Hebben ze nou echt niks beters te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:47

Miracle_ schreef:
Wees blij dat ze iig nog íets aan de veiligheid van kinderen doen daar.

Niet met zoiets... sorry, maar in 'deze tijden' met al die bezuinigen en waar niks meer kan, kom je niet aan met een idioot idee van het neerzetten van zuurstokken :+ Kom met iets wat mensen laat zien: kijk, wij weten prioriteiten te stellen en dit dit en dit komt eerst. De rest laten we wachten tot het beter gaan met de economie.

Die dingen hebben een godsvermogen gekost omdat ze door een kunstenaar zijn bedacht :oo

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:48

Aan wie wordt het opgedrongen dan? Je bent toch niet verplicht om er naar te kijken. Je kan het ook gewoon als versiering zien hoor. :+ Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:48

JessAndHope schreef:
Miracle_ schreef:
Wees blij dat ze iig nog íets aan de veiligheid van kinderen doen daar.

Niet met zoiets... sorry, maar in 'deze tijden' met al die bezuinigen en waar niks meer kan, kom je niet aan met een idioot idee van het neerzetten van zuurstokken :+ Kom met iets wat mensen laat zien: kijk, wij weten prioriteiten te stellen en dit dit en dit komt eerst. De rest laten we wachten tot het beter gaan met de economie.

Die dingen hebben een godsvermogen gekost omdat ze door een kunstenaar zijn bedacht :oo

Okee, dan is het inderdaad een ander verhaal... Een kunstenaar... _O- :') Wat een onzin!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:50

Dat geeft toch niks? Ik ben blij dat anderen het wel kunnen waarderen, zou wat zijn als heel NL walgt van dit soort opgelegde uitingen van je land.

Ik vind het gewoon niks, simpel zat. :D

Chaos

Re: Hebben ze nou echt niks beters te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:50

Achja, het brengt wel leuke spanning zich mee op de buitenritten. :+ :+

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:10

xSiep schreef:
Omg ze draaien nou echt door hoor... Doet me steeds meer denken aan de film The Wave....

mij dus ook :')

tsjong, dit is echt weird _O-

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:21

Citaat:
Omdat ik denk dat het niks met werkelijke trots te maken heeft, maar met angst. Een soort van bezwering om het 'enge buitenland' buiten de deur te houden.

Ik hoef geen vlag te zien om te weten dat ik in Nederland woon.
En kijk eens in je kledingkast: made in China, made in England, made in Turkey,... enz. enz.
We leven niet op een eiland... en kunnen dat ook niet meer veranderen door een paar vlaggen op te hangen.

Persoonlijk vindt ik daar niet veel mis mee. Ik woon dan wel in België, maar als ik naar onze hoofdstad Brussel ga is daar toch echt wel zo'n 75% buitenlander hoor. Dan vindt ik het idee van het buitenland buiten houden nog niet zo slecht. Het is ook niet zo dat ik iets tegen andere culturen heb, maar vindt wel dat wij ook recht hebben op ons eigen lapje grond. :+

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:31

Vind iedere dag een vlag overdreven. Op speciale dagen heeft het wat, maar iedere dag :=

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:44

Als een school het zelf wilt, zelf met het idee komt uit vaderlands trots, oke.
Maar scholen die niet meer zelf mogen weten wanneer, wat en waarom ze iets aan hun vlaggenstok hangen
vind ik redelijk absurd. Nederlands staat toch juist bekend als het land waar je zelf je eigen keuzes kan en mag maken?!

Buitendat is ' nederlands trots' kennelijk belangrijker dan al die mensen die vanwege de crisis hun baan kwijt zijn geraakt en nu in armoede leven,
of alle problemen in de zorg, infrastructuur, milieu enz. enz.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:48

Ik vind dit niet doordraaien. Het is een begin. Wat is er mis met een Nederlandse vlag bij een school? Als je het koud krijgt kun je hem altijd nog in de fik steken.

En daarnaast was er laatst een grote vreugde bij het PVV, want ... let wel ... Illegaal in Nederland wonen is vanaf heden strafbaar. Halleluja... Nou, dát is nog eens iets om trots op te zijn. Je zorgt gewoon dat je gepakt wordt, gaat brommen in de bak en als je er uit komt heb je al zo lang in NL gewoond, je bent geïntegreerd en hoppa verblijfsvergunning... Of werkt dat niet zo?

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 08:33

Als iemand gepakt word in Nederland voor illegaal wonen, mag hij straf gaan uitzitten (terug) in eigen land ;).

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 08:38

Jezus jij vindt het echt het begin???
OMG wat een poedersuiker gaat het worden als de regering mij kan verplichten te vlaggen. Blegh. Idioten.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 08:50

Tsja, what's next?? Ipv zorgen voor een veilige leefomgeving waar culturen ook uitgedragen kunnen worden willen we vlaggen ophangen? ...

Mijn merens moet toch maar aan een schuilkelder ipv een schuilstal dan!! ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 08:54

Nou niet voor het een of ander, maar dit soort nieuws is nou typisch NEDERLANDS :D
Wat een onzin en een gedoe.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 08:55

Ik ben benieuwd hoe de PVV dan de persoon, die de vlag bij zonsopgang gaat hijsen en bij zonsondergang weer gaat neerhalen, gaat betalen :+ Het lijkt mij dat de conciërge daar niet echt de uren voor heeft :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 09:02

Met al die handen aan het bed die er niet zijn gekomen. Of al die extra politieagenten. Die er zouden komen. Toen wegbezuinigd moeten worden en omdat ze mochten blijven nu tellen als extra politieagenten denk ik. Er wordt gewoon een creatief rekensommetje tegenaan gegooid.

