Taakstraf herkenbaarder maken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:09

antje_vip schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik denk trouwens dat we er dan ook maar een krat rotte tomaten naast moeten zetten zodat we kunnen gooien.

Goed idee! *D En dan op het hesje: 'ik heb een taakstraf'.
Kan er niet een omroeper bij: komt dat zien! Hij heeft een taakstraf! *D

En voor en na werktijd verplicht een uur in het schandblok staan. Met kettingen om je enkels en een grote zware bal. In een streepjespak EN een hesje.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 18:13

Vjestagirl schreef:
antje_vip schreef:
Goed idee! *D En dan op het hesje: 'ik heb een taakstraf'.
Kan er niet een omroeper bij: komt dat zien! Hij heeft een taakstraf! *D

En voor en na werktijd verplicht een uur in het schandblok staan. Met kettingen om je enkels en een grote zware bal. In een streepjespak EN een hesje.

Fantastisch, en wie weet kunnen we binnenkort dan ook weer aan het handen afhakken en stenigen!

Maar even serieus, ik ben tegen.
Ik heb gewerkt met 'moeilijke' jongeren, je bereikt meer als je op hen in kan werken dan als je hen ten schande zet. Vaak hebben ze sowieso al het idee dat 'volwassenen'/'het systeem' rot zijn/is.

Edit: met een taakstraf probeer je mensen immers tot een meer sociaal aanvaard inzicht aan te zetten, en niet hun frustratie/boosheid/... te versterken!

Marjo

Re: Taakstraf herkenbaarder maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:24

Nee, ik vind níet dat mensen met een taakstraf maar in het openbaar herkend moeten worden. Waarom? Die mensen krijgen daarna zeer moeilijk weer een baan. Al snel zal het gerucht rondgaan dat er een taakstrafvolger (of hoe zo iemand ook mag heten) bij de AH werkt. Geen goede reclame dus.

Plus, deze mensen hebben al een straf gekregen, waarom dan nog een 2e erbij om publiekelijk vernederd te worden? De straf opsich is al goed genoeg vind ik, daar hoeft geen vernedering bij.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:49

Ja maar als je geen problemen wil krijgen met je werk, kun je er ook voor kiezen om je te gedragen...

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:57

antje_vip schreef:
Ja maar als je geen problemen wil krijgen met je werk, kun je er ook voor kiezen om je te gedragen...

Helaas willen mensen wel eens dingen doen die niet goed doordacht/impulsief/... zijn.

Zo heb ik een vriend, die als tiener op een kerkhof is gaan slopen... zat toen in de puberteit en was helemaal into death en pagan metal. Dat hoorde zo. Nu weet hij wel beter. Gelukkig hoeft hij hier nu niet meer voor te boeten!
De schade is betaald en het lesje wel geleerd...

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:22

Silvia schreef:
Wat ik bedoel is: hoe zou jij het vinden dat jouw werk wordt geclassificeerd als strafwerk?

Helemaal niet bij nagedacht, waarschijnlijk omdat ik niet zo snel"classificeer".
In mijn woonplaats zie ik regelmatig dat 3 vakbekwame mensen kauwgum verwijderen van de straat. Als deze mensen geholpen worden door mensen die taakstraf hebben, gaat het werk m.i.sneller. Ze benadelen ook de betaald werkende niet (evenals met schoffelen) omdat dit werk blijvend is. (De straten blijven volgegooid worden met uitgekwat kauwgum, onkruid blijft groeien)
Als de boodschap moet zijn: zo helpen ze de samenleving, zie ik nog steeds niet, waarom het zo erg is dat een tuinman ofzo hulp krijgt van taakstraf mensen. Ik had geen rekening gehouden met mensen die dan vinden dat het werk geclassificeerd word als strafwerk.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:17

antje_vip schreef:

Dus om 1 foutje moet gelijk je leven verziekt worden?

(verziekt als in de zin, geen werk meer kunnen krijgen ;) )

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 22:54

In mijn jeugd moesten kinders die iets uitgespookt hadden de tuin van het politie buro schoffelen.....neem van mij aan, dat de schande die dit gaf ,reden genoeg was om je te gedragen,,,,,werkte beter dan een bekeuring die je ouders moesten betalen......als mijn kids iets uitspoken,zou dat wat mij betreft gelijk mogen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:59

tegen.. word beetje moe van al dat uitlachen tegenwoordig, op tv en internet worden al genoeg mensen voor schut gezet, voor de kijkers fun... taakstraf is voor die persoon zelf om straf te hebben, niet om aan de wereld te laten zien wat voor sukkel het is. zie nu al fotos van die mensen met die hesjes verschijnen op internet.. nee doe mij maar ander entertainment

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:02

pinuts schreef:
tegen.. word beetje moe van al dat uitlachen tegenwoordig, op tv en internet worden al genoeg mensen voor schut gezet, voor de kijkers fun... taakstraf is voor die persoon zelf om straf te hebben, niet om aan de wereld te laten zien wat voor sukkel het is. zie nu al fotos van die mensen met die hesjes verschijnen op internet.. nee doe mij maar ander entertainment

Hadden ze zich maar moeten gedragen. Al doende leert men, en hopelijk goed.

'Everyday I'm Schoffeling' :)ddd

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:05

wat heeft een ander daarmee nodig dan? taakstraf moet genoeg zijn, en anders maar hulp bieden. dit is alleen maar leuk voor zielige dorpse roddelaars

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:10

Nou, je staat toch wel een beetje extra 'voor paal' met hesje aan, dus als ik dat op mezelf betrek, zou ik echt al helemaal niet willen dus ik denk wel 2x na voordat ik iets stoms zou doen, als ik dat al zou willen :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 23:11

Ik zie een taakstraf zo als ie nu is niet als een echte straf......stel je bent je leven lang uitkeringstrekker.
Dan is het juist een manier om even een tijdje een normaal leven te lijden,als vrijwilliger in een dierenpension oid.......aan vullend mag best wat schuldgevoel dmv een hesje gekweekt worden.....
Een paar weken de bak in ,is ook niet best voor je reputatie hoor

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:12

Je taakstraf hangt vaak samen met je actie, ik geloof niet dat er veel mensen aan een dierenpension worden toegewezen...

