3 jarig jongetje ernstig mishandeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:51

Princesspres schreef:
in plaats van je kindje tot moes meppen kan je ook hulp vragen.
snap heus dat kinderen je soms tot wanhoop kunnen drijven, maar het is dan aan jou om er iets mee te doen.
op zoek te gaan naar hulp op welke manier dan ook

amen ik lees met verbazing de reacties dat een 3-jarige het bloed onder je nagels vandaan kan halen maar als je het niet meer redt dan breng je hem maar ergens naartoe waar ze voor hem kunnen zorgen. Een kind bewust pijn doen is absoluut een NO-GO

bah ik word er gewoon een beetje boos van

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:52

JuliaMaria schreef:
Als je dat soort dingen van jezelf weet moet je gewoon geen kinderen "nemen". Heel simpel. ;)
Is puur egoïsme om dan er dan toch voor te kiezen om een kind te krijgen, en daar het is betreffende kind dan weer het slachtoffer van..

oww dus?. Wat jij zegt is erg cru en ziek.....mijn jeugd was ook niet makkelijk en daardoor ben ik voor mijn kinderen een compleet andere moeder. Ik heb geleerd hoe de dingen vroeger thuis gingen ik het NOOOIT zou willen. Dus tja kan ook een erg positieve ontwikkeling hebben.

Heb je zelf kinderen JuliaMaria?

[
Citaat:
Maar als je van jezelf weet dat je een driftkop bent of dat je door fulltime werken geen tijd hebt om voor je kind te zorgen, of als je een kind op welke andere manier dan ook geen stabiele basis aan kunt bieden dan moet je gewoon niet egoïstisch zijn.. Dan sla je vóór de zwangerschap al de plank mis.

oww weet je altijd alles voordat je zwanger werd?. Nou ik niet hoor......denk de meeste niet....

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:52

Prisca schreef:
Dit kan de beste moeders overkomen dat het compleet misgaat.

meen je dit nou?!
dat je je kind een keer een klap voor zijn of haar kont verkoopt wat je liever niet had willen doen oke , daar kan ik nog inkomen.
maar een kind zwaar letsel toebrengen?
dat overkomt de beste moeders niet.... zou me een zooi worden op de wereld, wil dan ook niet weten wat de 'slechtste moeders'hun kinderen aandoen

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:53

RM94 schreef:
Princesspres schreef:
in plaats van je kindje tot moes meppen kan je ook hulp vragen.
snap heus dat kinderen je soms tot wanhoop kunnen drijven, maar het is dan aan jou om er iets mee te doen.
op zoek te gaan naar hulp op welke manier dan ook

amen ik lees met verbazing de reacties dat een 3-jarige het bloed onder je nagels vandaan kan halen maar als je het niet meer redt dan breng je hem maar ergens naartoe waar ze voor hem kunnen zorgen. Een kind bewust pijn doen is absoluut een NO-GO

bah ik word er gewoon een beetje boos van

dat bedoelde ik ook :j dat begreep je wel toch :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:53

Het moeilijke aan kinderen is, dat het nogal geromantiseerd wordt om ze te krijgen. Het houd niet op na de dikke buik. Dan begint het pas! Als mensen van te voren zouden weten waar ze aan zouden beginnen, zouden er beduidend minder kinderen geboren worden. Dat weet ik heel zeker. Want je moet er echt sterk voor zijn.
Dat is met heel veel dingen, maar bij kinderen absoluut een feit! En nog steeds heb ik geen spijt waar ik aan begonnen ben, de voordelen vind ik nog steeds zwaarder wegen dan de nadelen, maar je bent wel 24\7 verplicht aanwezig dan en realiseer je goed: Het is levenslang. Het houdt niet op als ze het huis uit gaan.

Het is waar, dat als het misgaat, je bij niemand kan aankloppen. Het enige wat je dan overkomt is dat ze naar jou gaan wijzen met dat vingertje. Vaak zijn de hulpverleners zelf nog kinderloos...

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:55

Ja maar er is een verschil tussen eens een gefrustreerde tik uitdelen (keur ik ook niet echt goed) en bewusteloos slaan. Ze zijn geen porcelijnen poppetjes! Zoek op tijd hulp. Ik kan het begrijpen, maar keur het absoluut niet goed.

