Paracetemol op school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:55

Vjestagirl schreef:
Killyenn schreef:
Ik vind dit inderdaad een nogal voorbarige conclusie. Misschien komt het wel door slaapgebrek, aangezien ze rond 7 uur opmoeten voor school maar hun ritme (bewezen) heel anders in elkaar zit, of door de slechte luchtkwaliteit in heel veel lokalen, de drukte van veel klassen, of het feit dat je in de lessen niet mag eten, 3 uur lang.

Het laatste halfjaar mocht er bij ons op school ook geen paracetamol gegeven meer worden. Helaas heb ik vrij veel last (gehad) van clusterkoppijn, maar mocht ik daar plotseling geen paracetamol meer voor. Ben het toen dus maar zelf mee gaan nemen, is dat dan de bedoeling? Dat iedereen z'n eigen pillen mee naar school neemt?

Ik moet eerlijk zeggen dat k 3 uur geen extreem lange tijd vind om niets te eten. In het weekeind loop je toch ook niet continu te kanen?

ik kan echt geen 3 uur zonder eten :o. Heb een erg snelle spijsvertering, en eet elk uur wel wat :) Ook in het weekend, ook nu op mijn werk.

Kaitlyn

Re: Paracetemol op school

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:59

Om heel eerlijk te zijn kan ik ook niet ontbijten :n

Wordt daar kostmisselijk van en krijg het gewoon niet weg :n

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:00

Ik eet op de hogeschool ook elk uur wat uit verveling, maar de hoofdpijn krijg ik daar echt door de saaie les hahah

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:08

Citaat:
door de slechte luchtkwaliteit in heel veel lokalen, of het feit dat je in de lessen niet mag eten, 3 uur lang.

Ik moet eerlijk zeggen dat k 3 uur geen extreem lange tijd vind om niets te eten. In het weekeind loop je toch ook niet continu te kanen?

ik kan echt geen 3 uur zonder eten :o. Heb een erg snelle spijsvertering, en eet elk uur wel wat :) Ook in het weekend, ook nu op mijn werk.

Gelukkig bestaat er zo iets als leswisseling, en als je gewoon een sultana/evergreen weet ik wat in je tas stopt kun je elk uur eten :)

Bij ons was het ook geen probleem (en is nu op hogeschool ook zo) dat als je bijna van je stokje gaat, je dat even aangeeft en dus even wat eet.

Slechte luchtkwaliteit ben ik het dan wél mee eens. Maar dan krijg je weer het geze*kt van de koukleumerige meiden waarvan het raam niet open mag..... :j

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:10

Ik werk allang. Maar laatst moest ik voor een bijscholing ook 2 dagen naar school.
Daar heb ik ook paracetamol ingenomen in de loop van de dag.
Vanwege het benauwde lokaal, er kon alleen maar een klein raampje open.
Het werd er zo muf in de loop van de dag, echt niet gezond meer.

Volgens mij moet er eerst daar wat aan gedaan worden, dat er voldoende frisse lucht in de lokalen kan komen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:12

Jolienn, je bedoeld de types die midden winter in dat ene scháttige topje naar school te komen, en vervolgens overal lopen te klagen dat het zo koud is?

Ik heb dat op t HBO nogsteeds. Ik ben altijd te vroeg (20 minuten tot n kwartier) en zet dan de ramen altijd open (van 'op een kiertje' als het vriest tot 'wagewijd' als het boven de 18 graden uitkomt). En altijd, zodra er mensen binnen komen 'het is koud, ik doe het raam dicht hoor!' en vervolgens kun je de luchtkwaliteit in de komende 2 uur bijna achteruit voelen hollen...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:14

Hangt er ook vanaf, ik zat altijd bij het raam maar als het weer is zoals vandaag hoeft echt dat raam niet open hoor := Doe het dan maar verder naar voren of naar achteren ergens iets open..

Ik was er trouwens niet zo één die in dat ene schattige topje naar school kwam := Ik had sneller iets te warms aan dat iets te kouds omdat ik weet dat ik het snel koud krijg..

Vond het ook geen probleem om een raam open te zetten, als ik m'n jas maar aan kon houden. Maarja, dat mocht dan niet van de leraren. :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:18

Het is hier vandaag 18 graden en bewolkt. Bij mij in huis staat de balkondeur al een paar uur open...

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:19

Jolienn schreef:
Citaat:
door de slechte luchtkwaliteit in heel veel lokalen, of het feit dat je in de lessen niet mag eten, 3 uur lang.

Gelukkig bestaat er zo iets als leswisseling, en als je gewoon een sultana/evergreen weet ik wat in je tas stopt kun je elk uur eten :)

Bij ons was het ook geen probleem (en is nu op hogeschool ook zo) dat als je bijna van je stokje gaat, je dat even aangeeft en dus even wat eet.

