Vermiste limburgse in spanje gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:49

F_Orumster schreef:
Ze had ook 's nachts licht kunnen zien van de steden en zo kunnen oriënteren. Dan wachten tot de zon er weer is om je kompas te refereren.

Inderdaad. Alleen heldere nachten de de kust is echt een lichtbáken. Zelfs over een heuvelrug zie je de kam afsteken.
Als er een feria in Frigiliana zou zijn geweest, had ze de muziek gehoord, zo dichtbij zat ze. Ik woon zelf op enige afstand van een dorp in de bergen dus ja, weet waar ik het over heb.

Het zal allemaal best maar ik kan er met héél veel goede wil echt geen begrijpelijk verhaal van maken.
Het komt neer op 16 dagen niet vást zitten op kruipafstand van een berg-Volendam aan de van toeristen wémelende Costa del Sol.
Nerja is net zo toeristisch als Torremilinos :)*

slimmerik

Re: Vermiste limburgse in spanje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:15

Dus heeft ze vrijwillig gekozen om te hongeren en zich af te zonderen?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:19

slimmerik schreef:

Vast niet, maar haar gezonde verstand heeft het wel een beetje laten afweten....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:38

Ik had ook geen 16 of 18 dagen daar blijven zitten hoor..... :n Maar geen idee waarom ze niet weg durfde te gaan daar. Misschien komt het antwoord nog een keer als ze weer op krachten is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:47

Net even met de coördinator van de Proteccion Civil (1-1-2) gesproken hierover.

De ´redding´ was een hulpverlener die naar beneden naar haar toe gelopen is, haar op de rug genomen heeft en omhoog naar het pad gelopen is.
Canal Sur TV stond op het pad opnames te maken. Ja, er zijn dus béélden van de redding uitgezonden.
16 dagen op 50 meter van de ´uitgang´ naar de ´buitenwereld´op een paar honderd meter afstand blijven zitten :x

Ik zal niet herhalen hier wat de meest gangbare theorie is, maar het ´verdwaald´ wordt hier met :? beschouwd.
Men begrijpt het niet meer dan ik; n-i-e-t.
Men heeft er vréselijk veel goedmoedige plaaglol in dat het ook een Nederlandse was. Dat ga ik nog lang aanhoren bij de Proteccion Civil....

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:49

Nou ja, in probleemsituaties wordt er vaak wordt aangegeven dat je moet blijven waar je bent, zonder rond te gaan lopen dwalen, dus dat is redelijk serieus genomen.
En verder geloof ik meteen dat ze niet in de wilde wilnernis zat, maar dat is ook maar omdat ik in het gebied heb gelopen. Hoe dan ook; ik geloof toch ook weer niet dat je jezelf 15 dagen zo gaat zitten uithongeren. Dus het zal wel een versie zijn van te verzwakt, geen goede voorbereiding, geen water, geen weet ik veel wat, alleen een fluitje. Gelukkig was dat fluitje blijkbaar wel haar redding.

Ik vond het idee dat ze op een gegeven moment de weg niet meer kon vinden, "besloot naar het volgende dorp te gaan lopen" in plaats van terug te gaan en daarna echt te verdwalen zo apart...ik vraag me ook af hoe lang ze aan het wandelen was voordat ze besloot te blijven waar ze was.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:56

Citaat:
Nou ja, in probleemsituaties wordt er vaak wordt aangegeven dat je moet blijven waar je bent, zonder rond te gaan lopen dwalen, dus dat is redelijk serieus genomen.

