China syndrome

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elmee

Re: China syndrome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:03

Ik ben er ook niet zo mee bezig, want ik word er alleen maar depressief van, maar je zegt "bepaal zelf maar wat je doet". Wat kun je dan doen??? Op de eerstvolgende raket naar een andere planeet springen? En ik geloof best dat als er zo'n ramp aan de gang is dat ze dat niet aan onze neus gaan hangen. Wat krijgen we dan?! Als je er zelf niets kan aan doen, blijf ik precies toch liever in onwetendheid...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 10:05

pres schreef:
Dit zijn dan van die momenten waarvan je weet dat je niks kunt doen als afwachten en hopen dat het allemaal mee gaat vallen.

en dát is incorect.
Wat in Fukushima gebeurt ligt buiten jouw invloedssfeer, maar je hebt wel degelijk behoorlijke invloed op de mate waarin de gevolgen jou en jouw gezin treffen. Te meer omdat wij hier aan de andere kant van de wereldbol zitten krijgen we heel gedifferentieerd met de gevolgen te maken. Kan je riscomijdende en -verlagende keuzes maken.

Er is een kernramp vanwereldwijde omvang aan de gang.
Informeer je zélf en maak je eígen keuzes. Of informeer je niet; dat is ook een keuze etc.

Wij hebben per half maart beperkt keuzes gemaakt op maat van onze specifieke omstandigheden. Als mijn lief zwanger zou zijn geweest of we een zuigeling zouden hebben, dan hadden we meer gedaan.
Nu de situatie een andere fase is ingegaan hebben we weer een extra keuze gemaakt.
Liever blode Jan dan dode Jan.

Even een stapje terug.
Er zijn niet genoeg middelen voor de héle bevolking. Ook is er bij wereldwijde besmetting geen alternatieve voedselkeuze; vandaar de EG noodmaatregel om de ´veilige´ normen te verhogen.
De overheden hebben er daarom groot belang bij om deboel te bagataliseren.
Er ís ook geen reden tot paniek. Althans niet hier in Europa. Dat is echter niet hetzelfde als dat we er niet mee te maken hebben/krijgen en dat we geen individuele keuzes kunnen maken.

Denk even na over die ´veilige´ norm. Die wás veel lager en verder wordt er vrijwel niets daadwerkelijk gecontroleerd.
Wil jij liever een diner wat niet hoger komt dan de ´oude´ achtergrondwaarde of een ongecontroleerde maaltijd die mogelijk op of boven de huidge normen zit? Kan ook zijn dat het je niet interesseert; dan kan je Japanse glow fish eten; fugu-shima :D
Informeer je zélf en maak zélf je keuzes.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:10

Damn en dan komt 2012 er ook nog aan! Toch over een tijdje maar naar Bugarach in Frankrijk en hopen dat ik mee mag op het ruimteschip!

Wikipedia zegt overigens dit over het china syndrome: The idea that the molten fuel would melt the earth's crust, let alone reach China, is obviously nonsensical, intended as a joke

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 10:18

Elmee schreef:
Wat kun je dan doen???

Informeer je. Dan weet je dat.
Je hebt aardig wat keuzes mbt de mate waarin de mogelijke gevolgen jou hier in europa raken.

In maart gaf een franse overheidsdienst al aanbevelingen voor zwangere vrouwen. Dat is blijkbaar vanonder de deksel van de doofpot geglipt.
Was een goed advies.

Ik zal een héél simpel voorbeeld geven.
Er is/wordt bij Fukushima radioactief water in de oceaan gedumpt.
Dat verdunt zich niet maar blijft in de diepe golfstroom.
Het stapelt zich op aan de bovenkant van de voedselketen zoals in tonijn.
Tonijn wordt niet gecontroleerd op besmetting.
Hoewel dat nú nog niet zo is, liggen er straks blikken in het schap gevuld met tonijn uit die vervuilde golfstroom of uit een niet besmette oceaan.
Je kan kiezen welk blik je pakt.

