En ik durf het haast niet te zeggen, maar het kan me ook vrij weinig schelen ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:phormicola schreef:Ik zit aan het andere einde van het spectrum: ik eet veel vlees, vis, eieren, groenten, maar geen granen.
Mag ik vragen waarom jij geen granen eet?
Esther schreef:Ik heb gisterenavond een deel gezien van de uitzending.
Wij eten zo'n 5 keer per week vlees bij de avondmaaltijd, we eten wel zoveel mogelijk biologisch vlees.
We hebben ook eens gekeken wat er eigenlijk in de vleesvervangers zit, daar worden wij ook niet echt vrolijk van, van alle kunstmatige toevoegingen.. Als we geen vlees eten maken we dus een omelet of eten gewoon geen vlees of vleesvervangers.
Een deel vond ik wel stemmingmakerij, de aanvoer van varkens naar een slachterij bijvoorbeeld wat verteld werd door een voorbijganger die wel eens op een slachterij had gereden, zijn verhaal was duidelijk uit het verleden. Tegenwoordig worden de dieren rustig uitgeladen en moeten ze eerst tot rust komen in de stallen voordat ze geslacht mogen worden. In drie minuten uit de vrachtwagen tot geslacht zijn gaat dus niet meer op.
Groeihormonen mogen al lang niet meer gebruikt worden, de boeren horen een strenge registratie bij te houden van de medicijnen die ze gebruiken. Je zult er altijd bij hebben die de boel omzeilen maar het gros van de boeren houdt zich netjes aan de regels.
kohtje schreef:Ja ik eet elke dag vis of vlees. Ik ben er dol op en ik voel me er goed bij. Heb wel eens vleesvervangers gegeten maar daar werd ik ziek van.
Je doet het toch nooit goed, de ene week zeggen ze tomaten zijn gezond de adere week zeggen ze dat je beter geen tomaten kan eten. En zo gaat het ook met vlees en vis.
phormicola schreef:_Tara_ schreef:Ik heb ook wel een redelijke outstide the box mening. Wel weer op een andere manier dan jou. Maar het blijft vaak lastig om je mening goed over te brengen inderdaad
Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik weet wel een beetje hoe jij tegen de dingen aankijkt en dat respecteer ik
_Tara_ schreef:kohtje schreef:Ja ik eet elke dag vis of vlees. Ik ben er dol op en ik voel me er goed bij. Heb wel eens vleesvervangers gegeten maar daar werd ik ziek van.
Je doet het toch nooit goed, de ene week zeggen ze tomaten zijn gezond de adere week zeggen ze dat je beter geen tomaten kan eten. En zo gaat het ook met vlees en vis.
Daarom zou je dus zelf wat onderzoek moeten doen. Boeken lezen, internet afzoeken enz. Op die manier kun je dan bewust nadenken over wat eet ik wel of niet. Als je er in ieder geval bewust over na wilt denken wat je in je mond stopt.
_Tara_ schreef:kohtje schreef:Ja ik eet elke dag vis of vlees. Ik ben er dol op en ik voel me er goed bij. Heb wel eens vleesvervangers gegeten maar daar werd ik ziek van.
Daarom zou je dus zelf wat onderzoek moeten doen. Boeken lezen, internet afzoeken enz. Op die manier kun je dan bewust nadenken over wat eet ik wel of niet. Als je er in ieder geval bewust over na wilt denken wat je in je mond stopt.
_Tara_ schreef:itske schreef:wij eten iedere dag vlees,afgewisseld met een keer per week vis of kip.
Is kip geen vlees?