Teveel van die survival programma's gekeken denk ik en de tips van die stoere boys op tv te letterlijk genomen :')

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:57

Ik ben blij dat ze gevonden is vooral voor haar familie.
Maar ik vind het ook een raar verhaal. Zonder het rot te bedoelen: mijn man schoot in de lach toen hij de beelden van dat gebied zag. En het is sowieso vreemd dat je een rivier stroomOPwaarts gaat volgen, iedereen weet dat als je een rivier stroomAFwaarts volgt je bij de kust komt.
Maar ja, wie weet komt er nog naar buiten wat er gebeurd is, het lijkt mij dat ze erg in de war is geweest of echt geen enkel benul heeft gehad van basiszaken die je toch moet weten en meenemen als je in je uppie gaat wandelen in een gebied wat je kennelijk niet kent.
Maar nogmaals, het is fijn dat ze ongedeerd is.

Wel banketstaaf als je zo in angst hebt gezeten en het blijkt dat dat misschien helemaal niet nodig was :+ .

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:00

Colway schreef:
Citaat:

Teveel van die survival programma's gekeken denk ik en de tips van die stoere boys op tv te letterlijk genomen :')

Ze zat in Spanje, niet in Africa of een andere bush ergens honderden kilometers van de bewoonde wereld af. (Ben ik dan echt zo gemeen dat ik denk dat dit verhaal best wat geld in het laatje kan brengen? :x ).

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:03

Het is niet te hopen dat het aandachttrekkerij was....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:11

slimmerik schreef:

dat denk ik niet....maar echt slim is ze vermoedelijk niet :7

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:11

Ik denk dat ik het ook eens probeer, dan zijn die 12 kilo er zo af ;) :+ !

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:13

Vala schreef:
Ik denk dat ik het ook eens probeer, dan zijn die 12 kilo er zo af ;) :+ !

:D gaan we samen...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:15

Wanneer heb jij vakantie? Ik wil dan wel als we 'gered' worden op de rug van een lekkere vent!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:16

Citaat:
Ze zat in Spanje, niet in Africa of een andere bush ergens honderden kilometers van de bewoonde wereld af. (Ben ik dan echt zo gemeen dat ik denk dat dit verhaal best wat geld in het laatje kan brengen? :x ).

Daarom is het ook zo ongeloofwaardig of ongelofelijk dom

Lijkt bijna een publiciteitsstunt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:17

Zunzuncito schreef:

Bij de auto of het vliegtuig blijven. Omdat die makkelijker te zien zijn.
Niet tussen de bosjes naast een rio/ in een grot gaan zitten wachten :)*

Even mbt kaart of kompas. Dat heeft helemaal geen nut in die omgeving.
1. Een heuvelrug op en je kan óverzien waar je bent; zie foto.
2. Je kan gewoon de zon zien. De kust is zuid; klaar.
3.´s Nachts kan je de verlichting van Nerja zien.
3. Het is één grote (zuid)helling met aan de ene kant berg en de andere kant zee. Ertussen gaat van hoog naar laag of anderson afhankelijk van welke kant je op kijkt. Álle water wat je tegenkomt echter stroomt....????? Juist; omlaag :)* Misschien een keer wat een beetje naar links, beetje naar rechts, doch.... omlaag = kust.
´Ja, maar watervallen...´ moet je met een Slochterense zoutlaag nemen. Canyonning kan daar bijvoorbeeld niet want dat komt op beekbedding-wandelen neer.

Maar goed, hoe het ook zij; onder de streep is het onbegríjpelijk hoe ze in díe, in het geheel niet ruige noch onbewoonde en al helemáál niet afgelegen, omgeving langer dan een dag ´zoek´ is gebleven.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:19

Laat ze dit maar niet lezen HC := . Ik vind het ook echt onbegrijpelijk, maar misschien moesten er wat kilo'tjes af :') .
Slochterense zoutlaag _O- , ik lig onder mijn stoel, ik hoop dat ik voor het avondeten nog gevonden wordt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:31

Colway schreef:
Citaat:

Daarom is het ook zo ongeloofwaardig of ongelofelijk dom

Het is simpel.
Óf ze verdwaalt ook in haar eigen keuken,
óf er er is wat anders.