Nogmaals; geen reden tot paniek of het mijden van tonijn in blik. Het is een voorbeeld. Dat is ook op koemelk of spinazie of... etcetera van toepassing.
Informeer je.
Je hebt keuzes en ja, liever doen of er niets aan de hand is, is ook een keuze.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:31

Huertecilla schreef:
In maart gaf een franse overheidsdienst al aanbevelingen voor zwangere vrouwen. Dat is blijkbaar vanonder de deksel van de doofpot geglipt.
Was een goed advies.

Heb je hier ook een bron/voorbeeld van? Kan er zelf niets over vinden..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 10:45

nouksjens schreef:
Huertecilla schreef:
Was een goed advies.

Heb je hier ook een bron/voorbeeld van? Kan er zelf niets over vinden..

Niet paraat nee.
Lees het fukushima topic op dit subforum. Ik meen dat ik het daar (een paar keer) op had uitgelegd.
Verder was het vrij snel van de betreffende site verdwenen |o

Je moet stukken gedegen info gelijk downloaden en zelf opslaan als je ze wil bewaren, want ze verdwijnen.
Idem bv het rapport over het Motegi race circuit. Stond een goed wetenschappelijk verslag over de situatie op het cicuit op de site van MotoGP. Ik kan het daar niet meer vinden. Als het er niet afgehaald is, is het niet meer makkelijk te vinden. Ook de zoekmachine van de site geeft het niet.

We weten dat er groot vuur is, maar we zien geen rook.
Bedenk zelf maar of dat een verontrustende reden is om dóór te zoeken of een bewijs voor dat er niets aan de hand is.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:56

Huertecilla schreef:
en dát is incorect.
Wat in Fukushima gebeurt ligt buiten jouw invloedssfeer, maar je hebt wel degelijk behoorlijke invloed op de mate waarin de gevolgen jou en jouw gezin treffen. Te meer omdat wij hier aan de andere kant van de wereldbol zitten krijgen we heel gedifferentieerd met de gevolgen te maken. Kan je riscomijdende en -verlagende keuzes maken.

Er is een kernramp vanwereldwijde omvang aan de gang.
Informeer je zélf en maak je eígen keuzes. Of informeer je niet; dat is ook een keuze etc.

Wij hebben per half maart beperkt keuzes gemaakt op maat van onze specifieke omstandigheden. Als mijn lief zwanger zou zijn geweest of we een zuigeling zouden hebben, dan hadden we meer gedaan.
Nu de situatie een andere fase is ingegaan hebben we weer een extra keuze gemaakt.
Liever blode Jan dan dode Jan.

Even een stapje terug.
Er zijn niet genoeg middelen voor de héle bevolking. Ook is er bij wereldwijde besmetting geen alternatieve voedselkeuze; vandaar de EG noodmaatregel om de ´veilige´ normen te verhogen.
De overheden hebben er daarom groot belang bij om deboel te bagataliseren.
Er ís ook geen reden tot paniek. Althans niet hier in Europa. Dat is echter niet hetzelfde als dat we er niet mee te maken hebben/krijgen en dat we geen individuele keuzes kunnen maken.

Denk even na over die ´veilige´ norm. Die wás veel lager en verder wordt er vrijwel niets daadwerkelijk gecontroleerd.
Wil jij liever een diner wat niet hoger komt dan de ´oude´ achtergrondwaarde of een ongecontroleerde maaltijd die mogelijk op of boven de huidge normen zit? Kan ook zijn dat het je niet interesseert; dan kan je Japanse glow fish eten; fugu-shima :D
Informeer je zélf en maak zélf je keuzes.

Whahaha ja zo kun je het ook stellen. Je hebt natuurlijk een punt.
Ik ben ook zeker niet voor de kop in het zand steken en zal mezelf zeker blijven informeren ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 11:00

Ik heb de link op dit topic al gegeven maar kijk goed naar dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=lzQ9Ybbx ... re=related

en bedenk dat 1,20 op deze meter de internationaal vastgestelde directe ontruimingsnorm was welke ook bij Tjernobyl is gehanteerd.

