Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Vlees eten is geen levensbehoefte, je kunt prima zonder...
papagroom schreef:De essentie van dit stuk ligt inderdaat bij de intrinsieke waarde van het dier.......en daar wou ik graag een discussie over uitlokken.
Ninx schreef:papagroom schreef:De essentie van dit stuk ligt inderdaat bij de intrinsieke waarde van het dier.......en daar wou ik graag een discussie over uitlokken.
Ik vind de daling in intrinsieke waarde van het dier wanneer het een bio-industrie dier betreft of ehm... wanneer het een euh, dier is dat mensen minder 'aaibaar' vinden ook dubieus...
Persoonlijk kan ik daar niets mee... maar daar voel ik me dan ook betrekkelijk eenzaam in
sjonnie48 schreef:Vjestagirl schreef:Vlees eten is geen levensbehoefte, je kunt prima zonder...
ja je kan zonder , maar een mens is een omnivoor van huis uit
daar gaat het hier dus niet om , het gaat erom wat er leuk is om zo respectloos met een dier om te gaan , ook al is ie dood .
Waarom wordt een kist met een lijk erin netjes naar het graf gedragen ? je kan ook de kist met een sjofel het gat in flikkeren , lijk voelt het toch niet ,nee dit vinden wij respectloos , maar zodra het een andere diersoort betreft is het geen probleem , zelfs erg grappig , volgens sommigen
Ninx schreef:papagroom schreef:De essentie van dit stuk ligt inderdaat bij de intrinsieke waarde van het dier.......en daar wou ik graag een discussie over uitlokken.
Ik vind de daling in intrinsieke waarde van het dier wanneer het een bio-industrie dier betreft of ehm... wanneer het een euh, dier is dat mensen minder 'aaibaar' vinden ook dubieus...
Persoonlijk kan ik daar niets mee... maar daar voel ik me dan ook betrekkelijk eenzaam in
mika11 schreef:Toevallig las ik laatst een artikel dat de mens het meeste houdt van dieren die het meest op de mens zelf lijken. (zoogdieren dus voornamelijk)
Dus met vier poten, twee ogen, vacht, zachte pels, grote ronde ogen.
Voor deze dieren heeft de mens van alles over.
Hoe minder een dier lijkt op de mens, hoe minder de mens er van houdt.
joliene schreef:papagroom schreef:Wat is dat nu voor onzin...de gans wordt geschoten om schade te voor komen ,en later gebruikt voor een spelletje....dat heeft helemaal niets met mijn vleesconsumptie te maken...
mika11 schreef:In Frankrijk eten ze heel veel ganzenlever. Daar doen ze trechters in de snavels van de gans om ze maar veel te laten eten. Dan wordt hun lever namelijk snel groot.
Dat vind ik eigenlijk veel erger dan zo'n ganzenspel, als zo'n dier toch al dood is.
papagroom schreef:idd aaibaarheid speelt mee....elk visje dat op zee gevangen wordt ,wordt levend gestript,en elke garnaal,krab,of kreeft wordt levend gekookt......daar hoor je niemand over.....ook al moet ik eerlijk zeggen dat ik daar persoonlijk ook niet zoveel problemen mee heb...
LiNdA1986 schreef:papagroom schreef:idd aaibaarheid speelt mee....elk visje dat op zee gevangen wordt ,wordt levend gestript,en elke garnaal,krab,of kreeft wordt levend gekookt......daar hoor je niemand over.....ook al moet ik eerlijk zeggen dat ik daar persoonlijk ook niet zoveel problemen mee heb...
Ik vraag me dan af waarom je daar niet zo'n moeite mee heb? Ook de kreeft die levend gekookt wordt heeft gevoel, net zoals vissen die worden gevangen en op het droge snakken naar zuurstof tot ze dood zijn.