Weet je wat het ergste is? Zulke kinderen missen hun ouders vaak ook nog enorm en aanzien ze als helden. Moet je dat droombeeld nu echt doorprikken? Willen naar ze toe, het goed maken, zoeken excuses dat ze het fout gedaan hebben en "terecht" gestraft werden. Wat zeg je dan als mama en papa van rechtbank niet naar ziekenhuis mogen komen? Hoe houdt je een speels kind rustig voor medische redenen?

Nieuwe vriend van mama is vaak toch een risico. Blijkbaar is een kind voor sommige mannen toch iets te lastig.

Nee je kiest niet altijd voor een zwangerschap, maar je kiest wel voor het ouderschap. Er zijn voldoende opties.

UrbanL

Princesspres schreef:
Prisca schreef:
Dit kan de beste moeders overkomen dat het compleet misgaat.

meen je dit nou?!
dat je je kind een keer een klap voor zijn of haar kont verkoopt wat je liever niet had willen doen oke , daar kan ik nog inkomen.
maar een kind zwaar letsel toebrengen?
dat overkomt de beste moeders niet.... zou me een zooi worden op de wereld, wil dan ook niet weten wat de 'slechtste moeders'hun kinderen aandoen

Euh ja?. Zie jij wat bij je buren in huis gebeurt waar kinderen lopen?. Weet jij alles van je buren of ze stress hebben of financiele problemen enz...nee dat weet je niet. Jij ziet alleen de buitenkant die moeder die haar kind een knuffel en kus geeft als ze haar naar school brengt enz..
Ken genoeg mensen waarbij het gebeurde en de buitenwereld nooit wat heeft meegekregen totdat er een kind doodlag....zie alle zelfmoord acties enz....

_biondaa

Wat vreselijk zeg.. dan ben je echt niet goed..

RM94

Re: 3 jarig jongetje ernstig mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:57

@princesspres ja ik zei ook AMEN op jouw post :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:00

Prisca:

Frustreert mijn reactie je zodanig dat je spreekt van cru en ziek? Dat zijn namelijk niet zomaar termen..... Vind ik best ernstig dat je dit erin gooit eerlijk gezegd. ;) Is ook niet goed voor de discussie, maar goed dat terzijde. :)

Ik beweer nergens dat een moeilijke jeugd geen positieve ontwikkeling kan hebben. Maar betekent dat dan maar dat het prima is als kinderen in elkaar gemept worden of psychisch mishandeld of verwaarloosd worden? Want later komt het misschien toch wel op z'n pootjes terecht? Sorry maar dat is na mijn idee barbaars te noemen..

Nee natuurlijk weet je niet alles al voordat je zwanger bent, maar met een beetje zelfreflectie kun je nagaan of je een goede moeder kunt zijn of niet. Ik weet momenteel van mijzelf dat ik een gigantische controlfreak kan zijn en dat ik er dus moeite mee ga krijgen om mijn kinderen "los te laten", iets om aan te werken dus. Maar ja misschien schat ik mijn medemens ook wel veel te hoog in wat betreft zelfreflectie... Zou een hoop verklaren.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:06

Ik blijf erbij dat dat vooral komt door het gebrek aan steun aan elkaar. Ik zie het gewoon op het schoolplein. Afspreken kan niet want oma past op en als het wel kan graag bij de ander. Dan heeft mama de handen vrij. Je moet eens omhoog zitten voor een uurtje. Gelukkig heb ik sinds kort een buuv die dat helemaal begrijpt en met alle liefde ze dan even op wil vangen, maar reken niet op moeders van de vriendjes van je kinderen. Andersom zit mijn huis regelmatig vol zo. Echt hoor, het is ieder voor zich en nou die ander voor ons allen. Opvallend vind ik dat vooral 'de nieuwe' Nederlanders daarin veel socialer zijn dan de 'echte'.