Het is illustratief voor hoe met deze drie nucleaire rampen wordt omgegaan.
Je ziet het niet dus als je er niets over zegt, is het er niet...
Nog een japans lapje rundvlees?
http://www.flutrackers.com/forum/showth ... p?p=415658

Let op; 1700 kilo met drie keer de verhóógde!!! toegestane waarde.

Of liever toch wat meer info en zelf kunnen kiezen?

Zo ja, lees bv. http://www.flutrackers.com/forum/showth ... p?t=166859

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:26

Goed dat je dit topic hebt geopend. Ik neem aan dat je dit na aanleiding van mijn link hebt gedaan die ik in het andere topic had geplaatst? Het word tijd dat mensen op de hoogte worden gebracht van wat er gaande is in fukushima.
Ik vraag me echt af hoeveel langer ze het nog in de doofpot willen houden. Zeker gezien de staat waarin het nu verkeerd. Het kan nu alleen nog maar erger worden. Ik wil niet weten wat er gebeurt als de gesmolten radioactieve substantie die nu de grond in is geraakt, aardgassen en olien tegen gaan komen. 21-12-2012 klinkt ineens zo gek nog niet. :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 09:24

Babeth schreef:
Ik wil niet weten wat er gebeurt als de gesmolten radioactieve substantie die nu de grond in is geraakt, aardgassen en olien tegen gaan komen.

Dat is erg onwaarschijnlijk. Zó diep gaat de kern niet en is al eerder afgekoeld.
Water is verder erg genoeg; een ontploffing verspreidt de hele kern al in de atmosfeer.

Mijn schoonvader is hier gister aangekomen.
Dat is een man die goed het niews volgt maar niet fanatiek op internet verder zoekt.
Wist níets van de actuele staat van Fukushima. Omdat daar nul nieuws over is nam hij aan dat het onder controle is.
Ik maar denken dan Nederland kritisch en onafhankelijk was :+

Het meest schokkende van deze nucleaire ramp is de informatiestop. Dat de corporate bazen in staat zijn nieuws van deze orde te doen verzwijgen.
Het zegt ook alles over de journalisten; stelletje tamme meelopers.

De burger ondertussen, heeft geen benul en weet niet dat hij/zij keuzes kan maken; zwangere vrouwen die eigenlijk zouden moeten maken.

Citaat:
Goed dat je dit topic hebt geopend. Ik neem aan dat je dit na aanleiding van mijn link hebt gedaan die ik in het andere topic had geplaatst?

Bedankt.
Ja, dat was de aanleiding.
Ik had de geigerteller al gekocht nav de berichtgeving en de stilte daarover in het officiele nieuws. We hopen daarmee te voorkómen. We halen daarom geen jodiumtabletten in huis.

Even een schokend filmpje; geen schokkende beelden, móói plaatje juist en dáárom schokkend. Je ziet het niet maar ís er wel; 1,20 is de grens voor onmiddelijke evacuatie.

http://www.youtube.com/watch?v=A-F92-Uj ... re=related

Nu een filmpje van begin mei.
Geschoten in Montreal gedurende een regenbui.
De normale achtergrondmeting is maximaal 0.15, typisch rond de 0.10.

http://www.youtube.com/watch?v=KfLgOzMZ ... re=related

Het waarschuwingssignaal van de Radex meter stond ´vroegah´ op 0.30 ingesteld omdat die waarde niet normaal kán zijn.
Let wel; Montreal. Dat is aan de óóstkust van Canada, waar in mei alleen de wereldwijd rondgaande stofwolk neerregende. Exact hetzelfde wat ook over europa waaide.

Wanneer deze fall out op fijnbladig gewas in de groei regent neemt het dit op. Idem oppervlakte water en ook dat wordt door dit groeinde bladgewas opgenomen.
Zo raken spinazie, sla, gras etc. releatief sterk besmet. In koemelk accumuleert het sterk.
Wanneer het China syndrome onverhoopt escaleert, dan is die fall out bij regen werkelijkheid in heel europa met een VEEL hogere waarde.
Ik hoop dat het niet nodig is, maar wíj hebben de meter vast want wat ik en mijn gezin eten is blijkbaar geen zorg van de overheid.

