Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Hoe meer men aangeeft dat homosexualiteit normaal is (of normaal gevonden behoort te worden) hoe meer men er de nadruk oplegt dat dat dus móet en niet is.
Idd.. Dat iemand homo is hoeft niet op de voorpagina, evenals dat zoiets nog aangekondigt moet worden door de betreffende homo zelf.
alex66 schreef:bestaat homohaat ....... ja helaas wel
ik ben er zelfs door ontslagen en dat is niet eens zo lang geleden.
het wordt ook nog door de overheid goedgekeurd..... weigerambtenaren kunnen nog gewoon hun gang gaan en een kind geboren in een huwelijk tussen twee vrouwen moet worden geadopteerd door de niet biologische moeder (terwijl een kind geboren in een hetero relatie ook al is het van een zaaddonor gewoon wordt aangegeven door de niet biologische papa)
er is nog een lange weg te gaan voor dat de holebi nederlander zich helemaal vrij zal voelen.
discriminatie mag niet in dit land maar vervang het woord homo eens door neger en lees dan eens wat er allemaal wordt geschreven en gezegt in kranten, op het werk, in de media of gewoon thuis op een verjaardag ............ eng hé als iemand zegt ik heb geen bezwaar tegen negers maar ik moet ze niet zien....of ......... iedereen mag neger zijn als ik er maar geen last van heb
soms kost ik echt van de zogenaamde tolerante nederlander
alex66 schreef:bestaat homohaat ....... ja helaas wel
ik ben er zelfs door ontslagen en dat is niet eens zo lang geleden.
het wordt ook nog door de overheid goedgekeurd..... weigerambtenaren kunnen nog gewoon hun gang gaan en een kind geboren in een huwelijk tussen twee vrouwen moet worden geadopteerd door de niet biologische moeder (terwijl een kind geboren in een hetero relatie ook al is het van een zaaddonor gewoon wordt aangegeven door de niet biologische papa)
er is nog een lange weg te gaan voor dat de holebi nederlander zich helemaal vrij zal voelen.
discriminatie mag niet in dit land maar vervang het woord homo eens door neger en lees dan eens wat er allemaal wordt geschreven en gezegt in kranten, op het werk, in de media of gewoon thuis op een verjaardag ............ eng hé als iemand zegt ik heb geen bezwaar tegen negers maar ik moet ze niet zien....of ......... iedereen mag neger zijn als ik er maar geen last van heb
soms kost ik echt van de zogenaamde tolerante nederlander
alex66 schreef:mijn manier van leven past niet binnen het christelijke karkater van het bedrijf en daar kon ik het mee doen![]()
achter af vind ik het niet eens erg want ik had binnen twee dagen ander werk bij een bedrijf dat er totaal niet mee zit met wie ik wat doe in mijn prive leven.......... maar toen dat even verteld werd door mijn vorige werkgever was ik woedend
Optiwolk schreef:Mag dat eigenlijk wel, je zo ontslaan?
Ragebol1977 schreef:Met alle respect, maar deze vergelijking slaat kant nog wal. Privé en werk kun je voor wat je 'sexuele voorkeur' zeker gescheiden houden (denk maar aan die hoge piefen die in de pedowereld actief zijn). Maar er zijn zeker wel bedrijven waarbij je buiten je werk om ook rekening moet houden met hoe je overkomt. Het bekendste voorbeeld zie je met de marine en het leger. Dus er zijn zeker wel beroepen te verzinnen waarbij je baas wel met je 'prive' te maken heb. Alleen je geaardheid beinvloed niet je karakter of je manier van werken. Behalve dan een bepaalde groep homo's, maar die kiezen vanzelf wel beroepen uit waar in ze dat wél kwijt kunnen. Denk aan kappers, modo ontwerpers etc.Potverdorie ook al zou je je elk weekend door het plaatselijk voetbalelftal laten g*ngba*ngen dan heeft je baas daar nog niets mee te maken.
Sammie schreef:Optiwolk schreef:Mag dat eigenlijk wel, je zo ontslaan?
Nee, natuurlijk niet! Ik vermoed trouwens dat in de praktijk het wel iets anders gegaan zal zijn en het zal eerder met 'we verlengen je contract niet' te maken hebben dan een daadwerkelijk ontslag.
Niet dat het dan wel opeens mag, maar het is wel 'makkelijker' om iemand om die reden geen nieuw contract te geven.Ragebol1977 schreef:Met alle respect, maar deze vergelijking slaat kant nog wal. Privé en werk kun je voor wat je 'sexuele voorkeur' zeker gescheiden houden (denk maar aan die hoge piefen die in de pedowereld actief zijn). Maar er zijn zeker wel bedrijven waarbij je buiten je werk om ook rekening moet houden met hoe je overkomt. Het bekendste voorbeeld zie je met de marine en het leger. Dus er zijn zeker wel beroepen te verzinnen waarbij je baas wel met je 'prive' te maken heb. Alleen je geaardheid beinvloed niet je karakter of je manier van werken. Behalve dan een bepaalde groep homo's, maar die kiezen vanzelf wel beroepen uit waar in ze dat wél kwijt kunnen. Denk aan kappers, modo ontwerpers etc.Potverdorie ook al zou je je elk weekend door het plaatselijk voetbalelftal laten g*ngba*ngen dan heeft je baas daar nog niets mee te maken.
joostvangestel schreef:En bij die 80% weet ik persoonlijk nog niet hoe ze zouden reageren als hun eigen kind die melding doet. Veel ouders hopen ook biologisch grootouder te worden.
Ingmar_ schreef:Ik kijk wel uit om hand in hand met m'n vriend door het winkelcentrum te lopen hier. In Amsterdam zal ik ook niet zomaar hand in hand lopen met m'n vriend.
patatkraam schreef:Ingmar_ schreef:Oh, minder discriminatie/naroepen bedoel je? Weet ik niet, nog nooit geweest.
Ja, dat denk ik. Maar het gaat niet helemaal op, want ik en mijn vriendin hadden al een leuke confrontatie.