Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SanderD schreef:Ik hoorde vanmiddag dat Rusland een import-verbod heeft ingesteld voor groente uit Europa. Dat gaat natuurlijk inslaan als een bom bij alle telers en exporteurs van groente. Het was al ingekakt omdat de Duitse import was ingestort. Je bent dan toch maar mooi afhankelijk als ondernemer van de verhalen die van bovenaf naar buiten worden gebracht. Wel in de komkommers, dan weer niet, er is ook zoveel onduidelijkheid momenteel.
bo0tjeee schreef:Er is met de komkommers niets mis, net zoals dat er niets mis is met sla, tomaten en paprika.
gohya schreef:amillia schreef:
17 doden vind ik nog lang niet levensgevaarlijk of afschrikwekkend. We zijn dan nog niet aan het einde maar verwacht er niet zoveel van. Deze EHEC kan dan wel nieuw zijn, maar dat is de griep ook elk jaar, besmetting kan gezien het een darm bacterie is alleen via voedsel en giftig/schadelijk was EHEC altijd al, maar niet te vergelijken met de grote meerderheid van de infectieziekten. Longontsteking is daar het perfecte voorbeeld van, komt veel meer voor dan EHEC en sterven ook veel mensen aan maar je hoort er bijna niets over in de media dus bijna niemand is bang voor een longontsteking.
Deze EHEC is een mutant,totaal onbekend dus.
Hij is nu gevaarlijk omdat ze er helemaal niets vanaf weten,er is geen medicijn voor en ze weten de bron niet van deze bacterie.
Deze bacterie is miss. ook besmettelijk via hoesten,lichamelijk contact,deurklink,w.c. enz.
Omdat ze totaal niets weten is het dus gevaarlijk omdat ze ook niet weten hóe je besmet kan worden.
Daarom raden ze al aan om vaak je handen te wassen,en op te passen als je op vreemde toiletten gaat.
SanderD schreef:Ik hoorde vanmiddag dat Rusland een import-verbod heeft ingesteld voor groente uit Europa. Dat gaat natuurlijk inslaan als een bom bij alle telers en exporteurs van groente. Het was al ingekakt omdat de Duitse import was ingestort. Je bent dan toch maar mooi afhankelijk als ondernemer van de verhalen die van bovenaf naar buiten worden gebracht. Wel in de komkommers, dan weer niet, er is ook zoveel onduidelijkheid momenteel.
gohya schreef:@amillia
Is geen onzin,het werd vanmiddag zelf verteld op het nieuws.Het DNA van deze bacterie is n.l. heel anders dan de gewone EHEC.Het voor voor de mens een totaal onbekende bacterie,dat zeiden zelf!