Ik moet er niet aan denken hoe hoog de waardes makkelijk zouden kunnen zijn wanneer alle drie de kernen de lucht in zouden exploderen. Dan kan die regen zelfs gewoon dírect schadelijk voor de menselijke gezondheid zijn.
We weten nu dat het onwaarschijnlijk is dat onze overheid een waarschuwing uit zal laten gaan in de orde van ´blijf binnen; in de regen lopen is schadelijk voor de gezondheid´.
Denk aan de zwartste dag in de carrière van de geliefde Belgische weerman.
Zoek maar eens op wat hij daarover vertelt.
In dit geval geeft ervaring uit het verleden wél garantie voor de toekomst; je moet jezélf beschermen :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:15

Wikipedia:
´Deze doofpot-theorie werd nog versterkt door het gerucht dat de Belgische regering Armand Pien, de toenmalige populaire weerman in België, had verplicht de werkelijke meetresultaten te vervalsen. Pien had op vrijdag 2 mei 1986 om 11 uur nog in een radioprogramma verklaard dat er absoluut geen gevaar was. Later bleek dat op dat moment reeds heel België getroffen was door ioniserende straling.´

"2 mei 1986 is voor mij de zwartste dag van mijn leven geweest. Ik weet nog zeer goed dat het vrijdagvoormiddag was. Ik had op BRT-2 net het weerpraatje met Lutgart Simoens gehad. De luchtvoorzieningen waren zeer gunstig voor ons. Er stond een zuid-west circulatie. En ik weet nog heel goed dat ik gezegd heb: ‘Voor ons bestaat er niet het minste gevaar’.
Toen ik hier buitenkwam was het na elven en de gegevens die hier binnenliepen... Vergeet niet dat metingen bewerkt moeten worden. Van de radioactiviteit die men kent, moet eerst de natuurlijke radioactiviteit worden afgetrokken om de reële cijfers te krijgen, dus dat duurt een tijdje. Toen ik de cijfers zag en de sprong die gemaakt was... Ik weet nog dat dokter Malcord, directeur van het KMI, onmiddellijk telegrammen gestuurd heeft naar premier Martens, het Staatssecretariaat van Leefmilieu en alle betrokken instanties en om drie uur 's middags zat iedereen al op het kabinet van Staatssecretaris Smet, mét de metingen maar ook met de informatie uit de Sovjet-Unie dat de ramp helemaal niet erg was.
Hoe kun je op basis van verkeerde informatie maatregelen treffen?"

Armand Pien in Humo, 14 mei 1987

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:53

Ik geloof echt niet dat wij in Nederland last krijgen van de straling vanuit Japan, of niet in zulke mate dat we ons heel erg druk zullen moeten gaan maken over onze gezondheid en dergelijke. Er word paniek gezaaid om niks, de straling in de wereld is in de laatste decennia sowieso al hoger geworden mede dankzij de technologie van vandaag de dag, het menselijk lichaam kan al meer hebben als destijds. Nee ik maak me er niet druk om. Ik ga er vanuit dat onze overheid de stralingswaarde in de gaten zullen blijven houden, ze zullen ons wel waarschuwen als het zover is dat we wel te kampen zullen krijgen met hoge gezondheidsrisico's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:59

Huertecilla schreef:
Het niveau van de straling welke door scheuren in de grond buíten de plant !! komt is van de schaal :x

Minstens één van de drie melt-throughs is nu door het beton.

Luister en huiver;

http://www.youtube.com/watch?v=baya8-agPs4

Ga eens Grenswetenschap.nl lezen.Daar kom je soms erg gedetailleerd goede beschrijvingen tegen over dit onderwerp en je krijgt een realistisch beeld van wat er in/op onze blauwe bol aan de gang is.. met af en toe een kwinkslag

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 11:09

Lisa_H schreef:
Ik ga er vanuit dat onze overheid de stralingswaarde in de gaten zullen blijven houden, ze zullen ons wel waarschuwen als het zover is dat we wel te kampen zullen krijgen met hoge gezondheidsrisico's.

