Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marloez schreef:Ik ben vegetariër (eigenlijk zo goed als veganist) en vind het juist heel goed om deze beelden tijdens het journaal uit te zenden.Ik ken veel mensen die 'het niet willen zien omdat ze anders geen vlees meer willen eten' en ik vind dat echt een belachelijke naïeve houding.
Op deze manier wordt het ze min of meer opgedrongen en daar is in mijn ogen niets mis mee.
Wat ze daarna zelf doen moeten zij weten maar ik vind dat ze moeten weten hoe hun stukje vlees behandelt is.
Essssss schreef:Ja sorry hoor, maar dan zit ik rustig even het journaal te kijken, zie ik opeens vreselijke beelden van hoe die beesten geslacht werden, en daarbij mishandeld werden. Dat hoef ik echt niet te zien! Van mij mocht ze even van te voren waarschuwen, want ik zat namelijk net met mijn bordje eten voor de tv. En ik kan tegen veel, maar als het om mishandeling van beesten gaat, kan ik er niet meer tegen.
Anne_GTI schreef:Als ik het goed begrijp willen jullie niet geconfronteerd worden met de realiteit.... Er zit een knop op je tv waarmee je hem kan uitzetten; probleem opgelost.
EllaBellaah schreef:Ik denk dat ieder zo zijn eigen ding heeft waar die niet tegen kan.
EllaBellaah schreef:Het moet zeker getoont worden voor de mensen die het negeren en doen alsof er niks aan de hand is maar waarom zonder waarschuwing? Op het moment dat je weggezapt hebt is het al telaat en heb je al veel dingen gezien die je niet wilt zien...
Iris82 schreef:EllaBellaah schreef:Ik denk dat ieder zo zijn eigen ding heeft waar die niet tegen kan.
Klopt, want onder jou reageert Kohtje dat zij het heel naar vind om mensen te zien die doodgeschoten worden en dat doet mij dus weer veel minder.
Ik denk dat het moeilijk is om de grens te trekken omdat iedereen een andere kader heeft.