Slechte luchtkwaliteit ben ik het dan wél mee eens. Maar dan krijg je weer het geze*kt van de koukleumerige meiden waarvan het raam niet open mag..... :j

gezeik van koukleumerige meiden? Ik heb me een partij kou geleden op de middelbare school. Ik heb een lage bloeddruk, waardoor ik het snel koud heb en daar kan ik vrij weinig aan doen. Ik had het vrijwel elke dag koud op school (in de winter dan). Als mensen dan ook nog eens een raam open gingen zetten dan werd ik daar niet vrolijk van nee! Ik ben nu zelf docent en zet vrijwel altijd een raam open (of meerdere) maar dat kan ik nu omdat ik het voor de klas gewoon echt warm heb. Als leerlingen klagen dat het te koud is dan gaat het raam gewoon weer dicht. De foute regel op middelbare scholen is dat de ramen dicht moeten bij het verlaten van het lokaal, en hier gaan ze de fout in. Juist als er niemand in het lokaal zit moet het lokaal even door kunnen luchten, zodat als er een volle klas in zit de ramen niet perse open hoeven.
Daarnaast heb ik ook altijd gewoon warme kleding aan hoor.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:23

Maar zelfs als de ramen altijd dicht zijn, zou het wel beter kunnen.

Ik werk in een verpleeghuis, waar vooral 's winters ook nooit een raam openstaat.
Maar er is een soort van klimaatbeheersing in het gebouw (hoe het werkt weet ik niet)
Daardoor is er wel altijd voldoende zuurstof en frisse lucht.
Misschien is dat wel duur, dat scholen daar te weinig geld voor hebben, of zo?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:25

ik haalde ook best vaal paracetamol :j
Ik heb last van spanningshoofdpijn wat ik nu aardig onder controle heb, maar toen nog niet. Dus ik had inderdaad gewoon écht vaak veel hoofdpijn.

Wat ook veel gebeurd is dat ze even de les uit willen, en 'dan maar een paracetamol gaan halen.' Gebeurd echt heel vaak. Vaak gaan die gewoon de zak in, en nemen ze hem niet eens in.
(Vraag me af waarom je dan uberhaupt een paracetamol gaat halen, loop dan een rondje door de school... maarja, het gebeurd)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:30

Hier in België mogen de scholen geen medicatie meer geven
Ik vind dat zeker niet slecht

Gelukkig stond bij ons op school het raam vaak open, anders krijg je idd snel hoofdpijn

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:33

Toad schreef:
gezeik van koukleumerige meiden? Ik heb me een partij kou geleden op de middelbare school. Ik heb een lage bloeddruk, waardoor ik het snel koud heb en daar kan ik vrij weinig aan doen. Ik had het vrijwel elke dag koud op school (in de winter dan). Als mensen dan ook nog eens een raam open gingen zetten dan werd ik daar niet vrolijk van nee! Ik ben nu zelf docent en zet vrijwel altijd een raam open (of meerdere) maar dat kan ik nu omdat ik het voor de klas gewoon echt warm heb. Als leerlingen klagen dat het te koud is dan gaat het raam gewoon weer dicht. De foute regel op middelbare scholen is dat de ramen dicht moeten bij het verlaten van het lokaal, en hier gaan ze de fout in. Juist als er niemand in het lokaal zit moet het lokaal even door kunnen luchten, zodat als er een volle klas in zit de ramen niet perse open hoeven.

En als er dan iemand klaagt dat het te warm is, gaat het raam dan weer open?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:35

Je kunt in Nederland toch gewoon zoveel kopen als je zelf wilt in de supermakt/drogist? Maar dan wel klagen over misbruik op school?

Dat zijn geen bijster slimme meiden als je het mij vraagt...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:36

Wat ramen open en dicht betreft... Ik woon in een studentenhuis met z'n 5en. Daarvan zijn er 3 die 't liefst hun raam altijd dicht hebben. Ik denk dat wat dat betreft een deel van de mensheid zachte eitjes worden, om 't zo maar even te zeggen :P Lekker de CV aan types.
Toad, niet richting mensen als jou bedoelt. Bij jou heeft 't een medische oorzaak.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:38

Toad schreef:

Ook jij snapt natuurlijk zelf heel goed dat je een uitzondering op de regel bent... :Y)

@Kaitlyn, als je altijd bij het raam gaat zitten, en het raam hoeft van jou niet open, dan kun je toch ook níet bij het raam gaan zitten? Bij de meeste scholen die ik ken is het kiezen van je plek gewon vrij hoor..

Ik had altijd zo iets van iedereen gaat leuk bij het raam zitten (kun je naar buiten kijken=niet op hoeven letten) maar zeur dan ook niet als het raam open moet, ga dan aan de andere kant van de klas zitten!

