Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pres schreef:Dit zijn dan van die momenten waarvan je weet dat je niks kunt doen als afwachten en hopen dat het allemaal mee gaat vallen.
Elmee schreef:Wat kun je dan doen???
nouksjens schreef:Huertecilla schreef:In maart gaf een franse overheidsdienst al aanbevelingen voor zwangere vrouwen. Dat is blijkbaar vanonder de deksel van de doofpot geglipt.
Was een goed advies.
Heb je hier ook een bron/voorbeeld van? Kan er zelf niets over vinden..
Huertecilla schreef:en dát is incorect.
Wat in Fukushima gebeurt ligt buiten jouw invloedssfeer, maar je hebt wel degelijk behoorlijke invloed op de mate waarin de gevolgen jou en jouw gezin treffen. Te meer omdat wij hier aan de andere kant van de wereldbol zitten krijgen we heel gedifferentieerd met de gevolgen te maken. Kan je riscomijdende en -verlagende keuzes maken.
Er is een kernramp vanwereldwijde omvang aan de gang.
Informeer je zélf en maak je eígen keuzes. Of informeer je niet; dat is ook een keuze etc.
Wij hebben per half maart beperkt keuzes gemaakt op maat van onze specifieke omstandigheden. Als mijn lief zwanger zou zijn geweest of we een zuigeling zouden hebben, dan hadden we meer gedaan.
Nu de situatie een andere fase is ingegaan hebben we weer een extra keuze gemaakt.
Liever blode Jan dan dode Jan.
Even een stapje terug.
Er zijn niet genoeg middelen voor de héle bevolking. Ook is er bij wereldwijde besmetting geen alternatieve voedselkeuze; vandaar de EG noodmaatregel om de ´veilige´ normen te verhogen.
De overheden hebben er daarom groot belang bij om deboel te bagataliseren.
Er ís ook geen reden tot paniek. Althans niet hier in Europa. Dat is echter niet hetzelfde als dat we er niet mee te maken hebben/krijgen en dat we geen individuele keuzes kunnen maken.
Denk even na over die ´veilige´ norm. Die wás veel lager en verder wordt er vrijwel niets daadwerkelijk gecontroleerd.
Wil jij liever een diner wat niet hoger komt dan de ´oude´ achtergrondwaarde of een ongecontroleerde maaltijd die mogelijk op of boven de huidge normen zit? Kan ook zijn dat het je niet interesseert; dan kan je Japanse glow fish eten; fugu-shima![]()
Informeer je zélf en maak zélf je keuzes.
Babeth schreef:Ik wil niet weten wat er gebeurt als de gesmolten radioactieve substantie die nu de grond in is geraakt, aardgassen en olien tegen gaan komen.
Citaat:Goed dat je dit topic hebt geopend. Ik neem aan dat je dit na aanleiding van mijn link hebt gedaan die ik in het andere topic had geplaatst?
Huertecilla schreef:Het niveau van de straling welke door scheuren in de grond buíten de plant !! komt is van de schaal![]()
Minstens één van de drie melt-throughs is nu door het beton.
Luister en huiver;
http://www.youtube.com/watch?v=baya8-agPs4
Lisa_H schreef:Ik ga er vanuit dat onze overheid de stralingswaarde in de gaten zullen blijven houden, ze zullen ons wel waarschuwen als het zover is dat we wel te kampen zullen krijgen met hoge gezondheidsrisico's.
Morganlefay schreef:Ga eens Grenswetenschap.nl lezen.Daar kom je soms erg gedetailleerd goede beschrijvingen tegen over dit onderwerp en je krijgt een realistisch beeld van wat er in/op onze blauwe bol aan de gang is.. met af en toe een kwinkslag
Huertecilla schreef:Babeth schreef:Ik wil niet weten wat er gebeurt als de gesmolten radioactieve substantie die nu de grond in is geraakt, aardgassen en olien tegen gaan komen.
Dat is erg onwaarschijnlijk. Zó diep gaat de kern niet en is al eerder afgekoeld.
Water is verder erg genoeg; een ontploffing verspreidt de hele kern al in de atmosfeer.
Citaat:De burger ondertussen, heeft geen benul en weet niet dat hij/zij keuzes kan maken; zwangere vrouwen die eigenlijk zouden moeten maken.
Yel schreef:...misschien een beetje flauw maar aangezien jij wel die keuzes maakt is het misschien een optie om een lijstje te maken?
...maar misschien kan jij gewoon wat duidelijker zijn in wat je wel dan niet moet doen?
Babeth schreef:Het is al verder geëscaleerd dan menig persoon had verwacht.
Elmee schreef:Even een vraagje: ben je nu al iets tegengekomen met je meettoestel?
Je waarschuwt zwangere vrouwen dat ze flessenwater moeten drinken, maar zit er werkelijk al gevaarlijke straling in het leidingwater in Nederland/België? (Ben nl zwanger en drink de hele dag door leidingwater...)
Martine_R schreef:Huertecilla schreef:7. ik nie begrijp nie
3. ik nie begrijp nie![]()
Nee okee, ik ga dat filmpje bekijken