Wouter Weylandt overleden na valpartij Giro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

damesschoen

Re: Wouter Weylandt overleden na valpartij Giro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:55

de beelden zijn al van internet afgehaald

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:56

Ik kon ze een paar minuten geleden nog gewoon op youtube bekijken :?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:58

xXutopiaXx schreef:
Ik kon ze een paar minuten geleden nog gewoon op youtube bekijken :?

Nu niet meer, gelukkig!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:00

Heb de beelden ook gezien. Niet echt fijne beelden om naar te kijken. Weet iemand hoe het kwam dat hij viel?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:01

Oké gelukkig :) Vond het maar niks dat dat zo op internet te zien was. En ook absoluut niet netjes tov zijn familie.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:02

Hij staat er nog steeds hoor. Moelijk alles verwijderen als het in meerdere landen wordt uitgezonden. Maar na een keer alles zien staat dat beeld wel op je netvlies.

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:07

Er staat op de telegraaf wel een foto van hem. Je ziet hem zelf niet maar wel al het bloed. Lijkt een beetje op het beeld van cassartellie een aantal jaren geleden

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:09

PPPeet schreef:
Heb de beelden ook gezien. Niet echt fijne beelden om naar te kijken. Weet iemand hoe het kwam dat hij viel?

Op het journaal hier werd net verteld dat hij een renner voor zich geraakt zou hebben en daardoor tegen een muur terecht gekomen is. Een meter of 20 vooruit gevlogen/geschoven.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:12

Waren het ook niet helekopter beelden toen hij viel.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:16

Pfff wat verschrikkelijk zeg. Ik las nog dat hij naar het ziekenhuis werd gebracht; toen dacht ik direct o dat komt vast wel goed. Maar niet dus, heftig ;(

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:22

Jeetje wat erg zeg! Heel erg veel sterkte voor de nabestaande. Ook voor de mensen die erbij waren.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:31

De beelden staan nog op nu.nl.
Wat een gezicht.. Dat bloed stroomt eruit alsof het een waterval betreft. Wat een vreselijk gezicht voor de nabestaanden.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:43

Het filmpje is nu op nu.nl te zien. Echt naar om het leven zo uit iemand gevloeid te zien zijn.
Voor de hulpverleners zal het ook verschrikkelijk zijn om te merken dat je voor iemand die zó zwaargewond is, niets meer kan doen (gezien het pulserende bloed uit zijn neus, kon hij ook niet beademd worden zonder in zijn bloed te stikken).

Mijn hart gaat uit naar zijn zwangere vrouw, familie en iedereen die hem aan het hart stond.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 20:23

Ik snap niet zo goed waarom al die beelden verwijdert moeten worden. Het is verschrikkelijk, en het wordt er niet minder verschrikkelijk door door de beelden weg te halen. Er zijn ook nog steeds legio beelden van 9/11 waarbij mensen uit de twintowers springen... tja...
Maar goed, ik zag op nujij al iemand die het belachelijk vond dat het tijdens de liveuitzending zichtbaar was (hallooo, het is live, je weet dus niet wat er komen gaat!) want hij zat rustig met zijn zoon wielrennen te kijken

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:27

Ik vind het vooral niet correct om zo'n beelden te tonen en op internet overal te plaatsen, ook toen zijn toestand onzeker was voor iedereen. Ik vind het gewoon not done naar de nabestaanden/familie toe om zo sensatiebelust filmpjes rond te jagen terwijl dan blijkt dat hij gestorven is. Wat komt dan eerst: sensatie of echt medeleven/respect?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 20:36

Het is geen sensatiebelust filmpje, het is een stukje uit het live verslag. Een live verslag heb je nu eenmaal met een wedstrijd. Ik heb het niet over rondjagen, maar het zou volgens een aantal ook van nieuwssites af moeten. En tja, dat is dan heel banketstaaf, maar het is nu eenmaal nieuws.
De filmpjes van Carsartelli en Tommy Simpson is ook zo te vinden op youtube.

Indrukwekkende collumn: http://www.nusport.nl/boers/2510915/schok-en-dood.html

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:54

Hier zei men op het nieuws zelf al dat sommige beelden gewoon niet live hadden mogen verschijnen. In de F1 zie je dat er witte lakens worden gebruikt bij een crash, om kijkers/camera's buiten te houden. Overlijden of niet. Maar dat vind ik veel respectvoller, ook naar het slachtoffer toe.

Nieuws is nieuws, maar ik zie de toevoegende waarde niet van close-ups van een doodbloedende man. Van ver zag je genoeg en de verslaggeving was ook zeer duidelijk. Die close-ups waren simpelweg niet nodig. Kan goed zijn dat het bij anderen ook zo te vinden is, dat maakt het nog niet in orde.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:58

Maar wielrennen is heel anders. Daar zitten de cameramensen tussen de renners (bij wijze van spreken).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 20:59

Op dat moment wist nog niemand dat hij dood zou bloeden Tieneke, dat bedoel ik. Het is een live verslag, dan heb je een split second om te beslissen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:03

Hmm, ze wisten toch dadelijk dat het heel erg fout ging. Hij lag er totaal stil bij, en het bloed gutste gewoon letterlijk uit z'n neus.

Tuurlijk zitten de cameramensen er tussen en heb je maar een fractie van een seconde om te beslissen. Maar je kan dus ook iets anders beslissen dan er met de camera op te gaan plakken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 21:04

de cameras werden ook weg gestuurd Tieneke

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:06

Ze moesten er uberhaupt niet heengestuurd worden, naar zo'n korte afstand. Precies alsof die cameramensen enkel hun camera hebben om te weten te komen wat er aan de hand is. Alles gaat daar via oortjes en microfoons.

Ik heb toch een redelijke tijd die close-up op het scherm gezien. Dat is toch echt geen 2 seconden geweest, maar een keuze om te blijven staan, zo lang mogelijk.

Maar goed, je moet het niet met me eens zijn hoor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 21:08

Het gaat niet om ermee eens zijn ja of nee, het gaat me erom dat er altijd allerlei oordelen komen na zoiets, en altijd van mensen die er niet bij waren. Als je er niet bij was weet je niet hoe het gegaan is.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:10

Ik was met mn paps wielrennen aan het kijken, heb het ook zien gebeuren..

Volgens mij kwam hij met zijn pedaal langs de muur en is toen gevallen en idd nog 20 meter naar beneden geschoven. Er kwam pulserend allemaal bloed uit zijn neus, leek toen gelijk al niet goed.. Na kwartier reanimeren kwam zijn hartslag nog niet terug, en uiteindelijk dus toch niet gehaald.. Zonde van zo'n jonge vent! :(:)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:11

Zo kan je alle situaties in de media afdoen en zo moet je alle beslissingen van de media wel goedkeuren. En ja, ik oordeel daarover omdat ik in mijn vriendenkring genoeg mensen ken die directe fan waren van hem. Die zijn allemaal zeer geschokt over die beelden. Mijn mening is dat mensen hun sterven niet zo herkenbaar/individueel gefilmd en verspreid moet worden, ook al ben je iemand bekend of niet. En daar laat ik het bij.