En de opmerking: 'Mijn kinderen spelen altijd buiten, ook als het regent' laat mijn haren tegenwoordig te bergen rijzen. Dat komt meestal niet omdat het kind dat wil, maar omdat dat de moeder beter uitkomt, want het huis blijft dan schoon of ze kan gaan werken.. .En geloof me maar: ik ken een praktijkvoorbeeld. Die dame staat hoog aangeschreven als ideale moeder. Inderdaad kun je niet in elk huishouden kijken. Er speelt vaak veel veel meer! Ook een driftkop van de bovenste plank. Ik vind dat een vorm van mishandeling omdat je je kinderen aan hun lot over laat.

Recent is er geprobeerd door 2 kinderen van 11 en 12 om een joch van 5 te verzuipen in een speeltuintje. Mama had het daar even achtergelaten om een boodschap te doen. Welke :( _-:( moeder doet zo iets met een kind van 5? Dat vind ik ook schrijnend! Trouwens natuurlijk ook dat kinderen van 11 en 12 dat als tijdverdrijf zien... -O-

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:08

Ik word heel boos en verdrietig van zulke berichten, ik snap het niet...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:10

Ja vind het cru als wat je in je woorden zegt dat ze schijnbaar bepaalde mensen moeten verbieden kinderen te krijgen. Ik vind dat echt erg als je dat zegt...zegt voor mij dat je niet weet wat het is om moeder te zijn. Iedereen moet in de mogelijkheid zijn deze liefde te delen en krijgen.

Ook al ga je nu nog zo hard werken aan je zelfreflectie het geeft nog geen garantie er hoeft maar iets te gebeuren en je leven staat op zijn kop. Ik ben van mezelf vrij rustig en heb op tijd hulp gevraagt aan vrienden en buren had ik dat niet gehad...????.
Toen ik besloot kinderen te krijgen had ik die mooie droom huisje, beestje, boompje..enz...helaas liep alles anders....jeetje als ik dit van te voren had geweten?? Had ik het anders gedaan.

maar dit staat los van het topic ik weet onderhand wat prive problemen kunnen veroorzaken als er dan ook nog een 3 jarige bij is......spreek het absoluut niet goed maar ik weet wat je voor je kiezen kan krijgen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:13

Wat een sneu bericht zeg... Mijn man had het al gehoord, dan ben je toch dieptriest...

Boos worden, natuurlijk doen we dat allemaal wel eens als ouder zijnde, maar je kind mishandelen... Nee, dan ben je ver heen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:15

Prisca: Helemaal, echt helemaal waar! Daarom vind ik die adoptieprocedures zo schrijnend. Als je ze schijnbaar niet kan krijgen van moeder natuur, moet je opeens aan allerlei regels voldoen. Ook voor de ziekenhuis procedures.
Als we alles van te voren weten kan je met een dubbie de wereld rond hè? ;)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:17

net een heel verhaal getypt, toch maar niet gepost.
ik denk dat de sleutel ligt in het open zijn naar elkaar medeleven en steun van familie en vrienden.
ik vind het erg om te horen dat er mensen zijn die hun problemen niet durven/kunnen te delen met hun naasten.
misschien naief, dan maar naief. het leven geeft inderdaad geen garanties daar heb je helemaal gelijk in.
maar het is echt aan jezelf hoe je ermee omgaat , daar kan je niemand anders de schuld van geven

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:18

@ Prisca ik begrijp wat jij bedoelt (dank voor je info) maar jij hebt gedaan wat velen niet doen jij hebt hulp gevraagt aan mensen in je buurt. Kan alleen maar zeggen dat je dat siert

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:20

RM94 schreef:
@ Prisca ik begrijp wat jij bedoelt (dank voor je info) maar jij hebt gedaan wat velen niet doen jij hebt hulp gevraagt aan mensen in je buurt. Kan alleen maar zeggen dat je dat siert

_/-\o_

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:22

idefix4 schreef:
Prisca: Helemaal, echt helemaal waar! Daarom vind ik die adoptieprocedures zo schrijnend. Als je ze schijnbaar niet kan krijgen van moeder natuur, moet je opeens aan allerlei regels voldoen. Ook voor de ziekenhuis procedures.
Als we alles van te voren weten kan je met een dubbie de wereld rond hè? ;)

Enerzijds begrijp ik dat ook wel weer want als een kind bij een pedofiel wordt ondergebracht bijvoorbeeld dan is de wereld te klein. Terwijl je dat al nooit tegen kunt houden maargoed. En dat 'iedereen' kinderen kan krijgen is moeder natuur alleen is helaas niet iedereen gegeven...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:31

