Wolf in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 01:20

Soms worden bepaalde honden voor vossen of wolven aangezien
Onze hond wordt dagelijks voor een vos aangezien :+
Afbeelding

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 01:24

wow das idd net een vosje, wel lief <3 ik vind het dier op de gemaakte foto`s trouwens niet erg op een wolf lijken, meer op een vos maargoed de experts zullen het wel beter weten dan ik, ik heb er hier een keer 1 zien rondlopen die meer op een wolf leek :P

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 01:30

een schaap dood bijten dood een hond inderdaad ook,
maar een wolf die in zijn eentje leeft en niet in een roedel zal ook snel voor een makelijke prooi kiezen.
en ja een schaap is makelijker als een ree of een wild zwijn.
het blijft gissen.
tuurlijk kan een onder zoek uitwijzen of het een hond of wolf was.

@Geerke ik mag hopen dat je het niet meent een wolven pup te willen.
vergeet niet dat het wild hun heel diep in de instinkt zit.
dat gaat geheid een probleem worden.
nee een wolf hoort in het wild
en ze zullen ons liever mijden als tegen komen dus je kunt gerust in het bos wandelen

ShauniBef

Re: Wolf in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:19

Er kunnen geen honden in dat weiland komen. En dan nog zou ik niet weten welke hond dat gedaan zou moeten hebben. De honden van de manege waren op dat moment binnen..
De politie was gebeld dus er zal vast en zeker een onderzoek komen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:25

ShauniBef schreef:
Er kunnen geen honden in dat weiland komen. En dan nog zou ik niet weten welke hond dat gedaan zou moeten hebben. De honden van de manege waren op dat moment binnen..

Een wolf heeft geen magische krachten tov een hond ofzo hoor >;) Als een wolf binnen raakt (zoals jij zegt) dan raakt een hond ook binnen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:18

als honden er niet binnen kunnen komen kunnen wolfen dat ook niet.
dan zal het eerder door mensen handen gedaan zijn

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:28

Ik vind die beest op de foto eerder op een verwilderde hond/vos lijken dan op een wolf..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:27

mika11 schreef:
En wilde zwijnen?
Of is dat geen voedsel voor wolven?

Jawel, maar waarom zou een wolf zich daaraan wagen als er ook reewild is :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:30

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:36

roxiie schreef:
Ik vind die beest op de foto eerder op een verwilderde hond/vos lijken dan op een wolf..

Misschien omdat veel mensen bij de wolf de Amerikaanse wolf voor zich zien:
Afbeelding

En niet de Europese, waar het hier dus om gaat.
Afbeelding

In principe komen wolven niet bij mensen in de buurt tenzij ze écht uitgehongerd zijn... en met dat wild hier in NL zat dat niet zo snel gebeuren. Kan me voorstellen dat boeren het wel vervelend zouden vinden met het oog op hun schapen. In NL hebben altijd al wolven geleefd... vind het niet gek dat ze terug zouden willen komen, ik zou het ook niet zo erg vinden. Prachtige beesten.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 04-09-11 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:40

Ik weet het (kleur) verschil tussen de amerikaanse en de europese. Maar ik vind vooral de bouw, voor zover je dat vanaf de foto kunt zien, niet overeen komen. Vind die op de foto wat skriel, maar goed dat kan natuurlijk ook weer komen door de grote afstand die ie zou hebben afgelegd icm weinig voedsel..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:42

Het is sowieso geen vos. Ik zie er wel een wolf in, vooral de vorm van de kop op de 2e foto. :j

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:36

Solleke_Noah schreef:
ShauniBef schreef:

Een wolf heeft geen magische krachten tov een hond ofzo hoor >;) Als een wolf binnen raakt (zoals jij zegt) dan raakt een hond ook binnen.

Gut, Sorry hoor :') !

Je hoeft niet te lezen als je het niet wil ;) !
Zal het vast en zeker gedroomd hebben :j !

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:29

ShauniBef schreef:
Gut, Sorry hoor :') !

Je hoeft niet te lezen als je het niet wil ;) !
Zal het vast en zeker gedroomd hebben :j !

een wolf kan niet klimmen een vos wel als de wei echt maar dan ook echt hond bestendig is
dus ook dat een grote hond er niet in kan komen, dan kan een wolf dat ook niet.
jij zegt dat er geen honden bij de wei kan komen,
dus je roept die reactie zelf op.

overigeens is het al langer bekend dat de wolf op zijn terug reis was en dat ze dus weer naar nederland komen.
dus de wolf is een stuk geloofwaardiger als de poema van de veluwe.
en ik geloof dus wel dat het een wolf is.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:33

geerke schreef:
zolang de jagers niet alle konijnen en ander klein wild om zeep helpen is er genoeg te eten voor een wolf en komen ze het liefst niet bij mensen in de buurt.
(Ik zou dolgraag een wolvenpup willen hebben)

* zou ook graag een pup willen hebben *

Ik denk inderdaad dat het vrij weinig problemen geeft als ze genoeg konijnen en ander wild hebben om te eten.
En de boeren hun land moeten beschermen met zo'n raster. Krijgen van de overheid zou wel toepasselijk zijn. (Hoe naïef van mij)

Als er meerdere komen zou ik ze graag op de foto zetten :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:51

Waarom zou je in hemelsnaam een pup van een wild dier willen, dat is toch wreed?
Alleen omdat je een beest mooi vind, moet je het HEBBEN? Bewonder het in zijn natuurlijke omgeving, toon respect voor zijn eigen ik.
Zulke dieren zijn echt niet gelukkig in gevangenschap en ze zijn ook niet even stil te krijgen 'snachts.
Wat moet je ermee?

