Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nojoukus schreef:En hoeveel gezinnen zullen er wel niet zijn waar dit ook (of misschien nog wel erger!) het geval is, maar waarbij bureau jeugdzorg nog nooit zich ermee bemoeid heeft?!?
Nicolletje schreef:Als je je als hulpverlener bij voorbaat al zo opstelt heeft zo'n moeder daar toch niks aan? Kan je er echt niet doorheen kijken
Nicolletje schreef:Je kan van haar niet verwachten dat als haar oudste zoons jaren in een inrichting hebben gezeten, dat zij dan ineens op hun 18e gaat opvoeden, dat accepteert niemand, en zeker de kinderen zelf niet.
19LindA83 schreef:waar ik me vooral over verbaas: hoe makkelijk er wordt geroepen dat ze faalt in het bieden van veiligheid in het agressie gedeelte.... moeder is hier zelf ook slachtoffer van.
Heino schreef:Nicolletje schreef:Je kan van haar niet verwachten dat als haar oudste zoons jaren in een inrichting hebben gezeten, dat zij dan ineens op hun 18e gaat opvoeden, dat accepteert niemand, en zeker de kinderen zelf niet.
Maar da's toch geen gezond klimaat om in op te groeien? Een moeder die je geen structuur en regels bij kan brengen?19LindA83 schreef:waar ik me vooral over verbaas: hoe makkelijk er wordt geroepen dat ze faalt in het bieden van veiligheid in het agressie gedeelte.... moeder is hier zelf ook slachtoffer van.
Waarom verbaas je je er over? Omdat moeder zelf ook slachtoffer was, is het niet erg dat ze haar kinderen blootgesteld heeft aan dergelijke gevaarlijke situaties??? Ik vind het net zo erg als jij voor moeder, maar net zo goed voor de kinderen. De kinderen hadden hun moeder verdorrie nodig toen, en ook al was moeder zelf slachtoffer, feit is dat ze haar kinderen niet voldoende beschermd heeft... Het is lastig om je emoties dan uit te schakelen en puur te kijken naar de veiligheid van de kinderen. Wat de reden ook is, kinderen moeten beschermd worden tegen huiselijk geweld en mishandeling. En daar zijn de ouders verantwoordelijk voor.
Nojoukus schreef:Ik kreeg de indruk uit de docu dat moeder niet wist dat vader de kinderen misbruikte, dus hoe moet je je kinderen daartegen beschermen dan??
Nojoukus schreef:Ik kreeg de indruk uit de docu dat moeder niet wist dat vader de kinderen misbruikte, dus hoe moet je je kinderen daartegen beschermen dan??
19LindA83 schreef:Naar mijn mening heeft ze juist geprobeerd en er alles aan gedaan wat er in haar macht lag om die kinderen te behoeden voor huiselijk geweld...
Heino schreef:Nicolletje schreef:Je kan van haar niet verwachten dat als haar oudste zoons jaren in een inrichting hebben gezeten, dat zij dan ineens op hun 18e gaat opvoeden, dat accepteert niemand, en zeker de kinderen zelf niet.
Maar da's toch geen gezond klimaat om in op te groeien? Een moeder die je geen structuur en regels bij kan brengen?
Nicolletje schreef:Welke intuitieve alarmbellen gingen rinkelen dan? En wat heeft de moeder en de kinderen daaraan?
Nojoukus schreef:Maar nu zijn de kinderen (behalve die Destiny dan) niet meer onder toezicht, dus blijkbaar zijn haar opvoedkwaliteiten toch niet zo waardeloos als jij dacht, anders had jeugdzorg zich niet ervanaf getrokken.
BraveSpots schreef:Heb de docu niet gezien dus even puur op de openingspost. Ja, ik vind het goed dat jeugzorg zoveel macht heeft.
Seksueel misbruik binnen het gezin (onder de kinderen zelf)? In die categorie heeft de moeder voor mijn part nul zeggenschap meer.
Zonde dat zo'n vrouw zoveel kinderen kan krijgen en vervolgens alle tijd heeft om stuk voor stuk hun leven te verpesten voor de rest van hun dagen. Meer kan ik er niet van maken.
Niet dat ik jeugdzorg zo bijzonder goed vind hoor, maar alles beter dan zo te laten opgroeien imo. En een ander alternatief is er niet denk ik.
Nojoukus schreef:Heb je de documentaire dan wel helemaal gekeken Heino?? Aan het einde laten ze namelijk zien hoe het met allemaal nu is.