Een vriend van mij moest schoffelen in het bos nadat hij gepakt was met graffiti, toen zijn we wel even langs gereden ja :')

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:12

denk je echt dat dat helpt? Dat dat de oplossing is voor iemand die iets stoms heeft gedaan? Misschien een persoon die er door omstandigheden weinig aan kon doen, en eig echt hulp nodig heeft om weer op de rails te komen. Er zijn mensen die echt problemen hebben en zon hesje werkt dan niet. Het is leuk voor iemand die langsfietst en zich er dan beter door voelt. Maar zou het echt werken? Ik zeg, pas die straf aan zodat het beter werkt, in plaats van zon zielig hesje..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 23:13

MarcoBorsato schreef:
Je taakstraf hangt vaak samen met je actie, ik geloof niet dat er veel mensen aan een dierenpension worden toegewezen...

Een vriend van mij moest schoffelen in het bos nadat hij gepakt was met graffiti, toen zijn we wel even langs gereden ja :')

Ik zeg dan.....zelf weg halen die grafitie...met hesje...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:14

Is dit al officieel dan? Kan dat niet echt duidelijk uit de OP halen. Hoe dan ook, ik ben tegen. Het zal dan wel niet voor iedereen gelden maar er zijn er ook veel die zich al rot genoeg schamen door een stomme fout die ze hebben begaan en daar is een hesje echt niet voor nodig. Voor die ''stoere'' jochies zou het misschien dan wel werken maar dat is dan met twee maten meten. Ik vind hesjes totaal niet nodig. Net als een andere reactie.. Als je een groepje jongeren (of volwassenen/mix) ziet lopen met prikkers weet je ook wel dat die niet voor de lol dat doen maar een taakstraf uitvoeren. Je zet mensen er alleen maar extra mee voor paal. Zoals ik al zei, voor sommigen werkt dat misschien en is het juist goed maar voor de groep die zich al schaamt... Is het alleen maar een extra trap na.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:15

papagroom schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ik zeg dan.....zelf weg halen die grafitie...met hesje...

Ach het gebouw werd gesloopt, maar vaak is dat inderdaad zo. Ik vind alleen dat een hesje niet hoeft, lekker boeiend.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 00:38

Ik wil zo'n hesje hebben! (wel zonder iets strafbaars te begaan, heb niet zoveel zin in alle rompslomp die daarbij hoort)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:32

Ik vind het ronduit belachelijk. Dat jullie het blijkbaar leuk vinden om met een vingertje te wijzen. Kijk! Hij heeft een taakstraf.
Jeei, wat leuk zeg!

Kom op jongens, iedereen heeft wel eens iets gedaan wat niet mag. Een snoepje stelen uit de snoepwinkel, of "per ongeluk" iets in je tas laten vallen.
Moet je dan maar gelijk met zo'n hesje aan werken? Moet je dan gelijk door de hele wereld vernederd worden?

Denk je zelf eens in, dat als jij eens een fout bent begaan, je ging bv mee met je vriendin, je vriendin steelt en jij word daar de dupe van. Leuk joh, heb je taakstraf én word je vernederd!
Heb je geen geld voor eten, dus jat je een paar appels van de groenteboer, hij heeft er toch genoeg. De taakstraf is dan niet zo erg, je had iig eten. Maar moet je dan maar direct vernederd worden?

Ook roep je angst op, en worden misschien vooroordelen weer extra aangesterkt. Vooral, wanneer er een turk met zo'n hesje aan het werk is. Wat zegt moeders dan tegen kind? "Kijk Pietje, die Turk kon zich niet gedragen, dus moet hij nu werken". Wat voor beeld roept dat op bij kinderen?
Angst in de zin van: Ik ga een blokje om omdat ik bang ben dat hij iets zal doen.

Ik vind het ronduit belachelijk om deze mensen nog meer te vernederen.

Voor 1 fout staat 1 straf, geen 2.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:42

Ik denk dat wat Wendy_chewie zegt een hele belangrijke is, meestal de jongere die het slechte pad opgaan hebben al
slecht vertrouwen in volwassenen en bijbehorende instanties. Deze jongeren worden in het dagelijks leven al genoeg gestraft.
De jongeren die het allemaal goed voor elkaar hebben zullen een stuk minder snel geneigd zijn het slechte pad op te
gaan en dus minder met taakstraffen te maken krijgen.

Behalve frustratie en boosheid schiet je er niks mee op.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 00:49

Ik ben ook fel tegen. Ik ou er niet van om mensen zo te vernederen en het is ook erg ouderwets.
Laten ze dat geld voor die hesjes besteden aan de hulpverlening, de reclassering. Meer uren besteden aan de begeleiding en preventie ipv zo makkelijk te scoren. :r
Of krijgen we in de tweede kamer hesjes straks met: belangenverstrengeling, populist,enz? Nee, het gaat om ander mensen die te schande gezet worden en dat moet dan maar kunnen...:n heel onwaardig, onbegrijpelijk ook.makkelijk scoren. Meer politie op straat is niet te betalen maar we kunnen wel geld uitgeven om nieuwe leuke hesjes te betalen, vooronderzoek te doen, alle dingen eromheen, ambtenaren te betalen die deze wet in moeten voeren en vorm geven. Heel bijzonder.