Opa opgepakt om vervalsen supermarktzegels voor kinderboeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Opa opgepakt om vervalsen supermarktzegels voor kinderboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:53

Citaat:
Verder heeft het management van die supermarkt niks van marketing begrepen. Gewoon aanklacht intrekken en de man prijzen dat hij zo onder de indruk was van hun marketing campagne. En in de toekomst eventueel de boekjes aanbieden voor geld. Ik denk dat die oude man wel had willen betalen voor die boekjes als ik het goed lees.

Inderdaad, goed management daar :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:56

Hij had mijn boekjes zo mogen hebben!
Het is iets wat je niet doet, maar diefstal is nog niet gepleegd want het was niet eens gelukt. Geef de man gewoon een standje pak de zegels af en klaar is kees.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:02

Ik vind het goed hoe de supermarkt heeft gehandeld.
Is is en blijft diefstal en vervalsing. Een boete is sowieso op zijn plaats.

Voor de meesten hier: Als er iemand allemaal boodschappen steelt, en zegt dat het voor zijn kinderen is want die hebben zo'n honger. Dan maar gewoon laten gaan?
Is het zelfde imo.
Er moet een voorbeeld worden gesteld. Ik werk zelf ook in de supermarkt, en de winkeldieven zijn of mensen die al in aanraking met de politie zijn geweest of 75+. Dus iedereen van 75+ maar laten gaan, want ze zijn zielig? Ze doen toch gewoon iets wat verboden is volgens de wet?

Wat nou als het iemand van 25 was geweest (voor zijn broertje/zusje), hadden jullie het dan ook overdreven gevonden of was het dan wel rechtvaardig geweest?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:17

Pinkey: laten we voorop stellen dat de supermarkt gewoon gelijk heeft. Maar de grote vraag is alleen of de actie negatieve of positieve gevolgen heeft. Fijn als niemand meer steelt in de supermarkt, maar als er dan een hoop mensen de supermarkt mijden omdat de supermarkt -in de ogen van die klanten- fout heeft gehandeld, dan is er iets fout gegaan. Het is dus een image kwestie.

Les voor de toekomst is dat verzamelaars de mogelijkheid geboden moet worden om de boekjes voor hard geld te kopen. In dit geval was het probleem dan opgelost. Ik kan me voorstellen dat niemand 200 Euro extra boodschappen wil kopen om de laatste 2 boekjes die 2 Euro per stuk kosten te bemachtigen. En dan mag je als winkelier de prijs ook gerust op 5 Euro zetten.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:39

joostvangestel schreef:
maar als er dan een hoop mensen de supermarkt mijden omdat de supermarkt -in de ogen van die klanten- fout heeft gehandeld, dan is er iets fout gegaan. Het is dus een image kwestie.

Ik denk dat veel mensen deze zaak TE vinden... En dan kom je idd slecht in het nieuws en verlies je klanten!

Wel een waarschuwing natuurlijk voor iedereen! Kopieer nooit zegeltjes want je word flink hard gestraft!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:42

Ik vind het een beetje suf..
totaal niet nodig voor een boekje van 12,95..........

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:45

Hmm opa had ook op marktplaats kunnen vragen naar die boekjes of zegeltjes. :)
Tja het wordt wel enorm opgeblazen, erg vervelend voor die man.

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 11:44

_/-\o_ Ik kan er de lol er wel van in zien... Had er ook niet moeilijk om gedaan en die man gewoon de boekjes gegeven.. T was voor zijn klein kinderen, lief toch.. Als ie nog gratis flessen drank ofzo mee had willen krijgen dan had ik er anders tegen aan gekeken.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 11:53

Ik keur het niet goed wat die man heeft gedaan, maar waarom wordt er zo snel de politie ingeschakeld door de supermarkt? Jeetje dan moeten wij in de winkel ook veel harder optreden en meteen de politie inschakelen als ze iets proberen mee te sluizen. Wij geven liever een winkelverbod van een jaar, maar in dit geval had ik gewoon de boekjes geweigerd.

Ik vraag me af hoe streng ze daar zijn als je een druifje proeft :oo

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:26

idd héél triest!
Menige keer hoor je dat een vader of opa niet naar z'n kind of kleinkind omkijkt....
Deze man heeft hart voor kinderen en er alles voor over <3
ik zou 'm óók een handje mee helpen als winkelmedewerkster en alle versie's mee geven :x
Laat die man toch lekker" verhaaltjes voor lezen...
Nee zo iemand voor zo'n klein iets vervolgen vindt ik écht ziek %)
Tegenwoordig krijg je een poging tot doodslag 28 uur werkstraf en 14dagen hechtenis...'t moet niet gekker worden!
Vindt ik dat het zwaarder moet wegen dan bv valse zegeltjes plakken :=

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:28

Ik vind het ook erg triest dat DIT dan direct in de publiciteit moet komen..
De man heeft toch niet iemand verschrikkelijk opgelicht etc..
het mag niet.. maar vind het geen misdaad.. dit kunnen ze inderdaad netjes samen oplossen..
daar hebben WIJ publiciteit etc.. niets mee te maken vind ik ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:58

Ja, dit is toch een Top-opa? 8-)
Ben het met teugeltje eens, hoor!

Hier had heel anders ingegrepen moeten worden, door de supermarkt dan.
Gewoon innemen, wel zeggen dat ie voortaan dat nooit meer moet doen en geef die boekjes daarna gewoon mee.

