Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ragdollcat schreef:Nee hoor laat ze het maar eens zelf oplossen/uitzoeken, alles is mogelijk en waar blijven de rijke arabische landen, al die oliesjieks? kunnen ze er geen geld doneren en het is ook nog eens in hun eigen Afrika!
We gaan geen oorlogen en wapens sponsoren dat is eigenlijk het geval.
mika11 schreef:Het rare is dat in Afrika hele dorpen zijn verbeterd met behulp van Westerse hulp.
Maar zodra de hulptroepen weggingen vielen de mensen weer terug in hun oude gedrag.
Dus na verloop van tijd was een dorp weer terug bij af.
Dan was al het ingezamelde geld eigenlijk voor niks geweest.
JuliaMaria schreef:Of dit te maken heeft met cultuur betwijfel ik... Als je de mensen in Hoorn van Afrika hun gang laat gaan dan verbouwen ze, fokken en slachten ze vee en redden zichzelf tot op bepaalde hoogte. Wat er nu gebeurt is niet iets wat die mensen zelf in handen hebben.. Die willen het liefst ook terug naar hun kleine gemeenschap met koeien, geiten en gewassen. Alleen vind je daar nu alleen nog maar kadavers en verdorde stukken land.
Zomaar dorpen gaan helpen ben ik zelf geen voorstander van, maar ik betwijfel of dit vergelijkbaar is.
Ragdollcat schreef:mika11 schreef:Het rare is dat in Afrika hele dorpen zijn verbeterd met behulp van Westerse hulp.
Maar zodra de hulptroepen weggingen vielen de mensen weer terug in hun oude gedrag.
Dus na verloop van tijd was een dorp weer terug bij af.
Dan was al het ingezamelde geld eigenlijk voor niks geweest.
Precies, ze doen er niks aan,
Ik zou zeggen, na 2 kinderen per echtpaar laten steriliseren bij mannen en bij vrouwen verplicht een spiraal, als ze niet voorzichzelf kunnen zorgen dan moeten er ook niet meer kinderen/mensen bijkomen dan wat Afrika aankan, als er daar de helft minder mensen zou zijn dan was er mogelijk voldoende voedsel en vlees.
Kanelly schreef:Mika, werden ze niet gebruikt omdat de bevolking niet wilde?
Of niet meer gebruikt om dat er geen kundige hulpverleners meer waren die de installaties konden onderhouden...omdat de hulpverlenende organisaties geen geld meer hadden om overal mensen heen te sturen?
mika11 schreef:Kanelly schreef:Mika, werden ze niet gebruikt omdat de bevolking niet wilde?
Of niet meer gebruikt om dat er geen kundige hulpverleners meer waren die de installaties konden onderhouden...omdat de hulpverlenende organisaties geen geld meer hadden om overal mensen heen te sturen?
Er waren Afrikaanse mannen opgeleid om het te onderhouden, als er wat kapot zou gaan.
Het ging best een tijdje goed, maar na verloop van tijd moest er toch onderhoud gepleegd worden.
En dat gebeurde gewoon niet, zodat op een gegeven moment het allemaal niet meer werkte.
En alles weer terug bij af was.