Maar mijn tijd zal het wel duren. En al die mensen die PVV en VVD hebben gestemd en niet tot de natuurlijke achterban van die partijen hoort (maar tot de groep die het gemiddeld niet breed heeft) gaan vanzelf merken wat dat voor hen specifiek betekent. En wat het ze vooral ook in de eigen portemonnaie gaat schelen. Want eigen verantwoordelijkheid nemen betekent met nieuwe liberale wind dat je je eigen kont altijd moet kunnen redden. Ieder voor zich en god voor ons allen.

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:21

Miracle_ schreef:
Ach, ik zou het niet erg vinden. Ik weet nog wel dat ik op mijn middelbare school niet zichtbaar een Nederlandse vlag mocht dragen, al was het op mijn agenda, of op mijn etui, of wat dan ook. Want dat viel onder discriminatie. Maar een Turkse, Griekse, Antilliaanse, of welke vlag dan ook, dat mocht wel hoor.

Kom op zeg, wij mogen best trots zijn op ons land, en ook op de kleuren daar van. Ik vind hier niets mis mee hoor. :)

En daarmee is het pas mis gegaan en loopt het zo uit de hand in al die (achterstands wijken)
We mogen best laten zien dat we trots zijn op dit koude kikkerlandje in heel veel landen zijn ze trots op hun vlag en wappert overal fier dus waarom hier niet

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 09:24

Misschien omdat trots op een land voor veel mensen niets te maken heeft met de vlag. Misschien omdat het gek is dat een deel dat verplicht oplegt aan een ander deel. Misschien omdat je daarmee de vrijheid die Nederland kent (en waar ik heel trots op ben) geweld aandoet. Misschien omdat dit nog maar het begin is zoals iemand hier schrijft. Misschien omdat dat pas eng is.

PVV laat die V voor vrijheid maar weg.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:23

Mweh ik ben geen patriot. :')

ik heb die affiniteit niet zo, dus laat die vlag maar lekker weg.

Bovendien vidn ik het bizar dat je dat verplicht gaat stellen. :') Nog even en we mogen alleen rood-wit-blauwe kleding aan. Ojee. Of oranje natuurlijk. _O-

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:26

En worden we verplicht alleen nog aardappels, vlees en groente, drop en kroketten te eten,
weg met de pasta's, pizza's, roti en chinees.

Het zou me niets verbazen als ze ook nog eens met zulk soort voorstellen gaan komen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:23

Ik heb niet veel affiniteit met Nederland, maar ik begrijp wel waar de PVV heen wil: wat meer waardering voor ons eigen land en dat we ons wat minder onder laten sneeuwen door andere niet-westerse culturen..

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:05

Als je in Finland een vlaggenmast hebt, zijn er dagen waarop je verplicht de vlag buiten MOET hangen. Is geen optie, als je het niet doet riskeer je een boete. Daarnaast mag de Finse vlag maar een etmaal in het jaar de hele nacht uithangen, namelijk met Sint Jan (midzomer).

Er zit wel iets in, waarom doe je in hemelsnaam een vlaggenmast als je hem niet gebruikt? Laat hem dan verwijderen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:51

Anya schreef:
Jezus jij vindt het echt het begin???
OMG wat een poedersuiker gaat het worden als de regering mij kan verplichten te vlaggen. Blegh. Idioten.

Hmm, ik zie dat je die serieus kan nemen. Het was als grapje bedoelt, daarom opperde ik al om hem in de fik te steken. Maar wat is er eigenlijk mis met onze driekleur? We gaan toch ook allemaal als maloten in het oranje lopen met jurkjes van een biermerk aan en een muts van een ander biermerk om naar 11 idioten te kijken die nog niet eens ieder voor zich een bal willen kopen van dat exorbitante salaris wat ze hebben? Is dat niet raar dan?

Juliamaria: Ja, en dat vind ik dus helemaal niet erg. Wat is er mis mee dat we inzien dat we zuinig moeten zijn op wat we hebben? Wij Nederlanders staan bekend als tolerant. Je kan ook te tolerant zijn. Ergens mag je natuurlijk best een heel klein beetje uitdragen waar je vandaan komt. Laten we wel wezen. We zijn in een aantal sporten als klein landje toch maar toonaangevend. En dan zitten we wel allemaal als indianen in de tribune. Dan is het wel heel gewoon... Moeten we ons daar dan ook voor schamen?

Ik woon in een erg koningsgezind dorp. Ik vond het best mooi om een hele straat te zien met vlaggen! Eén stak er af. De onze. Ik heb nog nooit een vlag gehad... :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:49

marjolein_el schreef:
Jahoor wat een onzin! In Zwitserland zie je het ook overal, echt gek werd ik er van!

De Nederlandse vlag?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:51

Tiggs schreef:
marjolein_el schreef:
Jahoor wat een onzin! In Zwitserland zie je het ook overal, echt gek werd ik er van!

De Nederlandse vlag?

lol, dat zou wat zijn. Op iedere school ter wereld de NL vlag *\o/*