Mijn hondje is onlangs gedood door een in het wild geboren hond die ik als pup mak had gemaakt en eten gaf en altijd samen met de mijne het bos in ging. Als een "doodgewone" in het wild geboren HOND al zo onbetrouwbaar is, wat dacht je dan van een wolf met oerinstincten?

Maar goed, wat de gespotte wolf betreft. Die zoekt wel weer een omgeving waar hij aansluiting vind met andere wolven.

Paardenfokkers waarbij veulens in het land worden geboren, hebben meer te vrezen dan boeren.
Een pasgeboren veulen ruiken ze van kilometers afstand en is een makkelijke prooi als het nog niet kan staan.
Kalveren worden over het algemeen in stallen geboren, met hulp... Zelfde geldt voor lammeren in nederland.
Het zijn pasgeboren dieren die buiten staan die het meeste gevaar lopen en kleine dieren. Maar zolang er ander vreten voor handen is...
Jullie leven toch ook gewoon met vossen, ratten en dierenbeulen? Je moet altijd je dieren beschermen tegen belagers. Daar moet je niet pas aan gaan denken als er ergens een wolf gespot wordt, alsof dat de enige bedreiging voor alle dieren van nederland is.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:24

Hee, wat leuk, is de Wolf weer terug? Die heb ik al heel lang gemist

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bor_de_Wolf :D

Het ontgaat me volledig wat het nut van de Wolf in Nederland zou zijn. Mammoeten en T-Rexen zijn hier ook uitgestorven. Het beest bestaat hier gewoon niet meer.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:00

joostvangestel schreef:
Hee, wat leuk, is de Wolf weer terug? Die heb ik al heel lang gemist

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bor_de_Wolf :D

Het ontgaat me volledig wat het nut van de Wolf in Nederland zou zijn. Mammoeten en T-Rexen zijn hier ook uitgestorven. Het beest bestaat hier gewoon niet meer.

het nut is simpel,
ze houden de populatie van reeén en wilde zwijnen in bedawang (dus geen over populatie meer)
al zullen ze daar nog een hele klus aan hebben.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:06

De wolf wordt ook niet uitgezet in NL, Joost. Als ie hier gesignaleerd wordt is het omdat ze hun leefgebied aan het verleggen/vergroten zijn. Het is al jaren duidelijk dat de wolf steeds westelijker gezien wordt en een kwestie van tijd tot hij ook in ons grensgebied te zien is. Als het leefgebied in NL ongeschikt blijkt zijn ze ook zo weer vertrokken. Zie ook www.wolveninnederland.nl en www.zoogdiervereniging.nl

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:08

hanny_jelke schreef:
het nut is simpel,
ze houden de populatie van reeén en wilde zwijnen in bedawang (dus geen over populatie meer)

en hoe is een gruweldood door wolf humaner dan afschieten? En welke andere populaties worden er dan nog meer bedreigd door wolven? Of kan je die gewoon vertellen dat ze geen beschermde dieren mogen doodbijten?

Ik denk dat het helemaal niet moeilijk is om die populaties in bedwang te houden. Gewoon meer vergunningen afgeven. Kan de regering nog geld aan verdienen ook.

en ik denk dat de gemiddelde wolf er wel twee keer over nadenkt om zich in Nederland te vestigen ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:18

joostvangestel schreef:
hanny_jelke schreef:
het nut is simpel,

en hoe is een gruweldood door wolf humaner dan afschieten? En welke andere populaties worden er dan nog meer bedreigd door wolven? Of kan je die gewoon vertellen dat ze geen beschermde dieren mogen doodbijten?

Ik denk dat het helemaal niet moeilijk is om die populaties in bedwang te houden. Gewoon meer vergunningen afgeven. Kan de regering nog geld aan verdienen ook.

en ik denk dat de gemiddelde wolf er wel twee keer over nadenkt om zich in Nederland te vestigen ;)

ja als jij die wolf zou zijn wel ja,
en tuurlijk is de dood dan pijnlijker maar het is wel natuurlijker als een kogel door de kop.
waar ben je bang voor?
dat ze jou dood bijten?
nee dat doen ze niet zolang er genoeg eten is en dat is er hier in overvloed.
tuurlijk lopen pas geboren veulens en ander vee gevaar maar dat is een kwestie van ze binnen laten bevallen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:22

Ik vind het geweldig nieuws. Ben oprecht blij dat de wolven terug komen.

En voor degene die een wolf willen omdat ze het een mooi dier vinden: wel eens gedacht aan een Saarlooswolfhond? Dat is een prachtig Nederlands hondenras met het uiterlijk van een wolf.
Laatst bijgewerkt door Malenka op 06-09-11 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:24

Malenka schreef:
Ik vind het geweldig nieuws. Ben oprecht blij dat de wolven terug komen.

:j daar sluit ik me bij aan,
wij mensen hebben ze zelf verjaagt,
en dat is zonde wat mij horen ze hier thuis

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:28

Voor mensen die denken dat een wolvenpup 'hebben' slecht is: Waar komt de gedomesticeerde hond vandaan? :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:31

ja dat kunnen we van een paard ook zeggen,
maar bedenk wel dat het oer instinkt bij dit diertje veel meer is dan bij een hond,
en dus moet je wel weten waar je aan begind en kan het dier niet zomaar bij iedreen in huis.