan ik ook nooit normaal kijken.

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:18

Ik was op m'n stagebedrijf, bezig met de paarden. Liep even naar binnen om wat te vragen, en toen zat de eigenaresse van het bedrijf voor de tv met zo'n gezicht: :oo :wow:
Ik dacht dat ze een film aan het kijken was, tot het tweede vliegtuig in de toren vloog en de commentator riep: "Holy sh*t!!! There goes another plane INTO the tower!"
Toen dacht ik ook echt dat de oorlog was uitgebroken.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:21

Ik was op mijn werk en kreeg op het moment van de eerste inslag, wat ik toen nog niet wist, een grote ruzie met een collega.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:24

Ik was in Leusden op kamp met groep 8. Ik hoorde het van mijn moeder maar ik snapte het eerst niet want ik had er geen beelden bij. Pas na 3 dagen toen ik weer thuis was had ik het gezien op tv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:38

Miepie77 schreef:
Relaxed schreef:
11/9/2001 bedoel je? ;)

Amerikaanse notitie ;) het is ook overal bekend als 9:11
is maar waar je je druk over maakt he :(:)

Gut wat een reactie.. :r 9/11/2001 is in NL gewoon 9 november en dus klopt het niet. Als je vertaalt moet je het ook goed doen :(:)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:46

Ik zat boven televisie te kijken en heb werkelijk met ongeloof zitten kijken... Waarop ik naar beneden ben gestormd en daar verder heb gekeken met m'n moeder.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:49

Ik kwam thuis van school en wilde TMF aanzetten, daar stond op dat de uitzending opgeschort was vanwege de gebeurtenissen in NY, daarna gaan zappen en ik kon het eerst ook niet geloven. Dat waren hele onwerkelijke momenten, ik was 18 jaar, nog niet echt volwassen en alleen thuis... Dan duurt het even voor zoiets dergelijks doordringt, daarna heb ik als een zombie op de bank gezeten tot mijn moeder thuis kwam.

MarrkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:49

Ik zat nog op de basisschool. Kan me nog herinneren dat toen ik thuis kwam mijn vader bij de tv zat en de beelden aan het bekijken was..