Osama Bin Laden is dood!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:12

Nou dat is toch fijn nieuws om de dag mee te beginnen. De wereld een heel klein beetje veiliger :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:14

Osama was natuurlijk niet in z'n eentje, dus het "werk" van die groepering gaat gewoon door. Maar dan nu zonder de bezieling van Osama. De no.2 zal ook fanatiek zijn, maar als ik denk hoe het in Iran ging na de dood van Khomeiny, dan heb ik toch een heel klein beetje hoop dat de fanatiekste randjes nu een beetje afgevlakt worden.
Maar........ dat is mijn boerenverstand, ik heb geen verstand van politiek en ook absoluut niet van het hoe en wat in het Midden Ooosten.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:37

Tja, misschien dat ik nu heel kritisch ben hoor maar ik vind het wel weer erg toevallig, Obama heeft een lift nodig want er begint steeds meer kritiek op hem te komen dus hij heeft net zo iets nodig.
En ze kunnen me zoveel foto's laten zien van een dode man ik kan daar dus niet aan afzien of ie het echt is of niet....
Daarnaast denk ik dat het de organisatie niet veranderd, worden eerder alleen maar fanatieker, Bin Laden heeft als martelaar denk ik nog meer macht dan daarvoor.

Maar ik vraag me ook nog steeds af bestaat el Qaida uberhaubt wel of is het een instrument van bijvoorbeeld de Amerikanen om impopulaire maatregelen te kunnen doorvoeren en een excuus te hebben om op bepaalde landen druk uit te kunnen voeren en eventueel binnen te vallen (natuurlijk wel landen die economisch intressant zijn) want bij een aantal aanslagen die van el Qaida afkomstig zouden zijn stel ik toch mijn vraagtekens..................

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Osama Bin Laden is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 08:39

Uh Taff, de Pakistaanse autoriteiten hebben al bevestigd dat Osama dood is.
En die hebben weinig met de verkiezingscampagne van Obama te maken hoor :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:39

Ik hoop dat Al Quaida niet in opstand gaat komen en 'wraak' gaat nemen voor de dood van hun leider. :\

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:42

Ik denk dat de vrolijkheid over zn dood erg overtrokken is. Ik denk ook dat de timing van zn dood iets te maken heeft met politiek. Ineens moest ie dood, terwijl normale gang van zaken berechting is? Ook zn verblijfplaats moet al langer bekend geweest zijn. Voor hem 10 andere het is slechts de naam die verloren is gegaan.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:43

Ben heel erg benieuwd wat hier op volgt..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:43

Al Qaida (of zoiets) zal gewoon doorgaan ook zonder Bin Laden.
Misschien zelfs wel gekker, uit wraak.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 08:44

Sleeper schreef:
Ik denk dat de vrolijkheid over zn dood erg overtrokken is. Ik denk ook dat de timing van zn dood iets te maken heeft met politiek. Ineens moest ie dood, terwijl normale gang van zaken berechting is? Ook zn verblijfplaats moet al langer bekend geweest zijn. Voor hem 10 andere het is slechts de naam die verloren is gegaan.

Hij moet al 11 jaar dood.
Hij is trouwens gedood omdat hij zich hevig verzet heeft tijdens de arrestatie. In eerste instantie hebben ze het levend geprobeerd.
Daar was net een stuk over op CNN.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:45

Mijn vertrouwen in de amerikanen is erg laag. Dus ook hun berichtgeving kan bij mij alle kanten op.

edit: Sadam Hoessein moest ook al jaren dood maar ook hij heeft, een soort van, berechting gehad.
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 02-05-11 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:45

Mooie speech inderdaad, en ik heb geen reden om te twijfelen aan de waarheid van dit bericht. Wat de gevolgen zullen zijn.....dat zal de tijd uit gaan wijzen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:46

Mas schreef:
Tja, ik denk niet dat Amerika veel te vieren heeft... De nr. 2 staat al lang klaar om t stokje over te nemen. En ik denk zomaar dat de rest van de organisatie 'not amused' is.