In het bericht staat eigenlijk te weinig info om echt te kunnen oordelen, maar dan nog.
Over hoeveel zegeltjes de ontzettend beste man nog moest, wat ie allemaal heeft gedaan om het toch compleet te krijgen, behalve zelf braaf daar boodschapjes kopen en dan als laatste redmiddel naar de kopieermachine gaan, staat er niet.
Creatief toch? :D
Alles voor leesboekjes voor zijn kleinkinderen...

Als ik de 'rechter' was?
Dan kreeg de supermarkt de boete en opa een waarschuwing en alsnog de boekjes en daarna zelfs nog een pluim.
Zo ga je niet om met klanten en de reden voor deze creatieve misstap van opa toont alleen maar aan dat hij idd alles over heeft voor zijn kleinkids en lezen erg belangrijk vindt.
Educatie boven wat zegeltjes...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:10

na ja hem de boekjes mee geven had ik nou ook weer niet gedaan. Want ja een ander moet er ook gewoon voor betalen.
Maar ik had geen politie ingeschakeld. Ik had gewoon vriendelijk gelacht en gezegd '' zo werkt het helaas niet meneer, maar u kunt wel gewoon de boekjes kopen als u dat wilt''.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:11

wemkelover schreef:
na ja hem de boekjes mee geven had ik nou ook weer niet gedaan. Want ja een ander moet er ook gewoon voor betalen.
Maar ik had geen politie ingeschakeld. Ik had gewoon vriendelijk gelacht en gezegd '' zo werkt het helaas niet meneer, maar u kunt wel gewoon de boekjes kopen als u dat wilt''.

geef ik je gelijk in :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:24

Raar dat iedereen het 'schattig' vindt omdat het gaat om een opa en als het nou een allochtoonse jongen van 16 was geweest had iedereen gezegd 'en terecht'..

Ik vind het terecht eigenlijk. Ik vind het ook wel lief dat ie het overheeft voor z'n kleinkinderen maar het mag gewoon niet, klaar.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:40

Terrecht dat hij het boekje niet kreeg nee

en als het aan allochtoonse jongen van 16 was?

"Jongen, zo werkt het niet" Inleveren en wegwezen, maar geen politie en PV kom op zeg

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:44

Met een allochtoonse, chinees, nederlander, zwangere vrouw whatever....
Percies hetzelfde, dit is niet de bedoeling kom maar terug als je echte zegels hebt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:47

precies zoiets, dikke waarschuwing, mogelijkheid tot verandering (boekje laten kopen of zegels laten kopen) en that's it

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 03:56

Wat een mooi voorbeeld van onze Maatschappij. Geld weggooien voor rechtzaak en aangifte. Zet je politie personeel op zo'n onbenullige zaak. Het was niet netjes, maar fraude gaat een beetje te ver. Persoonlijk had ik gezegd dat ik wel kan zien dat de zegels niet echt zijn ( probeer het geen tweede keer!) maar toch de boekjes meegegeven. Als winkel had je de mogelijkheid kunnen aanbieden de boekjes te kopen. Durf te wedden dat hij de zegels dan niet onder de kopieermachine had gelegd.

Devilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:32

Toevallig heb ik zelf al vaker meegemaakt dat klanten zegeltjes kopiëren.. Bij ons kun je, met zegels die achter op de kassabon zitten, sparen voor een gratis product. Ongelovelijk hoeveel mensen dan het lef hebben om die zegels te vervalsen. Als we iemand betrappen wordt er ook aangifte gedaan van een poging tot diefstal. Ik vind de reactie van deze supermarkt persoonlijk wel wat overdreven.Het was slimmer geweest om die boekjes na afloop van de actie ook te koop aan te bieden.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:29

Ik heb bij dezelfde supermarktketen gewerkt en bij ons werd er ook geregeld wat vervalst. Ik gooide die kaarten gewoon zonder pardon in de prullenbak, maar daar ging ik echt niet de politie bij halen hoor, wat een overdreven reactie :n

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:30

Devilish schreef:
Het was slimmer geweest om die boekjes na afloop van de actie ook te koop aan te bieden.

In de tijd dat ik er nog werkte (tot vorig jaar) kon je dit soort dingen altijd gewoon betalen .. pas als de volle spaarkaart werd gescand ging het bedrag er weer van af.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:52

Diefstal is diefstal en daar hoeft voor mij geen uitzondering op gemaakt te worden. Hoe goed de bedoelingen ook zijn.
Ik vindt dat ze gelijk hebben hoor. De grens moet ergens liggen en om nu te zeggen ja zonde die man hij bedoelde het zo goed. Dat doet niet ter zake. Het mag niet en die man had dan maar naar de winkel moeten stappen en vragen of hij ze zo kon kopen of iets dergelijks.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:59

Ik werk ook bij dezelfde supermarkt op een andere locatie, dus wij hebben deze actie ook.
Moest wel lachen toen ik dit nieuws hoorde, vind het een beetje overdreven van het personeel om de politie erbij te halen.
Zelf had ik ook de kaarten gewoon ongeldig gemaakt en de prullenbak in gegooid.
Waarschijnlijk had onze bedrijfsleider er vooral hard om moeten lachen als ik hem erbij had gehaald en deze meneer een paar zegeltjes toegestopt.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:07

Dit meen je niet mag ik hopen :+
De politie erbij halen omdat een oudere man een paar zegeltjes kopieerd!!!???
Ik zou zeggen neem de gekopieerde zegels terug en laat hem normaal verder sparen.