@ Vjestagirl idd dat soort types. Maar ook soms dat ik in een shirtje zat en zij in een trui en dat ik zo iets had van zet dat raam aub open. Ben daardoor ook nog wel eens gewoon de klas uit gelopen, ik trek het niet in dat soort lokalen hoor :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:39

_Tara_ schreef:
Wat ramen open en dicht betreft... Ik woon in een studentenhuis met z'n 5en. Daarvan zijn er 3 die 't liefst hun raam altijd dicht hebben. Ik denk dat wat dat betreft een deel van de mensheid zachte eitjes worden, om 't zo maar even te zeggen :P Lekker de CV aan types.
Toad, niet richting mensen als jou bedoelt. Bij jou heeft 't een medische oorzaak.

In mijn eerste studentenhuis stonden alle verwarmingen (ook in de gangen en de badkamer) permanent wagewijd open (tot ver in Juni), de thermostaat op 26 en was er een verbod op het open doen van ramen. Zelfs toen ik het raam op mijn eigen kamer open deed kreeg ik de vraag of k die niet dicht kon houden...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:41

Vjestagirl schreef:
_Tara_ schreef:

In mijn eerste studentenhuis stonden alle verwarmingen (ook in de gangen en de badkamer) permanent wagewijd open (tot ver in Juni), de thermostaat op 26 en was er een verbod op het open doen van ramen. Zelfs toen ik het raam op mijn eigen kamer open deed kreeg ik de vraag of k die niet dicht kon houden...

Krijg 't al bijna benauwd bij 't idee. Ik zie ook nu al weer op tegen de winter, altijd weer gedoe over de thermostaat en ramen open zetten...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:43

Dat was ook echt benauwd... Ik heb de hele winter daar mijn radiator niet aan gehad, maar als k de deur een stukje open liet (zat op zolder) was t meer dan warm zat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:43

Ik nam zelf gewoon ibuprofen mee, rot op met je paracetemol die niet werkt en die we overigens ook nooit kregen. Daar belde ze je ouders voor op.. Erg fijn als die overdag niet thuis zijn. :+

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:45

Mijn verwarming in mn appartementje staat al sinds april ofzo niet meer aan. En daarvoor alleen s avonds laat als t echt koud werd. Maar dan nog trek ik eerst een dikkere trui aan! MAar das ook gedeeltelijk omdat t een gecombineerde slaap/woonkamer is. Tis wel los van elkaar alleen niet helemaal afgesloten. Warm in de kamer is warm in de slaapkamer en daar heb ik een nog grotere hekel aan! :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:48

Ik woon hier sinds maart, en k heb de verwarming nog niet aan gehad... Maar goed, ik heb ook aan 4 kanten andere huizen, mijn voordeur binnen en dubbelglas in mijn ramen. Dus t wordt ook niet snel koud

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:48

mika11 schreef:
Maar zelfs als de ramen altijd dicht zijn, zou het wel beter kunnen.

Ik werk in een verpleeghuis, waar vooral 's winters ook nooit een raam openstaat.
Maar er is een soort van klimaatbeheersing in het gebouw (hoe het werkt weet ik niet)
Daardoor is er wel altijd voldoende zuurstof en frisse lucht.
Misschien is dat wel duur, dat scholen daar te weinig geld voor hebben, of zo?

Klimaatbeheersing is heel slecht voor de gezondheid. Mensen krijgen ernstige gezondheidsklachten op den duur van mechanische ventilatie, het is ongezond en een bron van schimmels en andere troep.
Tegenwoordig worden er huizen gebouwd waarin geen enkel raam meer open kan met alleen deze ventilatie en er is bewezen dat mensen daardoor jaren eerder komen te overlijden. Het is een ondergeschoven kindje, maar een behoorlijk en heel ernstig probleem. Maar goed, das oftopic.

Er gaat gewoon niets boven verse lucht / zuurstof. Ik krijg ook hoofdpijn / licht in mijn hoofd van muffe lucht.
Het artikel vind ik een beetje eenzijdig.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:49

Romana01 schreef:
Ik vind het wel erg kort door de bocht, dat ze er van uitgaan dat meisjes zo veel hoofdpijn hebben omdat ze te weinig eten en drinken.. misschien moeten ze maar eerst ff naar de lucht kwaliteit in het lokaal kijken, daarvan zal ook meer dan de helft hoofdpijn krijgen

Inderdaad..
Frisselucht zou ook een hele hoop doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:51

Anthea schreef:
Ik nam zelf gewoon ibuprofen mee, rot op met je paracetemol die niet werkt en die we overigens ook nooit kregen. Daar belde ze je ouders voor op.. Erg fijn als die overdag niet thuis zijn. :+

Dat vind ik al helemaal een eng idee. Ik zeg niet dat jij het roekeloos gebruikt, maar een vriendin van me slikte ook te pas en te onpas ibuprofen of aspirine "omdat paracetamol niet werkt". Een apotheekmevrouw vertelde het laatst ook tegen een van haar klanten die erom vroeg. Ze zei dat je eerst een arts moet raadplegen als je langdurig iboprufen wilt gebruiken. Maagbloedingen, hartfalen, hartritmestoornissen zijn klachten die regelmatig voorkomen bij het gebruik van ibuprofen. Geldt ook voor aspirine als ik me niet vergis :j