je moet maar opzoeken bij Gaia ofzo, van de paarden die in Argentinië geslacht worden!
echt walgelijk gewoon!!
en vis eten is sorry, nog minder ecologisch en zeker niet humanistischer dan vlees!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolandaa_ schreef:tja wij slachten ook de dieren zelf. Zonder ritueel.
naja, ons opa is de hele middag bezig z'n mes te slijpen, ik vang de kippen en zorg voor een schone ruimte.
En oma doet de naverwerking. Is voor ons ook een ritueel opzich..
Meer slachten we ook niet omdat we dat niet kunnen. Schoonouders doen dat in principe ook niet zelf, maar afgelopen jaar had schoonbroertje een hert aangereden. Was pas een jaar oud. Op slag dood, nek verbrijzeld en poot gebroken. Die hebben ze wel geslacht. En het was heerlijk vlees..
Dus vind dat thuis slachten niet zo'n probleem is.. Ik eet al het vlees, als het maar gebakken is..
Amina22 schreef:ga er maar niet van uit dat paardenvlees beter is
je moet maar opzoeken bij Gaia ofzo, van de paarden die in Argentinië geslacht worden!
echt walgelijk gewoon!!
en vis eten is sorry, nog minder ecologisch en zeker niet humanistischer dan vlees!
xxMaxx schreef:Ik zou liever zelf geslacht vlees eten, dan weet ik dat het geen pijn heeft gehad, toch?
xxMaxx schreef:Amina22 schreef:ga er maar niet van uit dat paardenvlees beter is
echt walgelijk gewoon!!
Ik heb het specifiek over nederland......
Jolandaa_ schreef:hebben de 'industrie' dieren dan geen waardig bestaan dan?
Tja, ik zou ook liever zelf geslachte dieren eten, maar die mogelijkheid hebben wij niet, en het is gewoon voordeliger om het in de supermarkt te eten (en dat eten vind ik nog lekkerder ook)
en de dieren hebben het zo slecht nog niet hoor..
behalve de biefstukjesdie lust ik van de winkel/slager/restaurant of home-made
xxMaxx schreef:Amina22 schreef:ga er maar niet van uit dat paardenvlees beter is
echt walgelijk gewoon!!
Ik heb het specifiek over nederland......
Cassidy schreef:In Nederland wordt heel weinig paardenvlees gegeten. Daarom moet alles op transport naar Italie en Frankrijk. En het is juist het transport dat zo vervelend is voor de dieren. Met teveel in een vrachtwagen, zonder rustpauzes, voer of water naar Italie.
Ik ben ook een voorstander van het slachten van paarden in Nederland. Bespaar ze die laatste rit.
xxMaxx schreef:Amina22 schreef:die paarden krijg jij op je bord hoor
Hoe weet je dat zo goed? Er zijn genoeg paarden in nederland. Waarom zouden ze het importeren als bijna niemand het eet?
Ersina schreef:Vlees of vis, ik heb met beiden moeite. Het blijft een dier. Islamitisch geslacht , thuis, vakkundig of knullig...Het dier moet zijn leven geven. Het meest moeite heb ik met het overschot, wat de prullenbak, kiepelton ingaat. Een mens heeft helaas vlees nodig, krijgt anders na jaren allerlei klachten (ben daarin ervaringsdeskundige)Ik eet zo min mogelijk vlees of vis en hoop dat anderen dat ook ooit gaan doen, zodat er weer op een natuurlijke manier vee gehouden gaat worden en de oceaan niet leeggevist word.