Tour de France wanabee`s

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lauren_

Re: Tour de France wanabee`s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:36

Ergerlijk inderdaad. Zelfde als die leuke motortourtochtjes over de dijken. Hoe hard kun je de bochten nemen. Ik ga voor beide overigens niet op zij :D

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:51

Ik erger me dood dat ze altijd tegen het verkeer in moeten fietsen .. Als ik in een slechte bui ben ga ik dan ook niet zomaar aan de kant :o Kinderachtig van mij, maar echt ik haat het als mensen spookfietsen :( En de enkeling die dat niet doet knalt je of gewoon voorbij of begint 300 meter van te voren al te schreeuwen "AANDUHKAAANT!!"

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:53

Hahaha, misschien hebben jullie mijn vader wel eens gezien. De grootste fiets- en motor-freak van limburg. In 2 weken zo'n 5 keer de alpduez (?) opgefietst in de vakantie.. juist. :+

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:20

2 jaar geleden is aan de weg van de stal waar ik toen stond een boertje doodgereden door een wielrenner. Heb er dus geen goede herinneringen aan nee, zomerwielrenners.

Mijn vader is zelf een 50+ wielrenner maar wel een goede gelukkig, die ook daadwerkelijk in de Alpen en Pyreneeen fietst. Op het Hollands wegdek houdt hij zich netjes in.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:28

Breek me de bek niet open...

Wij wonen aan het water langs een dijk, natuurlijk de ultieme fietsroute blijkbaar voor dit soort volk. Nu is er hier een dijkverhoging waardoor de gehele dijk afgesloten is. Er staan aan beide kanten verbodsborden en daarnaast nu ook nog een groot geel bord met "Afgesloten voor al het verkeer. OOK HET FIETS VERKEER. Zeer slecht wegdek!!! Enkel voor omwonenden bereikbaar" omdat men blijkbaar al niet snapt dat een wit bord met rode rand betekent :+

En wat komt er iedere dag nog langs gereden, hordes wielrenners die zich blijkbaar verheven voelen boven de wet. Laatst hebben ze 40 cm laag puin gestort om te beginnen met het verhogen, toen had je die gezichten moeten zien :D Moesten ze allemaal lopend over dat puin, sommigen met een plat bandje _O- Eigen schuld, dikke bult.

Oja en rood licht schijnt ook niet voor hen te gelden :n Rijden ze allemaal met een stalen gezicht doorheen.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:35

Nee hoor die lui hoeven niet te stoppen voor een rotonde met haaientanden terwijl er gewoon auto's aankomen. Dat hoeft toch niet?

Ik heb al bijna een paar keer van die lui voor mijn auto gehad omdat ze het nodig vonden om nog snel even de rotonde over te steken met een hele groep. Waar ik woon, hebben de fietsers op een rotonde geen voorrang. Weet dat dat in sommige plaatsen wel het geval is.

Of ze gaan even met zijn 50en gezellig op het terras zitten in ons dorp, prima hoor gezellig. Maar moeten die fietsen nou midden op de weg geparkeerd staan? Zodat we met de auto's maar om moeten rijden. Geld ook vaak voor gewone fietsers trouwens. Die mensen denken dat verkeersregels niet voor hen bestemd zijn. Zoals rechts voorrang geven etc.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:27

Het is wannabe :D geen wanabee.

Ach, wielrenners.. even irritant als ruiters die zonder waarschuwing je voor bij komen stuiven, asociale automobilisten en opgevoerde scooters. Of gewone fietsers die te beroerd zijn om hun hand uit te steken, voetgangers die maar gewoon oversteken wanneer en hoe het ze uitkomt..

Iets minder irritant maar des te gevaarlijker vind ik de grijze golf die massaal op een elektronische fiets en daarmee met een 20-25 km/h over de fietspaden scheurt. Goed kijken kunnen ze niet meer, beide handen stevig aan het stuur dus aangeven waar je heen wilt en de bel horen ze vaak niet eens. En als ze dan komen te vallen is ook alles kapot. Dat vind ik pas gevaarlijk.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:07

Gisteren rij ik over een 90km weg, vanuit een zijstraat komt er ineens een heel peleton van die idioten aan en ze steken gewoon over zonder te kijken. Was echt een noodstop, levensgevaarlijk. En dan nog naar mij hun middelvinger opsteken ook he?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:39

Afgelopen weekend was Limburgs Mooiste, kunnen ze kiezen uit 100, 110 of 160 km door het Limburgse landschap :P Maar goed al die wielrenners kwamen dus bij ons door de straat. En eerlijk, ik heb er geen last van gehad. Een heel aantal zei vriendelijke hallo enz. Ligt er natuurlijk ook wel aan dat je 't vantevoren weet, dat er die dagen een hele hoop wielrenners door de straat komen maar toch.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:41

Juliette86 schreef:
Weet je wanneer ze nog harder fietsen ......... met je paard er achteraan :)) .

dat is dan wel een goede training voor die fietsers :+
Ik vind vooral het mooie weer klootjesvolk vervelend, die wielrenners rijden teminste door. maar die stoeten met bejaarden :o

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 23:11

Ja hoor je kan er op wachten,,,,,,ze zijn er weer,kwam vanavond een heel peleton tegen.....die lui zwaar verontwaardigd dat ik niet in de berm ging ,zodat ze met zn drieen naast elkaar kunnen blijven fietsen......en hoe zit dat eigenlijk met snelheids beperkingen....hier in het buiten gebied is dat overal 60KM/U....maar daar gaan die gasten zo over heen als ze even hun best doen......

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:04

Hier pleuren ze regelmatig in bosjes over de drempels. Om vervolgens de gemeente aan te klagen.
Ik ben juist wel blij met die drempels, levensgevaarlijk die snelheden!

En op de (smalle) 100km weg naar het volgende dorp rijden ze ook altijd met 4 naast elkaar en dan schreeuwen als je ze inhaalt... tja...

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:11

Ik haat ze _-:( -:(-
Fietspaden zijn te min, ze rijden in het midden van de straat maar kom je op 3meter afstand van hen om met de auto te passeren, heb je steevast een middenvinger te pakken |o
Liefst nemen ze nog met 5 naast elkaar beide rijstroken in, maar owee als je durft te tuten...
En dan die stewards die de auto's moeten tegen houden, die onbeleefd zijn, denken dat ze het hele land kunnen plat leggen en dat ze er wel eens voor gaan zorgen dat ik niet bij mijn paard met koliek geraak... :x
Nou die heeft het geweten :')

Echt als ik ooit iemand vermoord, is het iemand op een fiets :')

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:23

Sonja schreef:
Maar al die gefrustreerde testosteronbommetjes in hun nietsverhullende smpakjes...

Hahaha heerlijke omschrijving van deze kneuzen... :')

dejavu schreef:
Ik vind het tof als ik zie hoe massaal sportief men op zondag is, maar als je je nu eens gewoon aan de regels houdt.... (En die gelden ook als je 60-plusser bent.) Worden zij weleens op de bon geslingerd eigenlijk?

En hier een oplossing voor de crisis, zijn we daar ook weer klaar mee. :D

Ze doen ook altijd zo alsof hun leven ervan afhangt, wordt je bijna doodgereden zonder schuld, krijg je geen sorry maar een heleboel gescheld en idd dat ik beter op moet letten? :') Ik krijg daar altijd heel baldadige neigingen van.. Iets met stokken en spaken.. ~~}>