Gruwelijk beelden op tv

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 23:52

Ik denk dat die shocktherapie mensen zeker aan het denken zet maar ik betwijfel of mensen ook daadwerkelijk actie gaan ondernemen...
Jehebt gelijk dat als je geen vieze dingen wil zien je dan beter geen tv kan kijken naar dat is toch belachelijk dat je om die reden niet meer je favorite serie of een mooie film kunt zien...

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 23:54

Marloez schreef:
Ik ben vegetariër (eigenlijk zo goed als veganist) en vind het juist heel goed om deze beelden tijdens het journaal uit te zenden. :j Ik ken veel mensen die 'het niet willen zien omdat ze anders geen vlees meer willen eten' en ik vind dat echt een belachelijke naïeve houding. :+ Op deze manier wordt het ze min of meer opgedrongen en daar is in mijn ogen niets mis mee. :) Wat ze daarna zelf doen moeten zij weten maar ik vind dat ze moeten weten hoe hun stukje vlees behandelt is.

Ik ben het helemaal met je eens dat vleeseters moeten weten en onder ogen moeten komen waar het vlees vandaan komt en wat er vooral allemaal gebeurt. Alleen is het probleem dat ik het niet wil zien en ik dus eigenlijk vind dat elke omroep verplicht is een waarschuwing vooraf te geven.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:00

Als ik het goed begrijp willen jullie niet geconfronteerd worden met de realiteit.... Er zit een knop op je tv waarmee je hem kan uitzetten; probleem opgelost.

De realiteit is nu eenmaal hard. Zeker als het zonder achtergrond informatie op je scherm komt. Wat ik heel kortzichtig vind is het veroordelen van andere culturen op basis van je eigen referentiekader. Heb je er weleens bij stil gestaan dat sommige culturen het vreselijk vies vinden dat wij met dezelfde hand het wc-papier hanteren als eten tot ons nemen? Dat is iets waar ze daar van zouden gruwelen als ze dat op tv te zien krijgen.

Marit

Re: Gruwelijk beelden op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:11

Ik wil het even over een andere boeg gooien, want tegen dierenleed kan ik wel, die reclames ken ik uit mijn hoofd.
Maar nu eens gelet op het drama in het winkelcentrum in alphen ad Rijn. Dan komt dan op het journaal, maar dan zie ik gewoon een lijk liggen.
Ten eerste vind ik dit ontzettend respectloos om te filmen, en ten tweede wil ik echt geen lijken zien. Je zag ze gewoon liggen, zonder doek of iets, onaangekondigd. Ik wil dat gewoon niet zien en zie de reden er ook niet van in dit uit te zenden. Dat is toch vreselijk.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 00:12

Dat vind ik persoonlijk (maar dat is mijn mening) toch anders dan zien hoe een dier verminkt word en pijnlijd.
Tuurlijk hebben zij ook hun ideeen over dingen die wij doen, en als zij de dieren op die manier willen slachten omdat het moet volgens het geloof oke, dat het op tv wordt vertoont oke, maar geef op z'n minst een waarschuwing. Kleine moeite toch

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 01:30

Ja sorry hoor, maar dan zit ik rustig even het journaal te kijken, zie ik opeens vreselijke beelden van hoe die beesten geslacht werden, en daarbij mishandeld werden. Dat hoef ik echt niet te zien! Van mij mocht ze even van te voren waarschuwen, want ik zat namelijk net met mijn bordje eten voor de tv. En ik kan tegen veel, maar als het om mishandeling van beesten gaat, kan ik er niet meer tegen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 01:34

Essssss schreef:
Ja sorry hoor, maar dan zit ik rustig even het journaal te kijken, zie ik opeens vreselijke beelden van hoe die beesten geslacht werden, en daarbij mishandeld werden. Dat hoef ik echt niet te zien! Van mij mocht ze even van te voren waarschuwen, want ik zat namelijk net met mijn bordje eten voor de tv. En ik kan tegen veel, maar als het om mishandeling van beesten gaat, kan ik er niet meer tegen.

