'Overbodig' pasgeboren stiertje krijgt nekschot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:35

Een nekschot is een normale manier van schieten.
Je kunt op de kop schieten of het nekschot gebruiken, in beide gevallen is het dier direct weg.
Dit is ook te zien op het filmpje.. jammer dat ze hem tussen de karkassen schieten maargoed... te lui om te sjouwen zeker.

Wel vind ik het belachelijk dat ze dit zo opdikken zeg...
Tsjong.. kijk eens om je heen denk ik dan...............

picobello

Re: 'Overbodig' pasgeboren stiertje krijgt nekschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:50

Tja, ik kan het filmpje niet zien, maar als ik het zo lees gaat het netjes. Dat lijkt me dan niet zo'n issue.

Ander verhaal is het produceren van overtollige dieren. De wetenschap zou daar toch iets aan moeten kunnen doen? Volgens mij heb ik al eens gelezen over eieren die ze dan kunnen selecteren op hennetjes. Dat zou een hoop onnodig dierenleed voorkomen. Maarja, genetische manipulatie is het woord en dan schrikken we weer terug met zn allen...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:49

Geen idee of dit topic te oud is om nog op te reageren maar..

Ik weet niet wat ik erger vind. Of zo'n stiertje met 4 soortgenoten zonder moeder opgesloten moet zitten om vetgemest te worden in een hokje van 3 bij 3, op smerige roosters om vervolgens naar de slager te gaan (wat talrijk gebeurd in Nederland), of meteen zo'n schot. Het blijft beide not done.. Ik kan er maar 1 ding aan doen; zo min mogelijk producten gebruiken die met dieren te maken hebben..