JuliaMaria schreef:Je hebt absoluut gelijk dat je niet weet wat het leven brengt, maar van tevoren zijn er een hoop maatregelen te treffen. Die geven nergens garantie voor, maar je gaat er bij voorbaat al een hoop problemen mee uit de weg. En als je vóór de zwangerschap al weet dat je op veel vlakken tekort schiet dan moet je er gewoon lekker niet aan beginnen.
ow welke?. heb relaties van 10 jaar kapot zien gaan na de komst van een baby tm 5 jaar...sorry er valt niet te regelen...komt zoals het komt. De mijne ging mis met nog geen jaar als ik dit had geweten??. Laat staan als je een 2ling krijgt.
Zwangerschap is niet waar je even snel voor kiest. Als het komt komt het bij sommige duurt het jaren soms komt het te snel onverwachts hoe klaar je er ook voor bent alles slaat om en kan misgaan.... Tekorst schieten is makkelijk gezegt dan gedaan niemand is perfect dus dan zal nooit iemand kinderen moeten krijgen want wat ik goed doe is voor een ander compleet fout.
Kan je zeggen dat je van kinderen wel leert wat voor sommige wel eens goed zou zijn
.
Princesspres schreef:ik kan me alleen heel erg slecht voorstellen hoe het moet zijn als je je problemen niet kan delen.
ik heb bijvoorbeeld in mijn familie het gevoel dat als jij een probleem hebt ( bijvoorbeeld financieel of je zit er geestelijk even helemaal doorheen) je samen een probleem hebt.
(jeetje wat klinkt dit kleffig nu , maar zo is het zeker ook niet)
Tja van mijn familie heb ik het ook niet vooral financieel...ben blij dat vrienden het aanboden weet niet wat ik anders had gedaan...jij hebt schijnbaar het mooi thuis maar reken erop dat het bij vele anders is. Maar ik vraag me af of je werkelijk ALLES weet....eel zit toch achter gesloten deuren...