Misschien moet je dan niet meer 'rustig' journaal gaan kijken, ik kijk het persoonlijk zelden omdat ik ontzettend down kan worden van oa al die heftige oorlogsbeelden.. Journaal is doorgaans niet echt vrolijk omdat het de harde waarheid betreft..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 01:47

Ja, de heftige oorlogsbeelden zijn ook niet echt fijn, maar als ik het journaal kijk kan ik er altijd rustig naar kijken, geen probleem, ook al komen er heftige beelden het is inderdaad de harde waarheid. Maar zoals ik al zei, als er iets met dierenleed is, en er komen zulke heftige beelden bij, kan ik er niet tegen. Dan zap ik wel even weg of kijk ik de andere kant op. En ik vond vandaag toch wel dat er erg heftige beelden waren.. Was er toch wel even van geschrokken en de beelden bleven wel even bij.. Zeker omdat het zo plotseling kwam.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 02:10

Anne_GTI schreef:
Als ik het goed begrijp willen jullie niet geconfronteerd worden met de realiteit.... Er zit een knop op je tv waarmee je hem kan uitzetten; probleem opgelost.

Ik denk niet dat de zielige dieren reclames en het journaal altijd alleen realiteit zijn. Tuurlijk zijn die beelden wel ergens gemaakt en is het echt gebeurt maar het zijn toch ook extremen die in beeld worden gebracht, anders was het ook niet nieuwswaardig :Y) . En imo moet je dat als volwassenen wel aankunnen maar wanneer dat soort dingen overdag worden uitgezonden mag er toch wel gewaarschuwd worden ivm kinderen die kunnen dat soort dingen echt nog niet relativeren.

Ik heb persoonlijk ook meer moeite met het uitzenden van beelden waarop mensenleed/lijken te zien zijn als dierenleed. Maar dat heeft meer te maken het het feit dat er bij mensen meestal nabestaanden zijn die je enorm zou kunnen kwetsen door het uitzenden van dat soort beelden. Het lijkt mij echt verschrikkelijk als je een dierbare verliest en zijn dode lichaam komt de hele tijd voorbij in de media, zo wil je je die persoon toch niet herinneren?? Maar dat is meer een principe kwestie als het om waar ik de minste eetlust bij over houd scheeld het niet zoveel. Ik vond dat toen bij het koninginnendag drama ook zo naar telkens zag je weer die beelden voorbij komen, was een tijd later ook een inteview met andere aanwezigen/slachtoffers en nabestaande die hadden het daar ook echt moeilijk mee gehad :\ .

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 06:59

Heb t gister inderdaad ook weer op tv gezien. Australië stopt met de export van koeien naar Indonesië omdat ze daar op een minder prettige manier geslacht werden. Inclusief bijbehorende beelden. Nou mn maag draaide om. Dat soort dingen hoef ik bij voorkeur niet op de tv te zien. :n
Daarnaast, alvorens ik de afstandsbediening kon vinden had ik eigenlijk al meer dan genoeg gezien.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 09:37

Ik denk dat ieder zo zijn eigen ding heeft waar die niet tegen kan. Als er iets ernstigs is gebeurt waarbij doden waren komt dat op het nieuws maar de beelden er bij vind ik toch niet prettig. Ik snap zelf ook wel dat als ze zeggen 10tallen doden dat het behoorlijk ernstig is maar dat wil niet zeggen dat ik het ook daadwerkelijk wil zien..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:47

Dat van die koe ging mij ook wat ver. Maar wat ik echt erg vind dat je op dit moment veel beelden ziet van mensen die worden dood geschoten, je ziet ze neer vallen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 11:51

Alsof het toeval is hield een meisje net haar presentatie over hondenmishandeling in spanje. Hier kwamen natuurlijk ook weer prettige foto's langs van honden die opgehangen werden, neergeschoten, geslagen, verbrand etc. Vreselijk....

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:55

Ik vind het naar om te zien, maar stoor me er niet aan. Laat maar komen, denk dat er heel wat mensen zich rotschrikken
en spontaan vegetarier worden. Vind het daarom ook terrecht dat dit op tv komt, gisteren ook gezien en het confronteerd je toch
wel met het eten van vlees.
Laatst bijgewerkt door E_Nalanta op 09-06-11 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:56

Ik vind 't belangrijk dat die beelden getoond worden, heel veel mensen weten niet wat voor dierenleed er zich afspeeld of willen het niet weten.
Het is de realiteit en reclame's voor bijv. WSPA zijn imo erg belangrijk voor het goede doel.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 11:59

Ergens ben ik het helemaal met je eens.. het is geen prettig gezicht en zoals een andere bokker hier al zei voor kinderen echt Not done..
Zo zat ik laatst naar het nieuws te kijken.. En toen kwam er iets over (volgens mij was het NZ) met runderen die van Australië naar N-Zeeland vervoerd werden.. dat die werden mishandeld (in de ogen gespiest enz. terwijl ze nog leefde)..

