'Tiet zat', kleuters aan de borstvoeding... raar of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:20

IK vind het belachelijk en ik vind max een jaar borstvoeding.
Vrouwen die kinderen van 1 jaar of ouder nog de borst geven kunnen naar mijn mening hun baby niet los laten.
Willen hun kind graag baby houden.

Daarbij heb ik een hekel aan moeders die te pas en te onpas op ieder moment en op iedere plek hun tiet tevoorschijn halen om hun kind te voeden.
Of dat nu een baby is of een ouder kind.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:22

Bloodymary schreef:
Haha, doet me denken aan Little Britain: I want bitty!

Haha ik dacht precies hetzelfde :D

Misschien ben ik wat preuts maar ik zou echt ontzettend storend vinden als mensen dat voor m'n neus gaan zitten doen met een kleuter die ook volwaardige maaltijden kan eten en z'n naam kan schrijven...

kivas

Re: 'Tiet zat', kleuters aan de borstvoeding... raar of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:25

OMG!!! WTF!!! had het ook gezien, maar sorry ieder zijn eigen ding maar ik vond het zo wierd!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:26

jesito schreef:
Vrouwen die kinderen van 1 jaar of ouder nog de borst geven kunnen naar mijn mening hun baby niet los laten.

Daarbij heb ik een hekel aan moeders die te pas en te onpas op ieder moment en op iedere plek hun tiet tevoorschijn halen om hun kind te voeden.

Advies WHO is 2 jaar en dat is niet voor niets.

Discretie en rustige plek zoeken om te voeden is wel zo fijn voor moeder en kind zowel als de omgeving. Net als je kind opvoeden dat die niet jouw kleren uittrekt/gaat loeien omdat die tiet wil. Maar verder is borstvoeding geven in het openbaar kennelijk een taboe en dat snap ik niet.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:27

Preuts, ranzig en gestoord? Kom op jongens!!
Het is toch een van de natuurlijkste dingen om je baby borstvoeding te geven. Snap de taboe en de ''mode'' om tegenwoordig geen borstvoeding te geven dan ook totaal niet.
Anno 2011 zou een vrouw toch op haar gemak borstvoeding kunnen geven?
Sommige vrouwen zijn er van overtuigd dat de moeder kind band versterkt wordt om door te gaan met borstvoeding, ookal zijn de kinderen groter. In de slavische landen is dit naar mijn weten geen onkenbaar iets en komt daar vaker voor.
Nog een docu over gelijknamig onderwerp maar dan in de UK
http://documentarystorm.com/extraordina ... stfeeding/
Laatst bijgewerkt door _Carien op 07-09-11 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:27

Er heeft hier al eerder een lang topic over gelopen.. er zijn veel mensen van mening dat het in onze maatschappij niet meer past, maar dat wij het van nature eigenlijk veel langer horen te geven.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:31

Ik vind dat iedereen lekker zn eigen ding moet doen. Zolang het de kinderen niet schaadt (en dat zal heus niet als ze alleen smorgens in bed een slokje krijgen) moeten ze lekker doen wat ze zelf goed vinden.
Ik heb zelf ook bv gegeven, wou met 6 maanden stoppen maar mijn zoon was een flesweigeraar en een hardnekkige ook. Nu heb ik grote kinderen maar het mannetje was een maand of 8 en ik zat hem te voeden idd in een afgelegen hoekje en kreeg gewoon rare blikken en opmerkingen. Belachelijk aangezien ik geen andere keus had. Ik snap niet wat mensen tegen borstvoeding hebben en als deze vrouwen graag lang door willen voeden moeten ze dat gewoon doen.
Ik heb ooit wel eens een filmpje gezien van iemand die haar 10jarige nog de borst gaf, oke daar trek ik ook de grens. Maar aan de andere kant als hun er gelukkig van worden wwie zijn wij dan om te oordelen?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:32

tamary schreef:
jesito schreef:

Discretie en rustige plek zoeken om te voeden is wel zo fijn voor moeder en kind zowel als de omgeving. Net als je kind opvoeden dat die niet jouw kleren uittrekt/gaat loeien omdat die tiet wil. Maar verder is borstvoeding geven in het openbaar kennelijk een taboe en dat snap ik niet.

Het is niet zozeer een taboe, maar zo hebben we bikinis aan en zo mogen moeders overal hun tiet eruit halen om te voeden.
Dat zij het niet erg vinden om zo gezien te worden wil niet zeggen dat anderen staan te springen om dit te zien.

