Gouda leert Marokkaanse Probleemjongeren karate

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:32

geerke schreef:
waar komt dat geld vandaan vraag ik mij dan af?

uit jouw salaris :+

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 12:35

Ik ben het er wel mee eens dat veel vechtsporten een mate van discipline en respect vereisen, maar nogmaals, in hoeverre kun je zo'n jongen nog vormen?

Als je echt interesse hebt in zo'n vechtsport (kunst?) zul je geneigd zijn om ook het culturele deel ervan te willen naleven - in het geval van Oosterse sporten dus een mengeling van respect, discipline en verantwoordelijkheid. Ik kan me voorstellen dat je vanuit die gedachtegang best een 'beter mens' kunt worden.

Maar als je sowieso al geen respect hebt, voor wat voor instituut dan ook, dan ga je dat heus niet krijgen van een paar lesjes karate. Daarvoor moet je namelijk openstaan voor niet alleen het 'coole' deel van de sport, maar ook voor de gedachte erachter.

Misschien zou bootcamp dan beter geschikt zijn.

AmyII

Re: Gouda leert Marokkaanse Probleemjongeren karate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:57

Stuur ze gewoon het leger in, pik hun salaris in totdat de staat ieder dubbeltje terug heeft dat ze erin hebben gestoken ;)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:15

geerke schreef:

Hoeveel mensen leven er van een uitkering?
Waar komt dat vandaan?

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:16

Zoals er hier in dit topic over deze jongeren gesproken wordt, kan ik maar één conclusie trekken; discriminatie.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:21

Johanna59 schreef:
Zoals er hier in dit topic over deze jongeren gesproken wordt, kan ik maar één conclusie trekken; discriminatie.

ik zou zeggen, maak melding!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:23

Ik denk dat probleemjongeren in het algemeen meer nut hebben van iets wat meer "rust" biedt dan een sport die ze juist handvatten geeft om dit in de praktijk even op de buschauffeur uit te testen...

Nou denk ik eelrijk gezegd dat Gouda het gewoon helemaal zat is en maar een gok heeft genomen... (kat in het nauw maakt rare sprongen)

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:28

Johanna59 schreef:

Wat denk je dat er gebeurt wanneer er een paar Nederlandse jongeren in Marokko de boel terroriseren? Denk niet dat ze daar gratis karate lessen krijgen. Je hebt je gewoon te gedragen in de samenleving. Dat heeft helemaal niets met discrimineren te maken, je mag hier in Nederland onderhand de feiten niet meer noemen. Waarom krijgen Nederlandse probleem jongeren geen gratis karate lessen, zijn er geen Nederlandse probleem jongeren, of zijn ze er wel en worden zij in dit geval gediscrimineerd door de gemeente Gouda???
Laatst bijgewerkt door The_Stig op 05-08-11 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:32

Ik denk opzich dat het wel een goed idee is. Mischien bevalt het een deel van deze jongens zo goed dat ze er mee door gaan, dan komen ze in contact met andere jongeren (goede vrienden kan veel veranderen), en ze kunnen hun woede etc kwijt in de sport.

Denk dat er niet zo snel misbruik van gemaakt zal worden, óók niet door probleemjongeren.

En als Nederlandse (probleem)jongere kun je ook dit soort lessen krijgen, kost je dan ook niks. En aangezien deze ''marokkaanse probleemjongeren'' toch nederlanders zijn, hebben ze er net zo goed ''recht'' op.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:54

tjoppie schreef:
geerke schreef:

uit jouw salaris :+

_O-

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:57

Johanna59 schreef:
geerke schreef:

Waar komt dat vandaan?

ook uit jouw salaris.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:03

spicegirl schreef:
geen wonder dat ze lekker doorgaan..worden ze nog beloond ook.
een taakstraf zou meer op zn plaats zijn.

Nou, inderdaad! Ongelooflijk, typisch Nederland :n
Leer dat soort schoffies vooral nog wat vechttechnieken!

Zou denken dat we het geld in dit land wel aan andere dingen kunnen besteden.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:04

Johanna59 schreef:

Serieus?? :')
Ach gutte toch, ze worden nog zielig gevonden ook, ga jij ze dan lekker een aai over de bol geven?

