Rellen in Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Rellen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:55

De olympische spelen zullen zeker meespelen :j

Aan de andere kant, hooligans zijn over het algemeen autochtone, blanke, britten :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:58

Dáár kun je rustig op los slaan :')

Ik heb ook menigmaal geroepen dat ze die voetbal'fans' hier ook wel op z'n Engels mochten aanpakken; één kleine teen op het grasveld en BAM een knuppel in je nek en een hond aan je broek }>

Maar blijkbaar is de ene groep relschoppers de andere dus niet.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:59

Nee, men is heel bang dat als ze deze groep zo zouden aanpakken als de hooligans dat er dan gelijk wordt geroepen dat het racisme is.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:59

apple, daarom is dit een moeilijk punt. dit zijn over het algemeen gezien geen blanke britten. Dus naar de buitenwereld zou dat wel eens een negatief beeld kunnen geven.
Ik zou daar al iedereen paraat hebben gezet met een stungun en een pistool met rubbere kogels. Eerst schieten en daarna vragen wat ze daar deden. Genoeg is genoeg. Half londen word geplunderd en de rest wordt plat gebrand... Ik zou ook gelijk een charter regelen om de eerste groep van die dik 300 gearresteerde al op een een enkel vluchtje naar huis te zetten. :P

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 12:03

Vraag me af of dit een kentering zou kunnen opleveren in het omgaan met minderheden in de UK. Ze kunnen niet blijven aanmodderen met zo'n schade denk ik.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:06

prime-minister is aan het vertellen nu wat hij gaat doen. Meer politie op straat en rubustere politie aanpak... Ja, de politie knuppels gaan vlees raken... *\o/*

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:08

if you are old enough to commite these crimes, you are old enough to feel the full force ( geloof dat hij dat zei...ging erg snel) en terecht... ongeacht je leeftijd, hangen zal je!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:10

Nou precies, dit zijn geen blanke Britten alleen dat mag niet zo gezegd worden op de radio en tv. Het politieke klimaat is de afgelopen jaren zo geweest dat er vooral heel voorzichtig werd omgesprongen met minderheden om maar vooral niet als racist over te komen. En nu heb je dus een probleemsituatie waarbij men niet kan optreden omdat er dan gelijk met het vingertje gewezen wordt 'racist!' .
De olympische spelen zijn dan nog even een factor die de boel moeilijker maken.

Er wordt nu gepraat met vertegenwoordigers vanuit de lokale gemeenschap. In de hoop dat dit een oplossing bied.

Idealiter zou je nu hard ingrijpen met waterkanonnen, honden, rubber kogels en daarna ga je eens praten met de gemeenschap. Maar helaas, dat lijkt daar op dit moment niet mogelijk.

Bravespots: die hoop is er eigenlijk al sinds het nu een conservative/liberal regering is. Maar goed, het duurt lang voordat je dergelijke veranderingen kunt doorvoeren. Deze rellen zouden wel een kentering kunnen opleveren.

Overigens: wij hebben hier in Nederland Sinterklaas (met zwarte pieten). Ik heb daadwerkelijk Britten met open mond zien kijken naar het sinterklaas gebeuren aangezien iets dergelijks in Engeland echt niet zou kunnen. Terwijl hier in Nederland ik laatst nog een mevrouw uit Ghana sprak die altijd met Sinterklaas een sinterklaas en zwarte pieten inhuurde omdat haar zoontje dat zo leuk vond.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:13

apple, ben je de periode vergeten dat nederland gekleurde pieten had? NL is ook wel een beetje overgevoelig hoor...
Ik ben benieuwd welke full force of the law en robuste aanpak van de politie het gaan worden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:38

Nld had eventjes gekleurde pieten, maar is daar weer vanaf gestapt. Zo hebben we wel nog steeds het gebeuren met Negerzoenen en Jodenkoeken.

Nld had zo'n periode, dat er ook niet in het nieuws genoemd werd wat de probleemgroepen waren. Daar zijn wij nu vanaf gestapt en weer gewoon beestje bij de naam.

