De Illuminatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:06

Zover ik me even snel in de "Illuminatie" verdiept heb. Schijnt het dus een geheime genootschap te zijn die zorgen dat de wereld leeft op hun manier.
Mensen die niet meewerken worden dus vermoord?

Maar dan vraag ik mij dus nogmaals af, waarom staat dit dan op internet:
Citaat:
In veel hedendaagse populaire complottheorieën spelen 'de Illuminati' een rol. De illuministen werden gepopulariseerd door de roman The Illuminatus! Trilogy van Robert Anton Wilson & Robert Shea. Dit boek inspireerde een Duitse hacker in de jaren 1980 tot de schuilnaam "Hagbard Celine" (een personage uit het boek). Deze hacker brak in in verscheidene Amerikaanse computersystemen. Hij vond kort daarna de dood op een enigszins mysterieuze manier; volgens de Duitse politie was het zelfmoord.

Want door dit soort berichten gaan mensen nadenken, en verdiepen en er misschien wel in geloven.

Lijkt mij, dat "de Illuminati" dat niet wil, want dan zijn ze dus niet meer geheim.
En als ze hele rampen kunnen veroorzaken omdat hun dat goed uit komt, kunnen ze ook vast wel dit soort berichten van internet afhalen. ;)

Maar het zou best kunnen dat er een "illuminati" is, maar dan zouden daar (lijkt mij) geen berichten op internet of waar dan ook, over te vinden zijn.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 16:54

Misschien willen ze juist wel dat de mensen er 'iets' vanaf weten?
Dat ze daardoor beter tot de mensen kunnen doordringen als ze er in geloven oid? :)

Ben nu aan het lezen in de link van Moiryn, ben bij deel 6, echt heel interessant, als je dat zo leest
ga je wel heel anders naar bepaalde dingen kijken. Ook vooral het deel over de pyramides vind ik
erg interessant, omdat de Egyptenaren bijna alles opschreven behalve hoe je een pyramide moet maken.
En ook hoe de media mensen probeert te berijken via subliminale boodschappen die ze verstoppen in
cartoons en tekenfilmpjes, kijk maar eens naar deze filmpjes:

Erg interessant, heb er nooit op deze manier naar gekeken :j

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:02

Maar wat is het nut van het verstoppen van het woord 'sex' en lichaamsdelen in cartoon?

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 17:29

Ik las in dat artikel dat onze rechterhelft van de hersenen de plaatjes 'scannen' en
dit wel zien, maar wij zelf kunnen dit nog niet herkennen. De hersenen zijn dus slimmer dan je denkt,
doordat deze boodschappen er in zitten beginnen jongeren steeds eerder met seksuele handelingen e.d.
Vroeger toen er nog geen tv was, waren veel meisjes tot het huwelijk nog maagd,
maar volgens het artikel dat ik heb gelezen komt het door deze boodschappen dat de meisjes van tegenwoordig
al op hun 15/16 beginnen met sex.

Er zijn natuurlijk nog veel meer manieren dan het verstoppen van sex in cartoons,
maar als ik het goed heb begrepen houd de Illuminatie ons in zijn macht door dit soort boodschappen,
ze proberen ons via de gedachten te sturen.

*correct me if i'm wrong

Dieuwke_

Re: De Illuminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:37

Doet me een beetje denken aan de Truman-show :+ Nee, ik zou mijn hoofd hier absoluut niet over breken. Dit werkt gewoon op mijn lachspieren

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 17:54

Dieuwke_ schreef:
Doet me een beetje denken aan de Truman-show :+ Nee, ik zou mijn hoofd hier absoluut niet over breken. Dit werkt gewoon op mijn lachspieren

Ik denk ook niet dat alles op het internet waar is, je moet wel reëel blijven,
maar ik denk niet dat alles uit de duim is gezogen en er wel een kern van waarheid in zit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:00

Dat van die subliminale boodschappen is trouwens geen onzin, aanrader op dit vlak is 'Het slimme onbewuste' van Ab Dijksterhuis (hoogleraar Radbout Universiteit).
Heerlijk boek over o.a. waarom nadenken geen zin heeft omdat je toch al beïnvloed bent :D

En trouwens, NLP werkt ook voor een groot deel op die manier.
Zoek maar eens naar filmpjes op Youtube van Derren Brown over NLP ;) Geweldig. Dan zie je pas hoe je beïnvloed wordt en hoe het toch onbewust opgeslagen wordt.

