Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BraveSpots schreef:Ik vind het veel erger dat je in Nederland in tien dagen je rijbewijs kunt halen (toch? las ik ergens onlangs). Wat voor ervaring kun je helemaal opbouwen in tien dagen?
En vervolgens moet degene wel alles zo goed kunnen inschatten om veilig te rijden...
Eefske schreef:Ayasha schreef:Ik heb altijd 17 en 9 maanden gehoord en dan 3 maanden proef voor e op examen mag... Ik ben eigenlijk benieuwd naar cijfers want ik rijd liever in België dan in Nederland.Ik vind ze in Nederland achterlijk rijden, kort invoegen, bumperkleven
doe mij België ma
Ik weet uit m'n hoofd geen cijfers en heb ook geen wetenschappelijke resultaten bij de hand.
Maar toevallig hadden wij laatst onderwijs over orgaandonatie en daar werd vertelt dat in België veel meer verkeersongelukken gebeuren wat erg fijn is want daardoor zijn er meer orgaandonoren![]()
(Dat was natuurlijk een sarcastische opmerking van de docent, voor de mensen die dat niet snappen)
BraveSpots schreef:Ik vind het veel erger dat je in Nederland in tien dagen je rijbewijs kunt halen (toch? las ik ergens onlangs). Wat voor ervaring kun je helemaal opbouwen in tien dagen?
En vervolgens moet degene wel alles zo goed kunnen inschatten om veilig te rijden...
Yessy schreef:Ik denk dat het probleem in Nederland in de handhaving ligt. Je kan aan iemand vaak niet zien of 'ie 16 of 18 is, dus dan zou je iedereen van de weg moeten halen...
Eleandra schreef:Ik vind het een goede veranderingDat jaartje maakt echt niet uit en zo doen 17-jarigen een jaar lang met begeleiding ervaring op, in plaats van op hun 18e de weg opgegooid te worden. Vanaf wanneer gaat dit precies in?
opisop_shop schreef:wat ik me afvraag; welke eisen stellen ze dan aan de coaches en zijn 5 niet een beetje veel?
Yasmine schreef:opisop_shop schreef:wat ik me afvraag; welke eisen stellen ze dan aan de coaches en zijn 5 niet een beetje veel?
Dat vind ik ook, dat laatste. Wij mogen hier in België met een begeleider rijden en daar worden eisen gesteld aan de periode dat die zijn rijbewijs moet hebben (8 jaar). En in die periode mag het rijbewijs niet vervallen zijn, bv. afgenomen door de politie wegens overtreding.
Maar wij mogen (excl. onszelf en begeleider) maar 1 andere persoon vervoeren. 5 vind ik erg veel.
Air schreef:Tja....... Dat is ook te merken als je België in komt... Frankrijk nog erger
Optiwolk schreef:Ben overigens héél blij dat ik het zonder rijschool gedaan heb, want als ik dat zo hoor hoe ze sommige dingen aangeleerd worden ...