En een kind tot 2 jaar aan de borst vind ik al lang maar goed ik ben geen deskundige.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:37

Preuts, ranzig, gestoord enz vind ik inderdaad te hard verwoord... En best dat je het woord 'natuurlijk' er voor gebruikt, maar dan nog hoeft het niet in het openbaar.
Kleren zijn ook niet natuurlijk... wil ook niet zeggen dat ik mensen zo wil zien :')
Heb ook weleens het idee dat mensen proberen te provoceren hoor. Waarom moet altijd gelijk weer allerlei actie gevoerd worden omdat zo'n vrouw toevallig vind dat het wel kan, omdat ZIJ dat doet.
Heeft ze niks beters te doen?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:38

Dit doet me zooo denken aan Grown Ups :') Of Little Britain :') of Backup Plan :')

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:40

Van mij mag iedereen zelf weten wat ie doet zolang ik het maar niet overal in het openbaar hoef te zien!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:44

kimberley82 schreef:
Preuts, ranzig, gestoord enz vind ik inderdaad te hard verwoord... En best dat je het woord 'natuurlijk' er voor gebruikt, maar dan nog hoeft het niet in het openbaar.
Kleren zijn ook niet natuurlijk... wil ook niet zeggen dat ik mensen zo wil zien :')
Heb ook weleens het idee dat mensen proberen te provoceren hoor. Waarom moet altijd gelijk weer allerlei actie gevoerd worden omdat zo'n vrouw toevallig vind dat het wel kan, omdat ZIJ dat doet.
Heeft ze niks beters te doen?

Ik geloof dat die site zelfs is opgezet door een man..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:46

Tja ik vind het ook apart en niet meer nodig geloof niet dat het in de groei en opvoeding van je kind nog enige waarde heeft. Vind tot een jaar wel max eigenlijk.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:47

Ze leent toch haar gezicht er aan... en nog ietsje meer dan alleen der gezicht...
Sorry flauw. Heeft die man niks beters te doen dan? :')

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:48

tamary schreef:
Waarom onnatuulijk? Vergeleken met primaten (nauwst verwante diersoort) krijgen mensen baby's erg kort borstvoeding. Als je gaat berekenen tot in welke groei/ontwikkelingsfase die borstvoeding krijgen/nodig hebben kom je voor een mens tussen de 2 en de 7 jaar uit. Dat wij stoppen met borstvoeding als de baby kan lopen of vaak al eerder door onmogelijkheden op bv het werk zegt weinig over wat natuurlijk is. Dat zegt alleen wat over wat onze cultuur normaal vindt.

Ha ,ha, ha, je wil ons toch niet vergelijken met primaten? Maar als je het wel serieus meent. De gemiddelde leeftijd van mensapen is zo 27 jaar (geloof ik)Misschien komt dat door de voeding?
Nee bah, een kind (met tanden)die nog aan de borst sabbelt. Ik zie etterende tepelkloven voor me...nee, kan niet goed zijn. Dat heeft niets met preuts zijn te maken. Ik voel me al ongemakkelijk als je moeder in het openbaar de borst geef, maar ben echt bang dat ik ga overgeven, als ik een moeder met een kind van 5 aan haar borst zie.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:48

Ik vind het niet normaal dat kinderen tot zo een late leeftijd nog borstvoeding krijgen.
Mocht je dit wel willen doen doe het dan lekker achter gesloten deur, dit vind ik trouwens voor iedereen die borstvoeding geeft ;)
Ik voel me er totaal niet prettig bij als je op een terrasje zit en degene naast je haalt in ene haar borst tevoorschijn omdat de kleine zo een honger heeft :=

Wanneer je ergens naaktfoto's ziet gaat iedereen over de rooie, voornamelijk moeders met kinderen.
Maar wanneer je een moeder borstvoeding ziet geven is dat het meest natuurlijke wat mensen zich maar kunnen bedenken :=

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 21:53

Marielle82 schreef:
Ik zeg ook "gatver"
Ik geen op het moment ook borstvoeding aan m'n 3 mnd. oude zoontje. Nu vind ik het iets heel moois, maar moet er niet aan denken om een school gaand kind aan de borst te hebben.

Er werd gezegd dat het goed voor de weerstand zou zijn om je kind tot 5 a 6 jaar borstvoeding te geven. Maar dan vraag ik me af; Het lichaam van het kind moet toch zelf ook weerstand op gaan bouwen? Dat moet toch niet allemaal van de moeder komen?

Precies wat door mijn gedachten schoot... kind moet toch zelf juist weerstand op gaan bouwen??