Princesspres schreef:
net een heel verhaal getypt, toch maar niet gepost.
ik denk dat de sleutel ligt in het open zijn naar elkaar medeleven en steun van familie en vrienden.
ik vind het erg om te horen dat er mensen zijn die hun problemen niet durven/kunnen te delen met hun naasten.
misschien naief, dan maar naief. het leven geeft inderdaad geen garanties daar heb je helemaal gelijk in.
maar het is echt aan jezelf hoe je ermee omgaat , daar kan je niemand anders de schuld van geven

Heb nooit de schuld bij een ander gelegd maar ook niet bij mezelf dan raak je in een negatieve spiraal. Plsu dat je het verleden niet kan veranderen maar wel hard kan vechten voor nu.

Euh gooi jij graag je dingen op straat?. denk je echt als het zo makkelijk was dan waren er niet zoveel van die zelfmoord acties...denk je dat het makkelijk is bij mensen aan te kloppen?. Nee is het niet je schaamt je diep maar ik had maar een ding en dat waren mijn kinderen. Het was ook dat mijn omgeving zich ook aanbod ze hebben dingen op een gegeven moment gehoord en gezien. Dan is de weg makkelijker maar als dat niet zo was en je hebt niet zoveel basis, vastberadenheid en vechtlust is de weg lang en voor sommige hopeloos....Ik heb geleerd te vechten en geef nooit op terwijl het soms echt niet makkelijk is...dan blij dat ikd oor al het vechten nog mijn paard kan houden waar ik even kan "bijkomen"in dit geval zal het wel niet geweest zijn en zit je opgesloten in huis met problemen en een 3 jarige.....wow dat is niet simpel.

Mensen die geen kinderen en een oordeel hebben zouden eens een week of 2 weken kinderen moeten opvangen kijken of ze dan nog zo praten. Ik ben er achteraf ook zo van geschrokken hoe zwaar het is maar je krijgt ook super veel terug dat houdt me op de been.....en dat met 2 stuks :D.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:46

Prisca schreef:
Ja vind het cru als wat je in je woorden zegt dat ze schijnbaar bepaalde mensen moeten verbieden kinderen te krijgen. Ik vind dat echt erg als je dat zegt...zegt voor mij dat je niet weet wat het is om moeder te zijn. Iedereen moet in de mogelijkheid zijn deze liefde te delen en krijgen.

Ook al ga je nu nog zo hard werken aan je zelfreflectie het geeft nog geen garantie er hoeft maar iets te gebeuren en je leven staat op zijn kop. Ik ben van mezelf vrij rustig en heb op tijd hulp gevraagt aan vrienden en buren had ik dat niet gehad...????.
Toen ik besloot kinderen te krijgen had ik die mooie droom huisje, beestje, boompje..enz...helaas liep alles anders....jeetje als ik dit van te voren had geweten?? Had ik het anders gedaan.

maar dit staat los van het topic ik weet onderhand wat prive problemen kunnen veroorzaken als er dan ook nog een 3 jarige bij is......spreek het absoluut niet goed maar ik weet wat je voor je kiezen kan krijgen.

Tja ik vind het eerlijk gezegd wel ernstig dat iedereen maar kinderen mag krijgen... Als iemand een paard of een kat wil dan moet er vanalles geregeld worden (zoek maar eens een dergelijk topic op op bokt, is wel grappig..) maar iedereen mag maar kinderen krijgen... Dat is toch absurd? ;)

En nee kinderen en dieren zijn niet te vergelijken, klopt. Weet je waarom? Omdat kinderen 10000 keer meer waard zijn dan een dier, maar iedereen mag er aan beginnen. Zelfs een 15-jarige. ;)