Ze vinden zichzelf toch zo lekker Marokkaans? Dan mag je 't beestje ook best bij de naam noemen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:05

Ik heb geen probleem met de vechtsport. Je leert over het algemeen veel zelfbeheersing en discipline.
Maar het geld wat hieraan wordt uitgegeven....
Ben eerder een voorstander van harder aanpakken! NL is zo'n regeltjes land geworden dat dit soort mensen gewoon hun gang kunnen gaanm, geen agent durft zijn handen er aan te branden.
Gewoon een aantal ME'ers met een lang stuk hout die wijk laten patrouileren s'avonds.... :P

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:07

Johanna59 schreef:
geerke schreef:

Waar komt dat vandaan?

Ik vind nogal een verschil tussen de verzorgingsstaat (waar ik best voor ben!) en het belonen van crimineel gedrag.
Mensen die om wat voor reden niet voor zichzelf kunnen zorgen moeten door de maatschappij worden opgevangen.
Mensen die zich willens en wetens destructief gedragen die moeten hiervoor gestraft worden. Zo werkt een samenleving.... (heel kort door de bocht)

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:07

Lusitano schreef:
Ik heb geen probleem met de vechtsport. Je leert over het algemeen veel zelfbeheersing en discipline.
Maar het geld wat hieraan wordt uitgegeven....
Ben eerder een voorstander van harder aanpakken! NL is zo'n regeltjes land geworden dat dit soort mensen gewoon hun gang kunnen gaanm, geen agent durft zijn handen er aan te branden.
Gewoon een aantal ME'ers met een lang stuk hout die wijk laten patrouileren s'avonds.... :P

mijn idee!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:12

Johanna59 schreef:

Discriminatie tegen jongeren in het algemeen of tegen de Marokkaanse jongeren?

Het zijn net zo goed Nederlandse jongeren, maar ze willen zelf Marokkaans genoemd worden!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:13

Mijnes ook... en dan geen rapportje hoeven opstellen waarin iedere agent zich weer tig keer moet verantwoorden.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:16

Gouda heeft al zoveel geprobeerd om die jongeren in toom te houden, het zou prachtig zijn als dit wel werkte. Mooie van aanbieden van sport(faciliteiten) is dat je ze in het oog houdt, treedt er hard tegenop en je hebt kans dat de criminaliteit underground gaat en daar lekker kan etteren als een onderhuidse ontsteking. De ouders van probleemjongeren komen 9 van de 10 keer uit de sociale onderklasse en hebben geen geld om de contributie van een sportvereniging te betalen. Bovendien krijg ik het idee dat het gaat om jongeren die nauwelijks normen en waarden van huis uit meekrijgen. Ze kunnen in een sport hun ei kwijt en krijgen respect en zelfbeheersing mee. Het idee is erg goed, ik hoop dat het ook goed uitpakt.

En wie van mening is dat karate niet zwaar genoeg is; probeer het eens, je zult snel van die mening terugkomen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:23

Daar heb je ook gelijk in hoor Lin! Ik vind alleen ook dat dit soort gedrag moet worden gestraft. Meer dan tot nu toe is gebeurd. Als preventieve methode vind ik het absoluut geen slecht idee. Goed lopende buurtcentra hebben immers ook een positieve invloed. Geef die jongeren iets om te doen.
Alleen als ze al zo ver zijn, sommige dingen zijn gewoon niet acceptabel.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:40

Het gaat om jongeren die voor overlast zorgen of van het pad dreigen te raken, niet om jonge criminelen. Ik denk dat sport juist voor deze groep heel goed werkt en een harde aanpak alleen maar frustratie oplevert in plaats van dat ze iets van leren.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:42

Suzanne F. schreef:
Whahahahahhahaa geef ze een abonnement op de schietvereniging. _O-
Ook nog een wapenvergunninkje erbij. _O- :')

Nou idd _O-

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:44

Op Karate? Ik geloof niet dat de overige bewoners van Gouda zich zo een stuk veilig voelen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:23

AmyII schreef:
Johanna59 schreef:

Discriminatie tegen jongeren in het algemeen of tegen de Marokkaanse jongeren?

Het zijn net zo goed Nederlandse jongeren, maar ze willen zelf Marokkaans genoemd worden!

hoezo discriminatie?Zij maken er toch een puinhoop van?En als het benoemd wordt heet het in ene discriminatie?

Gewoon dienstplicht weer invoeren,degene met een baan of studie krijgt vrijstelling.
Voor alle jongens,afkomst doet er niet toe.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:19

Inderdaad Geerke! Ben het helemaal met je eens :)