Marloez schreef:chocobroodje schreef:Tja weet je: Het is een mooi streven maar mensen zijn gemaakt om van de natuur te leven. Melk van de koe of geit, eitje van kip, en stukje vlees van kip/koe/varken (whatever)
Maar dat iemand geen vlees wil eten dat kan ik nog wel begrijpen, maar wat is er mis met een glas melk of bakje yoghurt? Of een lekker plakje kaas op je boterham?
Ik ben het zeker met je eens. En ik (als officieel vleesmonster) zou graag gewoon willen kunnen eten van dieren. Maar niet op de manier zoals ze nu gehouden worden.
Als alles nog net als vroeger was, je eigen beesten aan huis, op eigen terrein laten slachten zonder stress van vervoer oid, dan was er helemaal niets aan het handje.
Overigens heb ik onlangs mijn bloedwaarden laten checken op tekorten etc, en alles was prima in orde, zelfs beter dan het gemiddelde. Toen ik aan de huisarts vertelde dat ik vegetariër was en over het algemeen zelfs veganistisch at dat keek ze haar ogen ongeveer uit.Ik eet dan ook vrij gezond, veel groente, fruit, volkorenbrood, noten en biologische vleesvervangers uit de natuurwinkel (de volledig veganistische varianten).
Zo zit hier 2 dorpen verderop een boer met vlees koeien, die dieren hebben een prachtig leven daar. Je kunt bij hun vlees bestellen per 10 kilo, bij genoeg afname (en dat is er ook) gaan er een aantal naar de slacht. En een soortgelijke constructie zit hier in de wijk maar dan met kippen... Wat ik bedoel is kijk eens om je heen, wie weet zijn er soortgelijke boerderijen bij jou in de buurt?