Hersendode vrouw baart gezond kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Hersendode vrouw baart gezond kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:50

Ijskoude handen heb ik ook gelezen idd, was wel een onwijs spannend boek dat..

Tsja, dat is wel een goeie inderdaad, of de baby er geen hinder van ondervindt.. Maar die kliniek had t in 2009 toch ook al gedaan? Dan zullen ze toch wel weten hoe dat kindje zich ontwikkeld heeft?

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:31

raket schreef:
als ze zelfstandig ademt en alleen gevoed wordt dan vind ik het zeker kunnen, maar als ze ook volledig beademt moet worden vind ik het al lastiger. Wat ik me ook afvraag; wat gebeurd er dan nu met die vrouw???
Als ze hersendood is, wordt ze dan nu afgekoppeld van de apparatuur.

Erg ethisch vraagstuk indien hersendood.

Comateus blijf ik anders vinden, dan is er kans op ontwaken.
Hersendood is voor mij eigenlijk al overleden.
Weet niet wie het vroeg, maar als je iemand beademt en voedt en aan de apparatuur bewaakt gaan alle basale lichaamsfunctie door. Urine maken, poepen en alle organen blijven zuurstof krijgen, dus ook de baarmoeder, placenta en dus de baby. Die zal dus gewoon doorgroeien.

Ander interessant vraagstuk vind ik of de baby er hinder van ondervindt als moeder niet gesproken heeft, bewogen heeft etc.. of dat ergens in de ontwikkeling van de baby gaat uitmaken of niet.

Dat onderste stukje wat je schrijft vroeg ik mij indd. ook af. Zal zo'n kindje daar geestelijk last van krijgen of zal het niet uitmaken?

Cassidy

Re: Hersendode vrouw baart gezond kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:28

De baby zal genoeg gehoord hebben in het ziekenhuis, stemmen, geluiden, het gepiep van apparatuur. Misschien heeft iemand wel muziek gedraaid.
En vergelijkingsmateriaal ga je niet hebben. Ieder kind is anders. De een is vlot, loopt snel, klets de oren van je hoofd, de ander doet er wat langer over.
Dus als dit een kind is die er wat langer over gaat doen, ga je dan meteen wijzen naar het feit dat hij in utero niet de nodige liefde en aandacht heeft gekregen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:34

Barvrouwke schreef:
mhh.. hier ging toch een boek over. IJskoude handen heette het.
Ooit eens gelezen voor een boekverslag en er toen ook vragen over
gekregen wat ik ervan vond. Ik ben er nog steeds niet over uit...

Oef dat vond ik een vreselijk eng boek als kind kan ik me herinneren. Vanuit mezelf zou ik zeggen dat het goed is zo. Als ik graag een kind zou willen, zou ik willen dat ze het kind zouden proberen te redden.