edit: hier zijn ze
http://www.youtube.com/watch?v=befugtgikMg

http://www.youtube.com/watch?v=ZyQjr1YL0zg

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:24

Ik vind het ook een raar verhaal en ik weet niet wat ik er van moet denken.
Verder weet ik er niet zo heel veel over maar heb me er wel een klein beetje in verdiept.
Zo zag ik is op een dollar biljet het illuminatie teken staan (die driehoek met het oog) en daarbij latijnse woorden, toen heb ik opgezocht wat dat betekende en daar stond bij de nieuwe orde van de tijd. En nu zie ik dat ook vaak terug komen in die filmpjes enzo..
Hmm ik ga me er maar niet te ver in verdiepen want dan maak ik mezelf alleen maar gek

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:54

Was het niet een boek van Dan Brown die ook hierover ging (ja, die schrijver van de da vinci code)?

Heb het boek gelezen, meegeleeft in het verhaal en zodra het boek uit was eigenlijk niet verder meer over nagedacht. Mijn nieuwsgierigheid heeft het niet gepakt wat dat betreft denk ;)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:31

xRoosss schreef:
Ik las in dat artikel dat onze rechterhelft van de hersenen de plaatjes 'scannen' en
dit wel zien, maar wij zelf kunnen dit nog niet herkennen. De hersenen zijn dus slimmer dan je denkt,
doordat deze boodschappen er in zitten beginnen jongeren steeds eerder met seksuele handelingen e.d.
maar volgens het artikel dat ik heb gelezen komt het door deze boodschappen dat de meisjes van tegenwoordig

Er zijn natuurlijk nog veel meer manieren dan het verstoppen van sex in cartoons,
maar als ik het goed heb begrepen houd de Illuminatie ons in zijn macht door dit soort boodschappen,

*correct me if i'm wrong

Volgens onderzoek komen mensen in westerse landen tegenwoordig eerder in de puberteit vanwege goede welvaart. Dus goed eten en goede gezondheidszorg. Eerder in de puberteit is dus ook eerder bezig zijn met seks. Er zit trouwens wel een grens aan dit 'eerder'. Het is niet zo dat we straks al op ons vijfde de puberteit in gaan ;)
Bron: Kleine Ontwikkelingspsychologie van Kohnstamm.

Dit heeft niets met subliminale boodschappen te maken!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:34

Het bernini mysterie is de titel van het boek volgens mij, de verfilming ervan (angels & demons) is nu op RTL4 trouwens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:35

[LZP] > [NM]

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 09:21

xRoosss schreef:

*correct me if i'm wrong

Wat dacht je van de ontwikkeling van de pil? Dat lijkt mij een veel logischere verklaring dan verborgen boodschappen in een tekenfilm. Dat is altijd het probleem met dit soort theorieën. Er worden allerlei vergezochte verklaringen gezocht en het bewijs is dan de veelheid aan vergezochte verklaringen. Terwijl er gewoon vergeten wordt naar de voor de hand liggende verklaringen te kijken, die duidelijk niks met een complot te maken hebben.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 17:34

@x_spekkie_x en @Karl66 dat zijn idd ook goede verklaringen :j
ik bedoelde met mijn bericht niet te zeggen dat het ook waar is, maar vond het wel een interessante
theorie aangezien er tegenwoordig wel met deze boodschappen word gewerkt. En dan niet alleen op
seksueel gebied, maar ook op andere gebieden.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:32

Áls de Illuminati zouden bestaan, zouden ze wellicht willen dat er wel wat verborgen publiciteit is om aanhangers te vinden. Pas als mensen hen massaal zouden ontdekken, zou het problematisch zijn. Maar die kans is zo ontzettend klein dat ze die kans er wel op kunnen wagen.

Overigens schildert Dan Brown ze vooral af als 'vijanden van het Christendom', alsof zij en de Christenen één of andere persoonlijke vete hebben (Illuminati werden een aantal eeuwen geleden vermoord en ze willen wraak).

Om even in het sfeertje van Dan Brown te blijven, in zijn laatste boek (ben de titel even vergeten) gaat het ook over piramides en het oog. Maar dan gaat het vooral om de mens die God wordt, de menselijke ziel die wordt verheven. Piramides hebben nog tal van andere betekenissen.

Nee, ik geloof er absoluut niet in. Het zijn een paar uit de context gerukte quotes. Kom op, eeuwenoud geheim genootschap die door de muziekindustrie te beheersen een 'Nieuwe Wereldorde' wilt vestigen? Klinkt niet logisch (zacht gezegd).