Ze zat níet in een onherbergzaam stuk, níet afgelegen en pal, echt pál bij een zeer drukke toeristische Costa plaats.

:wow: op google

Geen fotos van de Rio Chillar omdat die zo ruig is?? Dat is gewoon een mooi kabbelend wandel´pad´ naar de zee!
Het stérft van de toeristenkieks!

http://1.bp.blogspot.com/_X3mvZnZ1EL0/S ... ar+087.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-8bhIAr114D8/T ... llar+1.jpg

http://www.calaceiteresidencial.com/fil ... hillar.jpg

http://www.aguariosypueblos.org/wp-cont ... hillar.jpg

en echt niet alleen voor stoere binken:

Afbeelding

de wat grotere watervallen zitten een stuk stroomopwaards.
Daar is echter een pad langs....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:33

Ook een flutzoekaktie van die Spanjaarden geweest volgens mij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:36

Vala schreef:
Laat ze dit maar niet lezen HC := . Ik vind het ook echt onbegrijpelijk, maar misschien moesten er wat kilo'tjes af :') .
Slochterense zoutlaag _O- , ik lig onder mijn stoel, ik hoop dat ik voor het avondeten nog gevonden wordt.

Ik vind het zelf eigenlijk alleen maar heel triest.

De familie is dóódongerust geweest. Stel je eens voor dat je moeder/vrouw 18 dagen zoek is.
Heeft een schép geld aan reis en verblijf uitgegeven.
Voor????? :x

Idem 1-1-2.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:42

slimmerik schreef:
Ook een flutzoekaktie van die Spanjaarden geweest volgens mij.

Pardon???
Waar baseer je dát nu weer op?
Ik zít bij 1-1-2 doe zelf mee aan dergelijke zoekacties en geef je een op praktijkbewijs uit eerste hand gebaseerde ervaringsmening:
Dat is hier een goed geoliede en zeer ervaren machine om verdwaalde toeristen op te sporen.
Er is zeer professioneel gezocht.
Er zijn zelfs speurhonden ingezet!
Het heeft tienduizenden euros gekost.

Dat ze niet gevonden is leidt niet eerst naar een conclusie over het zoéken :)*
Hier wordt daarom díe conclusie getrokken.
Nee, die zet ik niet op Bokt, want dat is te beledigend als het niet waar. Wat waar is weet zonder nader onderzoek, wat de kool niet waard is, alleen de dame zelf.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:47

Ben het zeker met je eens dat het triest is en zeer spannend was voor haar familie.
Ben daarom ook zeer benieuwd hoe dit zo gekomen is.

Wb de zoekactie, volgens mij had die mevrouw aan niemand verteld dat ze daar ging wandelen toch?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:48

Als ik jouw posten zo lees HC begin ik me bijna af te vragen of ze al die tijd op die plek heeft gezeten? Of heeft ze zich schuilgehouden om welke reden dan ook? Ik heb heeeeeeeel erg het gevoel dat wij met zn allen niet het hele verhaal kennen.

Mocht mevrouw simpelweg in paniek zijn geweest en écht hebben gedacht dat ze geen kant meer op kon bied ik bij voorbaat mn excuses maar alvast aan.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:49

Gelukkig ik dacht al dat ik de enige was die dacht dat er van het hele verhaal niets klopte......
Vandaag staat er in onze regionaal dagblad een foto van de mevrouw in kwestie die genomen is net voordat de reddingswerkers haar oppikte.....na 16{of was het nou 18?} dagen zag ze er in mijn ogen schoon en nog erg goed uit...blijf het een raar verhaal vinden,is het zo dat ze in paniek geen stap meer heeft durven zetten of wil ze aandacht {maar wat als ze dan nooooooit gevonden was? :P}

Fenne_Ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:00

@Binky

dan was de stunt niet naar wens verlopen...
Ben benieuwd wie het geld moet betalen van de zoekacties, ze mag wel veel donaties krijgen }:)