Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Tara_ schreef:Ah dan hebben we 't over een ander soort energieIk bedoel meer een ja hoe zeg je dat. Energie als in trillingen. Weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen. Net als dat zelfs een steen een energie met zich meedraagt.
_Tara_ schreef:Ah dan hebben we 't over een ander soort energieIk bedoel meer een ja hoe zeg je dat. Energie als in trillingen. Weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen. Net als dat zelfs een steen een energie met zich meedraagt.
Astridhorse schreef:Gewoon normaal zichtbaar licht is toch ook een vorm van elektromagnetische straling?
Huertecilla schreef:Astridhorse schreef:Gewoon normaal zichtbaar licht is toch ook een vorm van elektromagnetische straling?
Nee. Niet bij benadering verwant zelf. Niet, magnetisch, niet electrisch. Zie het maar als een vorm van kinetische energie als je een referentie nodig hebt.
Licht is samengesteld uit photonen en de frequentie/golflengte waarin ze reizen = de kleur van ´licht´
http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_radiation schreef:The electromagnetic spectrum, in order of increasing frequency and decreasing wavelength, consists of radio waves, microwaves, infrared radiation, visible light, ultraviolet radiation, X-rays and gamma rays.
(...)
The photon is the quantum of the electromagnetic interaction and the basic "unit" of light and all other forms of electromagnetic radiation and is also the force carrier for the electromagnetic force.
joostvangestel schreef:Electromagnetische straling, licht, "radioactieve straling" enz zijn allemaal verschijnselen van hetzelfde.
De effecten van verschillende soorten straling is echter wel anders. Bij ioniserende straling hebben we het over straling die atomen kapot kan maken, dat is nogal ongezond. Bij licht en bij radiofrequenties zijn er weer andere eigenschap. We kunnen licht zien, maar dat is feitelijk alleen maar omdat onze ogen gevoelig zijn voor die frequenties.
In extreem hoge dosissen zijn gewone hoogfrequent radiogolven ook gevaarlijk. Om maar een dom voorbeeld te noemen: als je voor een flinke radar gaat staan,ben je als man in ieder geval tijdelijk onvruchtbaar (magnetron-effect)
Op de gezondheidsgevolgen van radiogolven, mobieltjes, wifi wordt continu onderzoek gedaan. Het grote probleem is dat de lange termijn gevolgen simpelweg (nog) niet bekend zijn. Wel weet men dat wat voor vorm van straling dan ook in erg hoge dosis gevaarlijk is door opwarming. Ik ben benieuwd wat het bewijsmateriaal is. Maar het is in ieder geval misschien wel handig om kinderen voor onbekende (maar intuitief reele) gevaren te beschermen. Daarnaast mag het wel wat minder bij de jeugd. Ik ben trouwens benieuwd hoeveel de overheden al verdiend hebben aan mobieltjes, of we het dan hebben over miljarden of over biljarden.
Knoffer schreef:Overheden controleren de media niet. Juist andersom is de bedoeling.
oomens schreef:The photon is the quantum of the electromagnetic interaction and the basic "unit" of light and all other forms of electromagnetic radiation and is also the force carrier for the electromagnetic force.