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:55

tamary schreef:

Kan je dat ook toelichten (met een verwijzing naar het onderzoek graag)? :)

Wat betreft het in het openbaar borstvoeding geven: Ik hoef geen (hangende) lekkende melktieten te zien. Ik snap op mijn beurt niet dat jij dat niet snapt, eigenlijk. :+

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:55

quartel schreef:
he gatver....moet er niet aan denken zeg!!!!!
Tegen de tijd dat je dan de 50 jaar haalt hangen die dingen op je tenen :')

_/-\o_

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:58

JuliaMaria schreef:
tamary schreef:

Kan je dat ook toelichten (met een verwijzing naar het onderzoek graag)? :)

WHO = World Health Organisation toelichting over hoe en waarom moet op de website wel te vinden zijn.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 22:00

Over borstvoeding in het openbaar, dat vind ik geen enkel probleem zolang het gewoon netjes en discreet gebeurt.
Ik heb ook bv gegeven maar dat betekend niet dat ik er zin in heb om, als ik ergens lekker zit, dan maar de boobs van een ander te zien te pas en te onpas ;) Maar laatst zat ik ergens en kreeg een kleintje de borst, nou dat werd zo kundig gedaan dat je helemaal niks zag, mijn vriend dacht ook eerst eigenlijk dat 't kleintje gewoon lekker lag te liggen in moeders armen. Niks geen bloot te zien, niet heel opvallend, gewoon heel discreet. Ook het aanleggen en afhalen werd zo snel en kundig gedaan (dmv trui en hemdje daaronder en een sjaal(tje)) dat je daar niks van kon zien, al zou je je best doen ;)

Nou prima toch, moet kunnen.

Maar inderdaad, ik weet niet wanneer ik zelf gestopt zou zijn als het gewoon goed was blijven gaan maar ik denk dat ik een vol jaar niet had gedaan, maar misschien ook wel... geen idee.
Maar zeker na 2 jaar kijk ik er toch wel met fronsende wenkbrauwen naar.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 07-09-11 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:01

Ik weet wat het WHO is, dankje. Als je een argument aandraagt is het wel zo netjes om het ook te onderbouwen, vandaag mijn vraag. :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:01

tamary schreef:
Wat betreft het in het openbaar borstvoeding geven: Ik hoef geen (hangende) lekkende melktieten te zien. Ik snap op mijn beurt niet dat jij dat niet snapt, eigenlijk. :+

Ik heb het ook gezien en vond het toch zeer apart om te zien hoe een kind dat al kan lopen naar zijn moeder loopt en begint te drinken. Nee, ik ben er geen voorstander van.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:02

Dat weerstand verhaal lijkt mij ook onzin, want hoeveel zullen ze op die leeftijd nu nog binnen krijgen?

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:02

tantesam schreef:
Ik word er ook echt onpasselijk van, wat een raar gezicht. Ik snap ook echt niet welke zich zelf respecterende vrouw van deze tijd nog borstvoeding geeft aan een kleuter. Nou ben ik sowieso een preutse muts, die het niet als 'iets moois' ziet, wanneer een moeder de bordt geeft. Ik zie dat liever niet, ook niet bij een baby.

Ik ben het hiermee eens. En dat zeg ik als moeder die 3 mnd borstvoeding heeft gegeven. Ik vind het iets prehistorisch, niet meer van deze tijd, om borstvoeding te geven. Ik vind het lelijk, ik vond die lekkende tieten ook verschrikkelijk! Mijn dochter zou de fles krijgen, maar ik heb haar uit pure wanhoop (borsten die op ontploffen stonden) aangelegd. Ik heb dit in 3 mnd tijd weer afgebouwd, wat goed en op een natuurlijke manier ging.

Het ergste vind ik dat flesvoeding als 'slecht' wordt gezien. In het ziekenhuis (mijn dochter moest een week blijven ivm prematuur) kwam na 3 dgn een verpleegster naar me toe die het 'zo goed' van me vond dat ik toch voor borstvoeding had gekozen. Yugh!

Ik vind het overigens prima als andere mensen het wel doen, ik ken er ook zat die het langer volhouden of het langer vol hadden willen houden, maar het is gewoon niet mijn ding en dit soort filmpjes vind ik walgelijk.
Wat betreft borstvoeding in het openbaar zeg ik graag; doe normaal. Dat jij je tiet ineens als melkfabriek ziet, betekend niet dat andere dat ook zo zien :) Just my 2 cents.