Je hebt absoluut gelijk dat je niet weet wat het leven brengt, maar van tevoren zijn er een hoop maatregelen te treffen. Die geven nergens garantie voor, maar je gaat er bij voorbaat al een hoop problemen mee uit de weg. En als je vóór de zwangerschap al weet dat je op veel vlakken tekort schiet dan moet je er gewoon lekker niet aan beginnen.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:50

ik bedoel ook niet dat je met spandoeken en neonborden voor de deur moet aangeven dat je problemen hebt.
schrijf daarom ook familie en vrienden ( en met vrienden bedoel ik niet de mensen waar je eens in de zoveel tijd een bakkie koffie drinkt voor de gezelligheid)
nee natuurlijk vind niemand het leuk om zn problemen toe te geven en te bespreken.
ook zal ik de laatste zijn die zegt dat het leven soms niet ontzettend zwaar kan zijn met kinderen ( of uberhaupt al zonder kinderen)
bedoelde het ook niet om je aan te vallen , zeker niet.
wilde ook niet zeggen dat je een ander de schuld geeft...

ik kan me alleen heel erg slecht voorstellen hoe het moet zijn als je je problemen niet kan delen.
ik heb bijvoorbeeld in mijn familie het gevoel dat als jij een probleem hebt ( bijvoorbeeld financieel of je zit er geestelijk even helemaal doorheen) je samen een probleem hebt.
(jeetje wat klinkt dit kleffig nu , maar zo is het zeker ook niet)

ik vind het heel knap dat mensen die dat dus niet hebben , de steun van een achterban op het rechte pad blijven en hulp zoeken.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:58

JuliaMaria schreef:
Je hebt absoluut gelijk dat je niet weet wat het leven brengt, maar van tevoren zijn er een hoop maatregelen te treffen. Die geven nergens garantie voor, maar je gaat er bij voorbaat al een hoop problemen mee uit de weg. En als je vóór de zwangerschap al weet dat je op veel vlakken tekort schiet dan moet je er gewoon lekker niet aan beginnen.

ow welke?. heb relaties van 10 jaar kapot zien gaan na de komst van een baby tm 5 jaar...sorry er valt niet te regelen...komt zoals het komt. De mijne ging mis met nog geen jaar als ik dit had geweten??. Laat staan als je een 2ling krijgt.
Zwangerschap is niet waar je even snel voor kiest. Als het komt komt het bij sommige duurt het jaren soms komt het te snel onverwachts hoe klaar je er ook voor bent alles slaat om en kan misgaan.... Tekorst schieten is makkelijk gezegt dan gedaan niemand is perfect dus dan zal nooit iemand kinderen moeten krijgen want wat ik goed doe is voor een ander compleet fout.

Kan je zeggen dat je van kinderen wel leert wat voor sommige wel eens goed zou zijn :D.

Princesspres schreef:
ik kan me alleen heel erg slecht voorstellen hoe het moet zijn als je je problemen niet kan delen.
ik heb bijvoorbeeld in mijn familie het gevoel dat als jij een probleem hebt ( bijvoorbeeld financieel of je zit er geestelijk even helemaal doorheen) je samen een probleem hebt.
(jeetje wat klinkt dit kleffig nu , maar zo is het zeker ook niet)

Tja van mijn familie heb ik het ook niet vooral financieel...ben blij dat vrienden het aanboden weet niet wat ik anders had gedaan...jij hebt schijnbaar het mooi thuis maar reken erop dat het bij vele anders is. Maar ik vraag me af of je werkelijk ALLES weet....eel zit toch achter gesloten deuren...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:03

Huh :o? Elke malloot die een paard wil, kan er één kopen. Ook dat gaat veel te makkelijk! En een kat kan je bij een boer voor niks halen. Daar kan je dan ook nog in Druten op de kat van een ander schieten. Ook al zo'n zieke geest.

Kinderen zijn idd niet aan iedereen gegeven door moeder natuur. Mijn punt was eigenlijk, dat de meest slechte opvoeder die vruchtbaar is gewoon een kind op de wereld kan zetten. Er is niemand die dat tegenhoudt. Als je het dan niet via de vruchtbare weg kan of wil doen, dan moet je meteen aan regels voldoen. Ook in het ziekenhuis.

En het is echt waar. Kinderen opvoeden is niet makkelijk, je krijgt er veel voor terug absoluut, maar het is echt niet makkelijk.

Pedofielen? Dat zijn toch mannen die op een KDV werken? Daar kunnen ze zo beginnen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:44

Sja, helaas wel, maar ik denk dat je dat nooit waterdicht krijgt.