Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kjoetie schreef:Als puntje bij paaltje komt is er idd niet echt over te praten omdat je steeds stukloopt op t stukje "ik geloof".. daar valt geen feitelijke discussie op te bouwen. Dus ja wat dat betreft scheer ik idd gelovigen over 1 kam,is dan ook de kern van 'geloven' lijkt me. Wil niet zeggen dat ik dat persé negatief bedoel, vind niks interessanter dan theologische discussies, en heb geregeld heerlijke gesprekken met gelovigen, maar echt tot een conclusie zul je nooit kunnen komen over twistpunten, ivm de 'geloof' factor. Dat is gewoon niet feitelijk.
mayniac_val schreef:Welke gemeenschap? In de Randstad is euthanasie misschien heel normaal, in andere regio's, plaatsen, landen enzovoort niet.
mayniac_val schreef:Jeetje wat een reacties... Als die man er tegen is, laat hem dan gewoon. Een klein beetje tolerantie ten opzichte van geloof en de mening van anderen kan geen kwaad.
mayniac_val schreef:Maar op het moment dat je zelfdoding aan gaat, stap je van het geloof afDus dat hoeft die pastoor niets te doen.