Dochter belt moeder tijdens aanval beer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:22

Vreselijk! wat zal ze een pijn hebben gehad.

ik zit toch met een twijfel. zal vast waar zijn.
maar ik hang toch niet op als mijn dochter zo aan de telefoon is?
die moet nu gewoon 3x bellen?!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:23

Vaag verhaal, als je verscheurd wordt door een beer, ga je toch echt niet 3 keer naar je moeder bellen :?

_Wodka_

Re: Dochter belt moeder tijdens aanval beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:25

Ik denk niet dat je nu al weet wat je in zo'n situatie gaat doen.

Staat overal op internet dus zal wel waar zijn.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 23:25

Het verhaal is inderdaad wreed. Maar toch weten de meeste mensen daar wel dat er beren leven. Ik vind het echt verschrikkelijk voor de nabestaande maar of het voor hun gerustellend is dat deze beren dod zijn betwijfel ik.

Van honden zeggen ze ook dat als die eenmaal bloed hebben geproefd dat ze zo weer bijten. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat niet altijd waar is. Hoe dat met beren is durf ik niet te zeggen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:25

wow, echt onwerkelijk zoiets..

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:26

de trouw heeft het artikel ook geplaatst.
dus het zal wel zo zijn.
onbegrijpelijk.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:26

Jolliegirl schreef:
Lees even goed wat ik zeg.. ;)

Beren eten vlees... daar zit bloed in...
Beren eten ALTIJD al vlees.... Dus de uitspraak : Eenmaal bloed geproefd. komt niet overeen ;)

Oja? Beren eten voornamelijk bessen.. Normaal gesproken zal iemand niet worden aangevallen door een beer. Tot ze zich bedreigd voelen, hetzij doordat je hun teritorium betreedt, je tussen mamabeer en de cubs staat of wanneer ze zich gewoon bedreigd voelt door jouw aanwezigheid. Beren eten niet per definitie vlees.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:28

Beren eten niet alleen bessen en vlees, maar ook veel vis. :)

Ben ik de enige die het een beetje vreemd vind dat een uur na het eerste telefoontje het laatste telefoontje pas was? Alsof die beer er een uur over doet om haar te doden (samen met die 3 jongen)..

Toch blijft het een verschrikkelijk verhaal. :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:28

Heel erg
maar als ik wist dat er daar in die natuur waar huin zijn gaan camperen ook beren leefden dan zou ik dat niet hebben gedaan..........

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:30

Ben er stil van,heb ooit een film gezien texas ranger walker.
Daar ging ook zon beer mensen doden en aanvallen.
Heb echt te doen met de moeder van het meisje wat een rot beesten zeg.
Maar goed dat ze hebben afgeschoten, want als die beesten eenmaal mensen doden dan blijven ze het doen.
Moet een afschuwelijk gezicht zijn geweest hoe de mensen die twee hebben gevonden.
Die hebben nu echt een trauma er van over gehouden die jagers en de hulpdiensten. ;( ;( :\

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:31

Kaitlyn schreef:
Beren eten niet alleen bessen en vlees, maar ook veel vis. :)

Ben ik de enige die het een beetje vreemd vind dat een uur na het eerste telefoontje het laatste telefoontje pas was? Alsof die beer er een uur over doet om haar te doden (samen met die 3 jongen)..

Toch blijft het een verschrikkelijk verhaal. :j

Vis = vlees imo. Maar dat terzijde, ik ben wel benieuwd in hoeverre dit verhaal klopt.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 04:03

Vis = vlees ja, maar toch een andere smaak dan mensenvlees neem ik aan. Heb inderdaad ook wel eens gehoord over beren die mensen aanvielen nadat ze mensenvlees gehad hadden. Komt ook wel in één of andere film voor waar een paar mannen achtervolgd worden..

Had het artikel al gelezen in het Engels, heel sneu! Gelijk ook vreemd, ik zou als moeder zijnde hulp ingeschakeld hebben of 'puinruimers'. Poeh, je zou maar twee mensen op één dag kwijtraken, vreselijk..

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 06:38

Ik hoorde het van mijn man..
Echt een vreselijk verhaal...afschuwelijk

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 06:48

vrselijk. Toch twijfel ik wel wat aan de details....