Net als bij Tjernobyl :+

We wéten dat er fors vuur is.
We wéten dat de fall out met de regen omlaag komt (zie het Montreal filmje)
Zoals Bandida aangeeft, zijn de enigen in Europa die er wetenschappelijk onderbouwde informatie verstrekken de Fransen.
De rest roept dat er geen rook is.

Verder is iedereen zelf verantwoordelijk voor zichzelf en diens gezin en ja, jouw keuze is ook een keuze.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 11:10

Morganlefay schreef:
Ga eens Grenswetenschap.nl lezen.Daar kom je soms erg gedetailleerd goede beschrijvingen tegen over dit onderwerp en je krijgt een realistisch beeld van wat er in/op onze blauwe bol aan de gang is.. met af en toe een kwinkslag

Bedankt voor de link.

Vers van de pers:

http://grenswetenschap.nl/nieuws/Gebied ... -verboden/

:x

Hier een foto van de ´welig tierende´ natuur rond Tjernobyl:

Afbeelding

De wolf is de top van de voedselketen. Daarin hoopt de in herten opgehoopte besmetting van planten op.
Deze is niet van ouderdom gestorven en gevaarlijk radioactief. Daar valt geen bonthoed meer van de maken...

Gelukkig zal de overheid ons wel informeren: http://www.youtube.com/watch?v=Itg7Hf3kOZo

1,20 is de grens voor evacuatie en die is bij Tjernobyl aangehouden. De maker van het filmpje laat de instucties waar dit in staat aangegeven nog even zien en daarna de gemeten waarde.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:57

Huertecilla schreef:
Babeth schreef:
Ik wil niet weten wat er gebeurt als de gesmolten radioactieve substantie die nu de grond in is geraakt, aardgassen en olien tegen gaan komen.

Dat is erg onwaarschijnlijk. Zó diep gaat de kern niet en is al eerder afgekoeld.
Water is verder erg genoeg; een ontploffing verspreidt de hele kern al in de atmosfeer.

Als ik heel eerlijk ben sta ik nergens meer van te kijken. Het is al verder geëscaleerd dan menig persoon had verwacht.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:56

Citaat:
De burger ondertussen, heeft geen benul en weet niet dat hij/zij keuzes kan maken; zwangere vrouwen die eigenlijk zouden moeten maken.

@TS
En ik na het lezen van dit topic ook nog steeds niet.
Je hebt het over keuzes maken en dat je jezelf moet informeren, misschien een beetje flauw maar aangezien jij wel die keuzes maakt is het misschien een optie om een lijstje te maken?

Ik moet zoeken naar sites die niet meer bestaan e.d. Wil mezelf graag informeren, maar misschien kan jij gewoon wat duidelijker zijn in wat je wel dan niet moet doen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 18:25

Yel schreef:
...misschien een beetje flauw maar aangezien jij wel die keuzes maakt is het misschien een optie om een lijstje te maken?
...maar misschien kan jij gewoon wat duidelijker zijn in wat je wel dan niet moet doen?

Je kan op dit en met name het andere ´fukushima´ onderwerp op ditzelfde subforum meer dan voldoende aanknopingspunten vinden voor het jezelf informeren en je eigen keuzes maken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 18:49

Babeth schreef:
Het is al verder geëscaleerd dan menig persoon had verwacht.

De onafhankelijk experts hebben half maart al geanaliseerd dat er meer aan de hand was; voor meltdown en vervolgens voor meltthrough gewaarschuwd indien geen draconische maatregelen als bij Tjernobyl genomen zouden worden.

De Europese Comissie heeft in april al stilletjes de noodwet mbt de voedselvoorziening (verhoging ´veilige´norm) ingevoerd, hetgeen aangeeft wat de verwachting van hun adviseurs was.

We zijn nu vijf maanden verder en alles wat de onafhankelijke experts aangeven wordt telkenmale een paar maanden later schoorvoetend bevestigd.