Voor Engeland: ik hoop dat het nu stopt. Al 3 nachten op rij onlusten en ook nog andere steden met problemen. Het is wel weer eens genoeg geweest.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:41

ik hoop dat er echt hardere maatregelen worden getroffen vanavond... Mag dan maar een nederlander zijn, maar dat houd niet in dat het me niet aan mn hart gaat. Londen is zo een gave stad en dan heb je van die prutsmutsen die het verklöten. Ik ga vanavond met een bak popcorn voor de tv zitten, wachtend op de eerste die een teaserstoot krijgt!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 13:04

Jeetje, die binnenlanse minister :n .

'Wij gebruiken geen waterkanonnen, maar werken samen met de gemeensschap'.
En vervolgens een getuigenis dat bendes jongeren anderhalf uur(!) kan plunderen en brand stichten voordat er zelf maar sprake was van politie.

Schande vind ik.

Edit: Waarom ze het leger niet inzetten bevoorbeeld...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:06

Bravespot, omdat de helft van hun leger niet eens in de uk zit, die zitten in oorlog gebieden.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 13:11

De andere helft kunnen ze dan toch nog inzetten. Als ze zo'n tekort hebben en de boel niet aankunnen.

Maar ik denk dat ze eerst gaan moeten beslissen om harder te werk te gaan. Je kunt duizenden mensen inzetten maar als die geen vinger mogen uitsteken helpt dat ook niet natuurlijk.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:14

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:46

Nic, dit laat duidelijk zien dat dit echt puur chiminaliteit is. Alles gaat nu... het is gewoon TE erg.

Bravesport, leger inzetten kost een enorm klap geld. Dus in dit soort gevallen zou het beter zijn geweest om dat in het begin gedaan te hebben, voordat er zoveel schade is geleden. Maar weinig kans om een leger te laten opdraven als je premiere in het buitenland vakantie aan het vieren is.
Laatst bijgewerkt door LecyTinker op 09-08-11 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:49

Het is ook een enorm gemengde groep, blank, gekleurd, jong, oud.. een groot gedeelte van de groep ligt tussen de 10 en 14 jaar oud.. waar zit je dan met de gedachten :?

Ik ga over twee weken weer naar londen.. ben benieuwd..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 13:53

Eerste dode is al gevallen zag ik net.

Dat is waar lecytinker. Ik krijg gewoon een beetje het gevoel dat ze maar wat doen. Niet echt de boel aanpakken. Zo zonde van elk gebouw die geplunderd en/of in brand word gestoken.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:01

bravespot, het is een heel erg delicaat gebeuren... dit soort dingen waren een paar maanden geleden nog gaande in belgie, maar op kleinere schaal natuurlijk, maar rellen en branden etc.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:03

In belgië is het inderdaad al meer geweest, al was dat toen wel één bepaalde groep.
Wat jammer voor de normale bewoners daar, brrr je moet er maar tussen zitten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 14:05

Dat is waar Lecy.

Maar toch. Hoor nu net op BCC iemand (weet niet wie) zeggen dat het allemaal niet zo erg is, heel beperkt etc. Kan daar niet bij met mijn hoofd.

Maar is idd een erg delicaat gebeuren.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:07

vriendschapswedstrijd tussen nl en uk is afgelast... nou dan kunnen de nederlandse fans vanavond de straat op en zich als hooligans gedragen tegenover de relschoppers... onze bijdrage aan dit gebeuren... lol...

In belgie zat er een reden achter, dit is gewoon doelloos...
en idd, die eerste dode is die 26 jarige uit die auto, toch?

Bravespot, dat is iemand van wie zijn tv gejat is. logisch!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:09

Nou ja zeg, die jongen wordt gewoon van zn spullen beroofd :oo

Daar valt mn mond van open.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:11

Ja maar sorry hoor als ik daar woon liet ik me kind ook niet naar buiten gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:11

Dit doet trouwens wel erg denken aan de riots in LA nav de Rodney King affaire.

Het is trouwens onbegrijpelijk dat er niet wordt ingegrepen, hier in NL stuurt men de ME al naar een kerstbomenverbranding of scholierendemonstratie.