Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joostvangestel schreef:Klopt, maar van hanen die elkaar kapotvechten tot de dood erop volgt word ik ook niet blij. Dat gebeurt wel als je ze in leven laat. De natuur is bijzonder wreed.
Shiloh schreef:laat dan een foto van de hakselaar zien ipv van een broedkast. Bovendien heb ik persoonlijk niet zo veel problemen met zo'n haksel ding. Het lampje is uit voor dat zo'n kuiken het uberhaubt door heeft. Het ziet er wellicht onsmakelijk uit, maar het is wel erg snel.
.
joostvangestel schreef:Klopt, maar van hanen die elkaar kapotvechten tot de dood erop volgt word ik ook niet blij. Dat gebeurt wel als je ze in leven laat. De natuur is bijzonder wreed.
sjonnie48 schreef:Meeste mensen zijn gevoelloos als het om dieren gaat , en met zulke teksten als 'het lampje is snel uit "
hou je jezelf voor de gek of het boeit je echt niet .
de tekst van OldSkipper is wat realistiser helaas.
Als ik zoiets zou zien , krijg ik het nooit meer van mijn netvlies af , het boeit mij echt wel , mensen zijn
de gemeenste beesten die er zijn
julius_juut schreef:sjonnie48 schreef:Meeste mensen zijn gevoelloos als het om dieren gaat , en met zulke teksten als 'het lampje is snel uit "
hou je jezelf voor de gek of het boeit je echt niet .
de tekst van OldSkipper is wat realistiser helaas.
Als ik zoiets zou zien , krijg ik het nooit meer van mijn netvlies af , het boeit mij echt wel , mensen zijn
de gemeenste beesten die er zijn
Als het netjes zou gebeuren zou de hakselaar een snelle dood zijn, waarschijnlijk een stuk diervriendelijker dan vergassing of andere massavernietigingsmethoden. Het feit dat het te veel tijd kost om die beesten netjes in het ding te gooien zorgt er voor dat ze klem zitten/er uit vallen enz. Iets meer geld voor de eieren vragen zodat die beesten met de hand in de hakselaar kunnen en het probleem is opgelost.
sjonnie48 schreef:Een hakselaar is nooit netjes , alleen een geestesziek dier zoals een mens kan zo'n machine uitvinden voor om van levende wezens af te komen .
russel schreef:Je moet ergens beginnen en dat is bij de consument. De meesten komen uit de stad hebben geen idee wat er in de afgelopen 30 jaar is veranderd...
Zo reed ik jaren geleden naar de manege, reed altijd langs een grote schuur, zag nooit niets of niemand, tot op een dag de deuren open stonden en er een walchelijke stank uit kwam, ik kijk en geloofde mijn ogen niet, in het donker allemaal kippen......en dat bedoel ik maar...zo een kippenboer staat niet in de aandacht, zijn afzet blijft onbekend.
Mensen mogen onderhand wel weten wat dierenindustrie is en gaan bepalen of dat is wat ze willen, als ze met hun kinds naar de kinderboerderij gaan en hun peuters leren, dit is een kip, dit is een kuiken en dit is een varkentje...
Al die ziektes en bacteriën van de laatste decennia, ook niet toevallig....