Uhuh..
Nouja, voor het amerikaanse volk wel even een opsteker!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:51

Beetje dom dat de Amerikanen feest gaan vieren op staat
Die beelden zullen de haat jegens de Amerikanen alleen maar aanwakkeren..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:53

nu zijn duizenden aanhangers nog....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 08:53

Niet erg slim van de NOS om een gephotoshopte foto van een dode Osama Bin Laden voor waarheid aan te zien. Het was toch wel overduidelijk dat die foto niet echt was :=

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:58

Cayenne schreef:
Niet erg slim van de NOS om een gephotoshopte foto van een dode Osama Bin Laden voor waarheid aan te zien. Het was toch wel overduidelijk dat die foto niet echt was :=

Ja inderdaad :+ Heb er ook mijn twijfels bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:05

'k Heb er sowieso m'n twijfels bij of hij wel echt dood is...
Beetje naïef van "de wereld" om zich te laten overtuigen door een foto.
We weten allemaal wat er tegenwoordig mogelijk is met photoshop en/of goede make-up en/of een dubbelganger.

Waarom wisten ze bijv. nu wél waar hij zat? Die man is al jaren onvindbaar en nu is hij ineens omgekomen bij een gerichte aanval?
Dat is voor mij allemaal een beetje te toevallig :P

Ik geloof een dergelijk bericht pas als er dmv een DNA test door een onafhankelijke partij is aangetoond dat het betreffende lijk inderdaad dat van Osama is.
*edit* Ik zie nu op Nu.nl dat er inderdaad een DNA test uitgevoerd zal worden, waarvan de uitslag over een paar dagen bekend is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-05-11 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:06

Ik denk dat we morgen gewoon weer over gaan naar de orde van de dag.....

Jammer dat hij gedood is, nu is hij een martelaar...had hem liever voor de rechter zien staan. (en daarna levenslang het gevang in)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:14

@Femke: Idd, een DNA test zou uit moeten wijzen of hij idd dood is. Maar Pakistaanse autoriteiten hebben ook bevestigd dat hij dood is.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:14

Cayenne schreef:
Uh Taff, de Pakistaanse autoriteiten hebben al bevestigd dat Osama dood is.
En die hebben weinig met de verkiezingscampagne van Obama te maken hoor :+

Nee maar het moment is wel toevallig, Obama had het nu nodig en je kan mij niet wijs maken dat ze nu pas wisten waar ie zat.
Daarnaast, hoe weet Pakistan zeker dat ie het was, omdat de Amerikanen ze dat verteld hebben, die hebben het bewijsmateriaal namelijk meegenomen.

Weet niet hoor maar niet alles is zoals het lijkt

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:15

purny schreef:
@Femke: Idd, een DNA test zou uit moeten wijzen of hij idd dood is. Maar Pakistaanse autoriteiten hebben ook bevestigd dat hij dood is.

Hebben ze DNA van zijn ouders of van hem dan want dat zullen ze dan toch nodig hebben om te vergelijken. Vind ik ook al weer zo'n vaaag verhaal...

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:16

Yes, dat is nou eens goed nieuws waar de dag mee begint! Sta wel verbaasd over de angstige reacties hier, is dat nou niet precies wat ze willen, mensen bang maken zodat ze de macht over kunnen nemen? Kom op zeg, wie duizenden doden op zijn naam heeft staan heeft simpelweg geen rechten meer, dus ook niet om te bestaan! Een opvolger zal er echt wel komen, mogelijk nog gekker maar dat kan zeker geen reden zijn om geen tegen actie te ondernemen. Ik ben er blij mee! :j

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:16

ze wisten al sinds augustus waar hij zat naar het schijnt..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:19

Wie zegt dat dit niet een van de zovele dubbelgangers is, :?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:20

Ik ben benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben....
Dat hij waarschijnlijk het niet meer voor het zeggen had, geloof ik best.