Echter.. ben ik wel van mening dat het wel onder de aandacht moet blijven hoeveel dierenleed er in de wereld is. Want als we het niet laten zien zullen veel mensen het vergeten en dan word er helemaal niks meer aan gedaan..

Ik heb er de gemengde gevoelens over..

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:04

Ik vind het heel goed dat dit op tv komt :j
Mensen zeggen altijd wel dat ze weten wat er aan de hand is, maar ondertussen steken ze allemaal hun kop in het zand.
Wanneer je het niet wilt zien kun je wegzappen, maar zo word er tenminste wel eens gekeken naar de realiteit!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:05

Ow zie dat dat voorbeeld van die runderen al gegeven was.. was dus Indonesië

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 12:27

Het moet zeker getoont worden voor de mensen die het negeren en doen alsof er niks aan de hand is maar waarom zonder waarschuwing? Op het moment dat je weggezapt hebt is het al telaat en heb je al veel dingen gezien die je niet wilt zien...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:28

EllaBellaah schreef:
Ik denk dat ieder zo zijn eigen ding heeft waar die niet tegen kan.

Klopt, want onder jou reageert Kohtje dat zij het heel naar vind om mensen te zien die doodgeschoten worden en dat doet mij dus weer veel minder.
Ik denk dat het moeilijk is om de grens te trekken omdat iedereen een andere kader heeft.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:30

EllaBellaah schreef:
Het moet zeker getoont worden voor de mensen die het negeren en doen alsof er niks aan de hand is maar waarom zonder waarschuwing? Op het moment dat je weggezapt hebt is het al telaat en heb je al veel dingen gezien die je niet wilt zien...

Tja het verschilt natuurlijk ook wat mensen erg vinden en wat niet.. de een schrikt natuurlijk van bijv. Bloed(zoals een bokker die ik hier in het topic hoorde over die jongens van een stam die in het voorhoofd een litteken gezet werd als bewijs van man worden) terwijl ik daar naar zou kunnen kjken en het nog intressant vind.
Echter kun je mensen niet met dieren vergelijken.. want anders zouden we dieren ook dezelfde rechten moeten geven als mensen..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:39

Iris82 schreef:
EllaBellaah schreef:
Ik denk dat ieder zo zijn eigen ding heeft waar die niet tegen kan.

Klopt, want onder jou reageert Kohtje dat zij het heel naar vind om mensen te zien die doodgeschoten worden en dat doet mij dus weer veel minder.
Ik denk dat het moeilijk is om de grens te trekken omdat iedereen een andere kader heeft.

Natuurlijk is dierenleed erg maar zolang er zoveel mensenleed is blijft er zeker dieren leed.
Voor mij gaat een mens nog steeds voor een dier.
http://www.stoponverdoofdslachten.nl/ weet niet of die al ergens te vinden was maar dat soort dingen teken ik wel.
Vooral omdat ik niet begrijp dat mensen iets doen uit geloof.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 22:32

Pff ja het heeft me wel aan het denken gezet wat jij zei Iris82, waar trek je de grens van wat niet mag en wat wel.... Iedereen heeft wel zo zijn eigen ding waar die niet tegen kan en je kan natuurlijk ook niet met álles rekening houden...

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:43

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:43

Ik vind het persoonlijk ook niet leuk om te zien, MAAR dat is meer omdat ik zou willen dat ik ze allemaal kon helpen en niet tegen dierenleed kan. Maar waarom die dingen verbloemen/verbergen ?
Zolang er nog beelden van zijn gebeurd het dus en moet er wat aan gedaan worden.
Wat hierboven ook el ergens is genoemd ,je ziet wel meer reclames en beelden die je liever niet ziet.
Waarom wel reclames mogen zien van mensen die zijn getroffen door een aardbeving of oorlogsslachtoffers. Of wat dacht je van de amsterdamse zedenzaak..
Het zijn gebeurtenissen die nooit mogen gebeuren en toch doet het dat wel.
Al die beelden weglaten en alleen blije reclames en beelden ?
Ik moet er niet aan denken dat ik alleen Always achtige reclames ga zien... met een grote grijns een feestje vieren met iets wat voor veel mensen niet eens leuk is... Dit even als voorbeeld.
Ik snap echt wel dat mensen het niet leuk vinden om te zien, echt !!!
Maar probeer dan er niet naar te kijken of het te "accepteren"