Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Haha, doet me denken aan Little Britain: I want bitty!
jesito schreef:IK vind het belachelijk en ik vind max een jaar borstvoeding.
Vrouwen die kinderen van 1 jaar of ouder nog de borst geven kunnen naar mijn mening hun baby niet los laten.
Willen hun kind graag baby houden.
Daarbij heb ik een hekel aan moeders die te pas en te onpas op ieder moment en op iedere plek hun tiet tevoorschijn halen om hun kind te voeden.
Of dat nu een baby is of een ouder kind.
tamary schreef:jesito schreef:IK vind het belachelijk en ik vind max een jaar borstvoeding.
Vrouwen die kinderen van 1 jaar of ouder nog de borst geven kunnen naar mijn mening hun baby niet los laten.
Willen hun kind graag baby houden.
Daarbij heb ik een hekel aan moeders die te pas en te onpas op ieder moment en op iedere plek hun tiet tevoorschijn halen om hun kind te voeden.
Of dat nu een baby is of een ouder kind.
Advies WHO is 2 jaar en dat is niet voor niets.
Discretie en rustige plek zoeken om te voeden is wel zo fijn voor moeder en kind zowel als de omgeving. Net als je kind opvoeden dat die niet jouw kleren uittrekt/gaat loeien omdat die tiet wil. Maar verder is borstvoeding geven in het openbaar kennelijk een taboe en dat snap ik niet.
kimberley82 schreef:Preuts, ranzig, gestoord enz vind ik inderdaad te hard verwoord... En best dat je het woord 'natuurlijk' er voor gebruikt, maar dan nog hoeft het niet in het openbaar.
Kleren zijn ook niet natuurlijk... wil ook niet zeggen dat ik mensen zo wil zien![]()
Heb ook weleens het idee dat mensen proberen te provoceren hoor. Waarom moet altijd gelijk weer allerlei actie gevoerd worden omdat zo'n vrouw toevallig vind dat het wel kan, omdat ZIJ dat doet.
Heeft ze niks beters te doen?
tamary schreef:Waarom onnatuulijk? Vergeleken met primaten (nauwst verwante diersoort) krijgen mensen baby's erg kort borstvoeding. Als je gaat berekenen tot in welke groei/ontwikkelingsfase die borstvoeding krijgen/nodig hebben kom je voor een mens tussen de 2 en de 7 jaar uit. Dat wij stoppen met borstvoeding als de baby kan lopen of vaak al eerder door onmogelijkheden op bv het werk zegt weinig over wat natuurlijk is. Dat zegt alleen wat over wat onze cultuur normaal vindt.
Marielle82 schreef:Ik zeg ook "gatver"
Ik geen op het moment ook borstvoeding aan m'n 3 mnd. oude zoontje. Nu vind ik het iets heel moois, maar moet er niet aan denken om een school gaand kind aan de borst te hebben.
Er werd gezegd dat het goed voor de weerstand zou zijn om je kind tot 5 a 6 jaar borstvoeding te geven. Maar dan vraag ik me af; Het lichaam van het kind moet toch zelf ook weerstand op gaan bouwen? Dat moet toch niet allemaal van de moeder komen?
tamary schreef:Advies WHO is 2 jaar en dat is niet voor niets.
Discretie en rustige plek zoeken om te voeden is wel zo fijn voor moeder en kind zowel als de omgeving. Net als je kind opvoeden dat die niet jouw kleren uittrekt/gaat loeien omdat die tiet wil. Maar verder is borstvoeding geven in het openbaar kennelijk een taboe en dat snap ik niet.
JuliaMaria schreef:tamary schreef:Advies WHO is 2 jaar en dat is niet voor niets.
Kan je dat ook toelichten (met een verwijzing naar het onderzoek graag)?
tamary schreef:Wat betreft het in het openbaar borstvoeding geven: Ik hoef geen (hangende) lekkende melktieten te zien. Ik snap op mijn beurt niet dat jij dat niet snapt, eigenlijk.
tantesam schreef:Ik word er ook echt onpasselijk van, wat een raar gezicht. Ik snap ook echt niet welke zich zelf respecterende vrouw van deze tijd nog borstvoeding geeft aan een kleuter. Nou ben ik sowieso een preutse muts, die het niet als 'iets moois' ziet, wanneer een moeder de bordt geeft. Ik zie dat liever niet, ook niet bij een baby.