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 06:51

Wow echt verschrikkelijk, moet vreselijk zijn om mee te maken...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 07:20

vreselijk, maar erg vaag verhaal...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 07:21

Ik vind het een gruwelijk verhaal. Zo gruwelijk dat ik me afvraag of het belverhaal wel helemaal waar is.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:45

Triest, zeker. Maar toch vind ik het ergens raar dat de beer dan maar afgeschoten moet worden. Ja beren eten vlees en mensen zijn ook vlees. Dat is natuur. En als het ons te dicht bij komt schieten we het maar af. Kan dat beest er wat aan doen dat ie honger heeft? Misschien wel omdat zijn leefgebied wordt verkleind door de mens?
Net als een week geleden. Een ijsbeer had een toerist gedood. Ook afgeknald en dat beest bleek uitgehongerd te zijn en vreselijke kiespijn te hebben....

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:59

Echt heel naar voor slachtoffers en nabestaanden. Hoewel ik het ook moeilijk vind dat de beren zijn afgeschoten, kunnen wij makkelijk daarover oordelen in Nederland. Hier lopen geen mensenetende roofdieren rond. Ik kan me er bij beren ook wel iets bij voorstellen dat ze terugvallen op mensen eten als ze eenmaal weten dat dat kan. Vooral als ze zich opmaken voor winterslaap.

Heb ooit de film 'Grizzly man' gezien, die man en zijn vriendin zijn ook opgegeten. Die aanval duurde ook zo lang. 1 slachtoffer opgegeten en de andere verstopt voor later. Lijkt me echt afschuwelijk als je weet dat dat het lot van je kind is geweest.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:03

setteke schreef:
Vaag verhaal, als je verscheurd wordt door een beer, ga je toch echt niet 3 keer naar je moeder bellen :?

nou idd, is het niet wat aangedikt door de telegraaf?

desondanks een vreselijk lot :(:)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:03

Gadver, wat een naar verhaal zeg!! :\ Je zou toch zo'n telefoontje krijgen en niets kunnen doen.. BAH! Word er gewoon helemaal naar van...

Wat moet dat meisje zich alleen en hulpeloos hebben gevoeld. Dat hoop je toch nooit mee te maken zeg...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:10

bbrrrr wat een nachtmerrie.
Vreselijk vaag verhaal inderdaad, ook het feit dat gewoon te lezen is wat de laatste woorden allemaal waren van het meisje, dat vind ik toch wel heel vreemd en ook erg respectloos.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:14

jannekespr schreef:
Heb ooit de film 'Grizzly man' gezien, die man en zijn vriendin zijn ook opgegeten. Die aanval duurde ook zo lang. 1 slachtoffer opgegeten en de andere verstopt voor later. Lijkt me echt afschuwelijk als je weet dat dat het lot van je kind is geweest.

Deze documentaire was toevallig pas nog op discovery, die man heeft zich zijn hele leven ingezet om mensen (vooral op scholen) in te lichten over beren en kwam idd met zijn vriendin vreselijk aan zijn einde na weer een verblijf van 13 maanden tussen de beren.

Ik ben moeder van 3 kinderen en denk dat je mij na zulke telefoontjes in een dwangbuis zou kunnen afvoeren, afgrijselijk...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:28

Het is echt een afschuwelijk bericht.

Ik weet niet hoe het met beren zit, maar katten doen het toch ook heel vaak zo? Prooi verwonden zodat ze te zwak zijn om weg te lopen, maar wel nog leven en kunnen tegenspruttelen. Nog even een beetje mee spelen alvorens echt te beginnen. Soms wel uren aan een stuk. Dus an sich vind ik het geen raar verhaal dat het meisje nog drie keer heeft kunnen bellen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:31

Apart verhaal en of het waar is ? Ik zet er grote twijfels bij! Als het wel zo is dan zijn dat de gevolgen die wij mensen zelf op ons nek halen door alle leefgebieden van de dieren te verknallen of simpelweg weg te kappen en daardoor de dieren te dwingen ons gebied in te komen. Meer respect voor de natuur zou wel passend zijn. Belachelijk dat de dieren afgeschoten zijn :(