Er is gewoon een enórm verschil met de officiële standpunten en berichtgeving aan het brede publiek.

De werkelijkheid wordt gewoon wereldwijd door de overheden ontkent en door de pers verzwegen.
Je kan het zien aan dat filmpje op youtube van de SOEKS in een bewoonde stad.

Het is nu duimen en als je gelovig bent; bidden, dat het worst case scenario niet worst case escaleert. Of dat, voor ons, met een letterlijke sisser afloopt, kan niemand een zinnig woord over zeggen.

Wanneer het niet ontploft, verandert er internationaal waarschijnlijk níets concreets aan het nucleaire beleid. Het brede publiek weet nl. van niets, vindt het allemaal prima en zal zich dus niet mobiliseren.
De toekomstige toename van kanker in noord Japan zal dan ook in de doofpot blijven en hooguit een kleine voetnoot bij de geschiedenis in alternatieve bronnen worden.
Zo staat het officiële dodental tgv Tjernobyl op 31....

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:25

Huertecilla schreef:
7. ik nie begrijp nie

3. ik nie begrijp nie

:')

Nee okee, ik ga dat filmpje bekijken :j

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:31

Even een vraagje: ben je nu al iets tegengekomen met je meettoestel?
Je waarschuwt zwangere vrouwen dat ze flessenwater moeten drinken, maar zit er werkelijk al gevaarlijke straling in het leidingwater in Nederland/België? (Ben nl zwanger en drink de hele dag door leidingwater...)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 09:43

Elmee schreef:
Even een vraagje: ben je nu al iets tegengekomen met je meettoestel?
Je waarschuwt zwangere vrouwen dat ze flessenwater moeten drinken, maar zit er werkelijk al gevaarlijke straling in het leidingwater in Nederland/België? (Ben nl zwanger en drink de hele dag door leidingwater...)

Het meeste leidingwater in NL is niet van oppervlaktewater afkomstig. In de Flevo polders is het duizendend jaar oud uit een diep ondergronds rerservoir. Ik weet niet waar dat uit jouw kraan vandaan komt.

Voor zover ik heb kunnen vinden wordt alleen in Frankrijk iets aan rapportage gedaan.
Vraag het Bandida.
Die geeft je graag de Franse link.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 09:46

Martine_R schreef:
Huertecilla schreef:
7. ik nie begrijp nie

3. ik nie begrijp nie

:')

Nee okee, ik ga dat filmpje bekijken :j

..en eventueel wat eigen spitten naar informatie.
Is allemaal eigen verantwoordelijkheid en eigen keuzevrijheid.

Of zélf nadenken nodig is?
http://www.youtube.com/watch?v=Itg7Hf3kOZo

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:24

Eerlijk gezegd ben ik denk ik niet wereldwijs of intelligent genoeg om de gevolgen ervan te begrijpen.
De eerste reactie is toch: 'gelukkig' is het dáár en niet hier. Bij de meeste mensen ook.

Dat verhaal dat het door de aarde smelt, heb ik heel rare beelden bij.
Maar verder: ik weet niet wat ik met de info moet.

Kan ik op een gegeven moment eigenlijk helemaal niets meer? Wat als ik in de toekomst dagelijks of lange tijd met iemand mee zou rijden in een Toyota uit 2011 gemaakt in Japan, moet ik dan maar niet instappen?
Moet ik alle spinazie mijden? Nooit meer in de regen lopen? Vergroeit mijn paard als die lange tijd in de regen staat en gras eet?
Maar beter ook niet meer al te lange tijd in openbare gebouwen en openbaar vervoer bevinden want wie weet zijn er materialen uit Japan gebruikt?
Nooit meer uit eten gaan want je weet nooit wat ze gebruiken? Wat kan ik eigenlijk nog wel eten?

Als de straling zoals ik het nu begrijp, in de hele atmosfeer terecht komt dan is er toch geen redden meer aan en kan je je geigerteller maar net zo goed weggooien?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 14:40

Tja Nicolletje, het is ook een vorm van ´natuurlijke´ selectie.